Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SoB] RemoteSoB

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Ik heb het al her en der gemeld maar op verzoek van Pim post ik het hier ook al is het alleen maar om de searchengine van GoT te vullen met de juiste gegevens ;)

Onlangs kwam iemand ons bij SoB helpen omdat een andere client problemen opleverde.. bijna was diegene ook SoB weer verlaten omdat het lastig was de client remote op (xp/w2k) systemen te installeren.

Daarbij kwam ik op het idee om zo simpel mogelijk iets te maken om de client en configuratie remote naar een systeem te pushen en te installeren als service... hieruit is RemoteSoB onstaan.

Dit tooltje (wat niets anders is dan een batchscript met een paar resourcekit tooltjes) is te vinden op http://sob.qik.nl/remotesob.

Samen met SBQueue is het natuurlijk een perfecte oplossing om de wat grootere pc parken te ontdoen van het idle pcoces.

Houd er rekening mee dat je een account met administrator rechten nodig hebt (local of domain) maar ik neem aan dat als je een heel park gaat uitrollen je dat dan ook hebt.. samen met de toestemming van de eigenaar/baas/whatever..

N.b. In de readme.txt file staan ook alle tools benoemd en waar je ze vandaan kan halen indien je de megeleverde niet vertrouwd..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11 10:27
Ik zou niet precies weten wat dit doet, ik ken ook SoB niet, maar ik vind het een mooi initiatief! Hulde hiervoor! Ik hoop dat veel mensen hier iets mee kunnen! :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Gijsh schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:08:
Ik zou niet precies weten wat dit doet, ik ken ook SoB niet, maar ik vind het een mooi initiatief! Hulde hiervoor! Ik hoop dat veel mensen hier iets mee kunnen! :)
Ik ben ook niet zo heel bekend met andere clients (van andere projecten) maar mocht die geen remote install optie hebben kan dat er ook voor gemaakt worden middels hetzelfde princiepe.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Update,

Er is een backup mogelijkheid toegevoegd, dit kan ook handig zijn voor minder groote omgevingen waar toch centraal een backup moet worden gemaakt. De cache file(s) en het register worden gebackupped naar een op te geven plek.

Op mijn todo listje staat ook een remote import optie. Andere wensen zijn ook welkom.

Verwijderd

Nice