Wanneer ik mijn USB gamecontroller in één van de vrije USB poorten plug geeft XP de melding "het USB-apparaat wordt niet herkend". Wanneer ik onder apparaatbeheer kijk staat er "Onbekend Apparaat". Deze melding krijg ik op alle USB poorten met deze gamecontroller. De gamecontroller functioneerd prima op andere PC's (in totaal op 3 verschillende PC's getest). Daar tegenover staat dat een USB muis en USB toetsenbord prima functioneren op deze PC.
De volgende punten heb zelf ik al ondernomen.
-De meest recente driver van de gamecontroller geïnstalleerd (in principe is de driver niet eens nodig aangezien de controller op andere PC's automatisch in XP wordt herkend).
-Ik heb de USB drivers in XP gedeïnstalleerd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
-Tijdens de installatie heb ik de Firewall en virusscanner uitgeschakeld.
-De PC is voorzien van alle meest recente drivers beschikbaar op de ACER site.
-Alle beschikbare updates van Microsoft geïnstalleerd.
-Het valt me ook op dat de controller een fractie van een seconde aanspringt (led aanwezig) en daarna weer weer uit gaat. Nog voordat XP de melding "het USB-apparaat wordt niet herkend" geeft.
Overige Info:
PC
-PC merk: Acer Aspire e380
-Chipset: nVidia MCP61P
-Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
-Geheugen: 2048 DDR2
-Videokaart: Ati Radeon X1950XT
-Win XP MCE 2005
Gamepad:
Speedlink Rattlesnake SL-6550
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor de moeite!
De volgende punten heb zelf ik al ondernomen.
-De meest recente driver van de gamecontroller geïnstalleerd (in principe is de driver niet eens nodig aangezien de controller op andere PC's automatisch in XP wordt herkend).
-Ik heb de USB drivers in XP gedeïnstalleerd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
-Tijdens de installatie heb ik de Firewall en virusscanner uitgeschakeld.
-De PC is voorzien van alle meest recente drivers beschikbaar op de ACER site.
-Alle beschikbare updates van Microsoft geïnstalleerd.
-Het valt me ook op dat de controller een fractie van een seconde aanspringt (led aanwezig) en daarna weer weer uit gaat. Nog voordat XP de melding "het USB-apparaat wordt niet herkend" geeft.
Overige Info:
PC
-PC merk: Acer Aspire e380
-Chipset: nVidia MCP61P
-Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
-Geheugen: 2048 DDR2
-Videokaart: Ati Radeon X1950XT
-Win XP MCE 2005
Gamepad:
Speedlink Rattlesnake SL-6550
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor de moeite!