SCSI backup id bepalen

Pagina: 1
Acties:

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 15:03
Ik wil een nieuwe SCSI backup op mijn systeem (windows server 2003) aansluiten. Ik moet echter een unieke ID aan deze SCSI hangen. Kan ik in Windows bekijken welke ID's de overige apparaten gebruiken, zodat ik een unieke ID kan bepalen d.m.v. de jumpers op mijn nieuwe tapestreamer?
BVD

Frank

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Bij het booten zie je normaal toch de ID's als je scsi-adapter naar apparaten aan't zoeken is?

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 16-01-2007 19:50 . Reden: Typo ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor controller zit er in die server? Als het een beetje raid controller is dan heb je er beheersoftware bij, en bij gewone controllers kun je vaak bij de hardware eigenschappen het ID zien. (van de schijf, in hardware beheer)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 16-01-2007 15:54 ]

specs

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 15:03
Zie tijdens het booten geen alleen een standaard opstart scherm, helaas :(.

De volgende controller heb ik gevonden bij device manager:
HP 64-BIT/66MHz Wide Ultra3 SCSI Adapter

Ik kan hierbij echter geen software vinden om te bekijken wat de betreffende ID's zijn.
Bij harde schijven vind ik alleen de volgende:
COMPAQ BD03695CC8 SCSI Disk Device.
Eigenschappen geeft dan:
Bus Number 0, Target ID 1, LUN 0

Ik vind dit ook al raar, omdat er toch echte 2 harde schijven in deze server zitten (beiden op de SCSI kabel), maar ik er in device manager maar 1 terug vind. (ze doen het echter wel allebei).

Verder geen SCSI apparaten aanwezig. Er zijn nog wel 3 aansluitingen vrij op de kabel, 1 is er met een kapje afgsloten en het einde is terminated. Dan nog 1 vrije open aansluiting en dan natuurlijk de aansluiting (laatste voor de termination) waar de tapestreamer op aangesloten is.
Maakt het nu iets uit welke ID ik deze meegeef? (ID0 herkent hij namelijk niet)

Bij voorbaat dank.

Frank

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dus je zet je tapestreamer op hetzelfde kanaal als de schijven? Voor de snelheid is dat niet zo slim vaak, omdat je daarmee de bus omlaag haalt. Je kaart heeft niet nog een kanaal?

Ik neem dan aan dat de schijven die er in zitten ID 0 en ID 1 hebben, dit zijn ook de ID's waar over het algemeen van ge-"boot" wordt. dus dan lijkt me ID 2 tot ID15 goed, met uitzondering van ID 7 want dat zal je controller zijn.

specs