Toon posts:

[2003] Driver laden met F6, zonder diskette station*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje, misschien dat iemand van jullie een oplossing/workaround weet.
Ik heb een HP server met 2 SATA harde schijven die als RAID-1 geconfigureerd zijn.
Het probleem is dat windows-2003 standaard niet de driver voor de RAID-controller aan boord
heeft. Het gevolg is dat windows geen schijven ziet en de installatie word afgebroken.
Nu is het natuurlijk mogelijk om de juiste drivers te laden door in het begin van de installatie
op F6 te drukken. Maar dan moeten die drivers vanaf een diskette geladen worden. En er zit
geen diskette station in. De aansluiting op het moederbord is niet dezelfde die je normaal in
een pc aantreft. Volgens mij is het een aansluiting die in laptops gebruikt word (de cdrom is
er ook eentje die je normaal in een laptop aantreft, maar die heeft dan weer wel een normale
IDE-aansluiting)

HP smartstart herkent die RAID-controller ook niet, vreemd genoeg. Ik heb de meest recente versie.

Weet iemand een manier om toch die driver te kunnen laden zonder een diskette te hoeven te
gebruiken? Weet iemand om wat voor aansluiting het hier gaat?

Alvast bedankt voor de hulp :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Een andere wat omslachtige manier is om de drivers te slipstreamen in de 2003 cd.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al aan zitten denken ja. probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dat moet doen.
Weet iemand misschien een paar goede howto's die dat uitleggen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:22:
Daar heb ik al aan zitten denken ja. probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dat moet doen.
Jep, kan erg makkelijk met nlite.
Succes ermee. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:22:
En weet je ook te vertellen welk type chipset er wordt gebruikt voor die raidcontroller?
Ik dacht dat er een ICH6R in zat met een adaptec raid.

De howto daarvoor is vast wel ergens te vinden, en anders heb ik wellicht ook nog de setupfiles ergens liggen :)

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 16-01-2007 22:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er een ICH6R in zat met een adaptec raid.
Volgens mij heb je gelijk en is dat inderdaad wat er inzit. :)

Weet iemand trouwens hoe je zo'n FDD-aansluitng noemt?
Ik heb zo'n aansluiting nog nooit eerder gezien. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben cd cd gaan slipstreamen a.d.v. deze howto.
Tot mijn verrassing lijkt dat nog te werken ook. Hij boot netjes en detecteert de RAAID-controller.
Hij is nu bezig met de installatie.

Bedankt voor de hulp allemaal :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet nog wel even je OS in de titel per de Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1