Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verbruik volkswagen Polo

Pagina: 1
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een polo uit 1997, deze heb ik 2de hands gekocht.
Als ik een volle tank leeg rij, kan ik er 700 km meerijden.
Mijn vraag is of dit normaal is voor dit type auto, voor de duidelijkheid, de brandstof is diesel en op de snelweg rijd ik ongeveer 120 a 130 km/u

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

KingCrash

Angry Rabbit

Niet exact dezelfde auto/motor, maar ik heb een polo 1.4 Benzine uit 1996.
Ik rijd ongeveer 600km op 40 liter. (Iets meer als 1:15).
Nu rijd ik vrij rustig en vooral korte afstanden.

Angry Rabbit

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:06

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ja, dit is een aardig normaal verbruik voor een diesel (btw, niet de hele tank leegrijden).

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
ja ik rij alleen grote afstanden, elke dag 140 km en ik deze tank gaat 45 ltr

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=12232&cache=no

verbruik binnen beb. kom 7,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,4 l/100km
verbruik gecombineerd 5,6 l/100km

Ik weet niet hoe groot je tank is, maar het lijkt me dat een 35L tank niet ondenkbaar is? Maar met een 35L tank zou je uitkomen op ongeveer 625 Km bij het gecombineerde verbruik. Lijkt me in ieder geval niet onrealistisch bij veel snelweg. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

45 liter en dan 700 km? Da's 1 op 15.5, is dat niet een beetje te onzuinig voor een dieseltje?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2007 15:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:26:
Ik heb een polo uit 1997, deze heb ik 2de hands gekocht.
Als ik een volle tank leeg rij, kan ik er 700 km meerijden.
Mijn vraag is of dit normaal is voor dit type auto, voor de duidelijkheid, de brandstof is diesel en op de snelweg rijd ik ongeveer 120 a 130 km/u
Is ongeveer gelijk aan mijn oude Polo 1.9D uit 98.

Alleen reed ik op dat moment iets meer op 100km/u wegen en reed ik nog iets zuiniger.
Snelweg kwam wel op dat verbruik neer.
wildhagen schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:33:
45 liter en dan 700 km? Da's 1 op 15.5, is dat niet een beetje te onzuinig voor een dieseltje?
Ligt er aan hoe je rijd, en waar je rijd. de meeste auto's hebben een optimum. En mijn ervaring met de 1.9D is dat die rond de 100km/u ligt

Had bij 100 km/u een verbruik van 1 op 17 a 18

@Peedjeeh: en waarom niet de hele tank leegrijden? je bedoeld het gebeuren met ontluchten van een diesel. Bij de meeste Diesels is dat oindertussen een fabeltje geworden.

@gunner (hieronder) ik denk dat hij een 1.9D heeft, is geen SDI/TDI

[ Voor 36% gewijzigd door freggell op 16-01-2007 15:37 . Reden: toevoeging ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:31:
ja ik rij alleen grote afstanden, elke dag 140 km en ik deze tank gaat 45 ltr
Als je 700km kan rijden op een tank van 45 liter vind ik dat niet echt veel. Is het een SDI of een TDI?

Zelfs voor een TDI vind ik het wel erg mager. M'n Golf 4 rijdt al 1:18 met korte stukken erbij en die is nog een stuk zwaarder ook, hell, zelfs m'n lease 2.0TDI rijdt 1:17 (lange afstanden)

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 16-01-2007 15:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een 1.9 D diesel en ik heb ongeveer nog 20 km doorgereden nadat het lampje begon het te branden dat ik moest tanken. Daarmee kom ik uit op 700 km.
De reservetank heeft 7 ltr als inhoud van de 45

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:53 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Heb je ook daadwerkelijk 45 liter getankt, of is dat gewoon de maximale inhoud van de tank? Het makkelijkste is namelijk om gewoon het aantal gereden kilometers te delen door het aantal getankte liters en dan weet je het verbruik. Een tank rij je namelijk nooit helemaal leeg tot op de bodem (moet je ook niet doen trouwens, zoals hierboven al is gezegd) :) .

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
freggell schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:33:
@Peedjeeh: en waarom niet de hele tank leegrijden? je bedoeld het gebeuren met ontluchten van een diesel. Bij de meeste Diesels is dat oindertussen een fabeltje geworden.
Vuil in de tank. Daarom niet 100% leegrijden.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik ben niet zo bekend met de huidige generatie diesels en het leegrijden van de tank, dus kan ik beter het advies geven om niet de hele tank leeg te rijden. :)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb een Polo Match II 1.9D uit 1999 en als ik hier in Frankrijk enkel route national rijdt, dan haal ik tussen de 800 en 900km op een tank van 45 liter. Als ik echter begin met veel stadsritten of enkel snelweg, dan gaat de actieradius snel omlaag richting de 650km. 700km op een tank lijkt me dus normaal.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allen voor de reacties, het is me allemaal duidelijk

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Je kan denk ik beter gewoon je tank vol knikkeren, trip teller op nul knallen, rijden en bij de volgende keer tanken precies even vol doen (dus bijvoorbeeld eerste keer afslaan of vullen tot de vulpijp oid) dan het aantal km's delen door de liters en je weet je verbruik. Dan is het beter te zeggen, wat je precies verbruikt.

.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een probleem bij mijn polo, ik kan hem niet meer op "0" zetten, dat weigerd de digitale teller, knop inhouden voor een aantal seconden.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De gewone kilometerteller kun je natuurlijk ook gebruiken.

Ik ben het met AkroBatik dat je eerst moet weten wat je echt verbruikt. Ik verbaas me altijd over opmerkingen als: "Ik rij meestal voor 25 euro in de week" of " ik kan 600 kilometer op een tank".

Daarbij komt dat vergelijken moeilijk is aangezien iedereen een andere rijsteil en autogebruik heeft.

Verwijderd

[...]

nee hoor
als je je tank helemaal leeg rijdt en je laat daarna de hoge druk pomp "diesel loos" draaien
door langdurig te starten dan treedt er sltijge op in de pomp en kan dit op een later tijdstip veel problemen geven

Verwijderd

Peedjeeh schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:31:
Ja, dit is een aardig normaal verbruik voor een diesel (btw, niet de hele tank leegrijden).
Waarom is dat leegrijden eigenlijk zo slecht?
Heb dat nog nooit kunnen begrijpen...

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit kan voorkomen dat je eerst moet ontluchten voordat je weer verder kan rijden en/of eventuele schade aan de dieselpomp.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom het leegrijden zo slecht is, tank maar eens 4l diesel bij de witte pomp in een jerrycan, laat het een week staan en kijk dan wat er op de bodem ligt. Dat is ook wat er in je dieseltank op de bodem ligt. Deze rotzooi gaat lekker met de laatste liter je brandstofsysteem in en maakt je brandstoffilter lekker smerig. Als je gewoon zorgt dat er altijd een paar liter in je tank blijft zitten kan je met gemak 50.000km halen op hetzelfde brandstoffilter met een dieselauto.
Ik heb de mijne er nu anderhalf jaar in zitten en heb 50.000km met dat ding gereden, heb nog steeds nergens last van.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 11-05-2012 23:03 ]

Pagina: 1