Casio Exilim V7

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Casio heeft een nieuwe camera geïntroduceerd.

Het is de Casio Exilim V7. Een compacte camera met 7× optische zoom.

De camera heeft de volgende specificaties:
  • 7,4 Miljoen pixels
  • 7× optische zoom
  • 4× digitale zoom
  • 2,5 inch scherm
  • En nog meer, maar het belangrijkste is voor mij toch wel de optische zoom en het kleine formaat.
Verdere info is hier te vinden, op de officiële site van Casio

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcamerareview.com/assets/8194.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casio-europe.com/nl/images/news/exv7_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casio-europe.com/nl/images/news/exv7_back_small.jpg

Ik heb echter nog een aantal vragen over de camera:
  • Schiet deze camera (of over het algemeen Casio camera’s) in de auto-stand mooie plaatjes. In verband met mijn vriendin, die kan wel een aantal scènes selecteren maar dan houdt het ook op)
  • Wat gaat zoiets ongeveer op de Nederlandse markt kosten.
  • Wanneer de camera in Nederland leverbaar is.
  • Schiet hij mooie plaatjes in het donker (of andere Casio’s)
  • Slikt de camera ook 4GB SD-kaarten?
  • Is het verstandig om dan een High Speed SD kaart te kopen? Of is dat overbodige luxe.

Verdere informatie over deze camera is ook welkom!

Alvast bedankt voor de mensen die mij antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:19:
  • Schiet deze camera (of over het algemeen Casio camera’s) in de auto-stand mooie plaatjes. In verband met mijn vriendin, die kan wel een aantal scènes selecteren maar dan houdt het ook op)
  • Wat gaat zoiets ongeveer op de Nederlandse markt kosten.
  • Wanneer de camera in Nederland leverbaar is.
  • Schiet hij mooie plaatjes in het donker (of andere Casio’s)
  • Slikt de camera ook 4GB SD-kaarten?
  • Is het verstandig om dan een High Speed SD kaart te kopen? Of is dat overbodige luxe.
*De plaatjes die eruit komen met normaal licht zijn bij Casio gewoon goed. Ze zijn vaak niet super, maar voor de gemiddelde gebruiker zijn het mooie plaatjes. De twee kleinste ultrazoom camera's van dit moment scoren gemiddeld tot goed. Ik denk dat je de Casio hier tussen moet scharen. (Panasonic TZ1 en Kodak V610)
*Geen idee, waarschijnlijk eind februari/ begin maart.
*Wederom gemiddelde performance met weinig licht. Dit is een combinatie van kleine chip en veel pixels. De chips in de camera's komen maar bij een paar fabrikanten vandaan, dus de verschillen bij weinig licht zijn maar klein. Duurdere modellen hebben soms grotere ccd's, maar met een grotere chip heb je ook een grotere lens nodig en dat wil je niet in een super compacte superzoom.
*Nee, hij accepteert geen SDHC.
*Ja, voor die paar euro meer altijd een high speed kaart kopen. De werking van de camera wordt er gewoon sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik vind zo snel geen ander topic over deze camera, dus ondanks het feit dat de laatste reactie al lange tijd geleden is gepost, kick ik het toch maar omhoog.

Ik ben geïnteresseerd in deze camera. Vooral vanwege het kleine formaat (toch nog wat platter dan de concurrenten als ik me niet vergis) voor een camera met 7x zoom en ook de door mij zeer geliefde Casio Best Shot modus. (shame on me: ik ben een snapshotter die zich niet verdiept in fotografie en een gemiddeld resultaat voldoende vindt :$ )

Inmiddels is hij zo te zien alweer een tijdje te koop en de prijzen liggen rond de 200 euro.

Zijn er ervaringen te melden betreffende deze camera?

Edit: Laat maar. Ben er inmiddels door het lezen van diverse reviews (o.a. op dpreview.com) uit dat de camera juist op zijn forte (de superzoom) schromelijk tekort schiet. (stabilisator werkt niet)
Ik ga verder twijfelen tussen de (ultra)compacte superzooms van Panasonic en Ricoh. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-10-2007 09:48 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)