Toon posts:

Windows XP SATA vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc voor iemand kopen, ik heb nog een (legale) windows xp pro ide hardeschijf liggen. En nu wil ik graag weten of ik die in de pc kan plaatsen, om vanaf hier de eerste keer te booten. En dan via een image de hele schijf inhoud naar de s-ata schijf kopieren en dan vervolgens hier vanaf booten (zo heb ik geen diskette drive nodig) Kan dit??

De config:

Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
Asus VGA GeForce 7600GS Silent 256 MB
Asus Moederbord P5B
Samsung TFT SyncMaster 710N 17 Inch, 12 Ms, Geen Speakers, Zilver
Logitech Speakerset S200 2.1, Zwart / Zilver
Logitech Mouse RX300 Optical 3D PS/2 & USB, Zwart
Logitech Keyboard UltraX Media USB, Zilver / Zwart, Qwerty
Canon PIXMA IP1700
WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart
Samsung DVD-RW SH-S183A Bulk, Zwart
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4,

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een legale XP-key hebt, mag je vziw ook elders een XP-cd vandaan plukken en daarvanaf installeren met je eigen key :)
Vanaf een andere HD uit een oude PC wil je dat eigenlijk niet. De hardware is anders, dus dan gaat windows engszins flippen, om het even zahtjes uit te drukken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:55

BertV

Handgemaakt

Wat je allemaal wilt lukt natuurlijk niet met OEM XP eh!

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
wil je iets als copy & past uitvoeren: aint gonna work...

en xp flippen? ach heb laatst nog van ene p4p800 (intel p4)--> a8v amd64 mobo, verhuisd, wel win98, xp niet, maar dat werkte gewoon, daarna gewoon drivers installed, en klaar, denk dat je in XP dan wel windows opnieuw komt te activeren..

*ontopic*, als je dat wilt doen, kan je beter een tool van bijv WesternDigital downloaden, en dan een "clone" van je huidige hdd, maken en die kopieren naar de andere (incl de boot flag, anders zit alles op die andere hdd, en kan je er nogsteeds niet vanaf booten ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ahh, dit is wel een legale windows hoor :P... Alleen komt hij idd van een oude andere pc af.. Ik realiseer me nu ook dat dit natuurlijk niet gaat, tikkie stom sorry :D

Topic kan dicht