Toon posts:

DNS probleem? Experia Box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo computerhelden,

Ik wil graag mijn computer een vast IP-adres geven. Dit zijn mijn instellingen tot zover:

IP adress: 192.168.2.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway:192.168.2.1

Preferred DNS server: 192.168.2.1

Zoals jullie wellicht al zullen begrijpen, zit op 192.168.2.1de Experia Box. In de DNS configuratie daarvan heb ik staan:

Preferred DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66

Helaas kan ik nu geen enkele website meer bezoeken. Overigens, wanneer ik in Windows de Secondary DNS server instel op 195.121.1.34, dan werkt het wel. Maar ik wil in Windows doorverwijzen naar de Experia Box, en van daaruit de DNS adressen halen, omdat webpagina's dan beter laden.

Waarschijnlijk ben ik gewoon iets heel onbenulligs vergeten maar het lukt me maar niet om erachter te komen. Ik hoop dat jullie met op het juiste spoor kunnen zetten.

Bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Tenzij je een "echte" DNS server hebt draaien (of doe je veel intern met DNS ?), anders zou ik altijd voor externe DNS server IP adressen kiezen.
Maar ik wil in Windows doorverwijzen naar de Experia Box, en van daaruit de DNS adressen halen, omdat webpagina's dan beter laden.
Wat en waarom vind jij dat ze beter laden ? En wat betekend dat precies ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een tech-forum, ik meen zelfs GoT, gelezen dat dit zo is. Ik heb deze manier zelf ook uitgeprobeerd, en webpagina's laadden daadwerkelijk sneller. Helaas was ik onlangs genoodzaakt mijn computer te herstellen door middel van een backup. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar. Natuurlijk is het "hard" instellen van DNS een mogelijkheid, bedankt voor de tip. Toch blijf ik me afvragen wat er nu mis gaat...

Nogmaals bedankt! _/-\o_

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Je verwijst nu als dns adres naar je EB. Deze is echter zelf geen dns, dus dat zal idd niet gaan werken. Je moet of je pc hard instellen met 1 van beide adressen die je van KPN krijgt, of je EB hier hard mee instellen en je pc deze dmv dhcp op laten halen.

blub

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je inzicht! Ik heb overigens nu even een andere aanpak geprobeerd: Ik heb in Windows niets "hard" ingevuld, dus alles via DHCP. Het resultaat is als volgt (via ipconfig /all):

ip: 192.168.2.3
subnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.2.1
dhcp server: 192.168.2.1
dns servers: 192.168.2.1

De dns-adressen die ik van de provider heb gehad staan nog steeds "hard" ingevoerd in de experia box. Ik kan echter nog steeds niet surfen, tenzij ik in Windows een van de laatstgenoemde dns-adressen invul. Heeft iemand een idee wat er mis gaat?