Toon posts:

(XBOX 360) Scart ingang (RGB) kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een advanced scart cable gekocht van joytech voor mijn xbox360. Dit werkt in eerste instantie perfect, mooi helder beeld. Maar na 2 maanden kwam er een donkerblauw/paarse waas over het scherm. Dit heb ik met de standaard kabel van microsoft niet. Volgens de helpdesk van microsoft zit het niet in de 360 omdat het signaal voor de advanced scart hetzelfde is als het signaal voor de gewone scartkabel. Maar omdat ik het niet helemaal vertrouw en mijn garantie op de 360 bijna is verlopen zou ik graag willen weten wat jullie ervan denken. Ik heb de kabel ook op een andere t.v. geprobeerd, daar blijft het beeld lange tijd goed en wordt dan alsnog donker. Wat ik probeer uit te sluiten is dat het aan de 360 ligt. Heb gegoogled.
Alvast bedankt

p.s. mijn t.v. is van JVC (AV-25TS2EN)

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:23

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Als de andere kabels geen problemen geven dan licht het aan je Joytech kabel. Misschien datie een beetje los zit ff goed indrukken.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Topicstarter
sekeroglan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:46:
Als de andere kabels geen problemen geven dan licht het aan je Joytech kabel. Misschien datie een beetje los zit ff goed indrukken.
Hij zit goed vast. Waarom ik twijfel of het aan de kabel ligt is dat hij het soms een tijd goed doet en dan opeens gaat kloten met de kleuren. Als een kabel kapot is zou die toch constant slecht beeld moeten geven? of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Tja, de enige manier om dit te testen is natuurlijk een andere advanced scart kabel te gebruiken. Maar alles wat je nu hebt verteld wijst toch echt op een kapotte kabel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:11:
Tja, de enige manier om dit te testen is natuurlijk een andere advanced scart kabel te gebruiken. Maar alles wat je nu hebt verteld wijst toch echt op een kapotte kabel.
^ eens!

Wat je ook niet geprobeerd hebt, is om de 360 aan te sluiten met bijvoorbeeld Composite of Component en te kijken of het probleem dan ook optreed.

Dus
- andere SCART proberen
- andere aansluiting uberhaupt proberen

Trouwens, tenzij je in Amerika woont ofzo, de garantie op je 360 is volgens mij 2 jaar maar dat kan de helpdesk je ook wel vertellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Hij zit goed vast. Waarom ik twijfel of het aan de kabel ligt is dat hij het soms een tijd goed doet en dan opeens gaat kloten met de kleuren. Als een kabel kapot is zou die toch constant slecht beeld moeten geven? of zie ik dat verkeerd?
Nee hoor, bij een kabelbreuk kan het natuurlijk zijn dat er niet altijd contact gelegd word waardoor je dit soort problemen krijgt. 100% kabelprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de reacties.

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Heb je iemand anders in je omgeving die ook een Xbox360 heeft?
Probeer je kabel dan daar eens op en zie of je dezelfde effecten krijgt?

Zo niet -> XBOX probleem, zo wel -> Kabel probleem.

Kijk ook eens of er geen pinnetjes of zo verbogen zijn of dat de stekkers geoxideerd zijn. Dat zorgt vaak ook voor problemen.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Pagina: 1