Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Camcorder-mod voor modelspoor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een project om vanuit een modelspoortrein opnamens te maken, heb ik een HDD camcordertje volledig gedemonteerd en ben ik aan het opbouwen op een treinwagon. Dit gaat allemaal lukken, waar ik alleen mee zit is het volgende: Dit kabeltje-

Afbeeldingslocatie: http://evdp.demon.nl/~edwin/tweakpic/kabeltjetreincam.jpg

Dit kabeltje zat tussen de hoofd print en de CCD print, het is nu te kort in de nieuwe situatie. De verbindingen zijn te klein om losse draadtjes te solderen.
Ik ben dus opzoek naar een andere oplossing. Als eerst denk ik aan een ander langer kabeltje.

Waar kan ik zo'n kabeltje krijgen of heeft er iemand sloop apparaten waar iets in zit met een soort gelijke aansluiting?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dit heeft een FFC kabel, dat kan je wellicht helpen met je zoektocht.

Er zijn in ieder geval verlengkabeltjes op de markt, waarbij dan een tussenconnector wordt gebruikt. Alleen de aansluiting die ik hier op de kabel zie heb ik nog niet gezien bij die verlengkabeltjes.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Kijk eens in het DIY-beamer topic, daar staan een paar linkjes
Ook heb ik zelf zo'n kabeltje besteld bij een webwinkel in oostenrijk. Die link staat ook in dat topic ergens achteraan.

Veel succes nog verder!

Verwijderd

met soldeerbaar koperdraad is dat een makkie om te verlengen hoor.
Daarmee doe ik zelfs rework voor MLF chips.
je bent wel even bezig alleen

Verwijderd

Topicstarter
Ah, weet ik gelijk hoe het heet, dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Aan solderen heb ik ook nog gedacht, maar dan wel als laatste optie. Het liefst hou ik een verbinding met een connector er tussen.

Alvast bedankt, ik laat wel weten hoe het verder gaat met het project.