onlangs heb ik een nieuwe maxtor sata schijf op mijn MSI K8T Neo-FIS2R geinstalleerd, naast mijn 2 andere maxtor HDD's die in raid0 staan (stripe) via Promise.
Dit werkte, tot plots mijn systeem crashte. Ik kon onmogelijk nog opstarten. Ik heb dan maar men raid opnieuw gedefinieerd, want mijn bios ziet mijn hard disks nog. Vervolgens mijn cmos en bios gereset en alles terug zoals voorzien gezet in mijn bios (raid bij integrated pheriphials). Vervolgens probeerde ik WINxp te installeren. Bij het opstarten van de cd -> F6 -> en mijn sata/raid drivers geladen (VIA_VT8237_SATARAID_Floppy). Maar, windows vindt geen harde schijven...
ps: ik ben hier niet zo goed in, maar ik ben ook geen leek
Bedankt op voorhand,
Maarten M.
edit: die nieuwe schijf is ondertussen al verwijderd (metteen na de crash)
Dit werkte, tot plots mijn systeem crashte. Ik kon onmogelijk nog opstarten. Ik heb dan maar men raid opnieuw gedefinieerd, want mijn bios ziet mijn hard disks nog. Vervolgens mijn cmos en bios gereset en alles terug zoals voorzien gezet in mijn bios (raid bij integrated pheriphials). Vervolgens probeerde ik WINxp te installeren. Bij het opstarten van de cd -> F6 -> en mijn sata/raid drivers geladen (VIA_VT8237_SATARAID_Floppy). Maar, windows vindt geen harde schijven...
ps: ik ben hier niet zo goed in, maar ik ben ook geen leek
Bedankt op voorhand,
Maarten M.
edit: die nieuwe schijf is ondertussen al verwijderd (metteen na de crash)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:35 ]