Asus P5N32-E SLI versus Asus P5N32-E SLI Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 1.014 views sinds 30-01-2008

• The_Loeki
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Matched: p5n32, plus, sli, e
Asus heeft inmiddels een "Plus" versie van de P5N32-E SLI uitgebracht.

Na wat graafwerk heb ik via dit forumthreadje
http://vip.asus.com/forum...2-E%20SLI&page=3&count=27

hier de exacte verschillen gevonden:
http://support.asus.com/f...0C2572CE2&SLanguage=en-us

Dat ze van de electrolytische condensators afstappen (schijnt) een grote verbetering te zijn, maar ik ben geïntrigeerder door het verschil in chipsets.

Weet iemand ergens een linkje of een verhaaltje te vertellen over het precieze verschil tussen de C55 en de C55XE en de MCP55 en de MCP55PXE?

Tussen de laatste twee kan ik me nog voorstellen dat de PXE staat voor de mogelijkheid voor booten vanaf een netwerk, maar ook dit heb ik vooralsnog niet bevestigd kunnen krijgen...

Google wil vooralsnog niets nuttigs daarover prijsgeven en NVidia website geeft zelfs gewoon 0 resultaten aan...

Greetz,

Ronald

Nexus Breeze 500, Asus P5N32-E SLI Plus, Intel C2D E6600, Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, 2xNexus Drive-A-Way, LiteOn LH-18A1P

Verwijderd

Matched: plus, e
dat zou ik ook graag willen weeten want bij azerty is die plus versie wel leverbaar en die normaal niet ik heb die normaal besteld als die plus better is kwa presentatie ga ik daar voor hoop dat iemand er meer over weet

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 20:54

FikkieHo

Wokmaster

idd, same here, misschien overweeg ik ook naar de plus variant over te stappen.. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Azerty over wat het verschil is.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

FikkieHo schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:28:
idd, same here, misschien overweeg ik ook naar de plus variant over te stappen.. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Azerty over wat het verschil is.
als je een email terug krijg laat het mij dan weete:p

Verwijderd

jongens die plus versie schijnt iets pitisie sneller te zijn dan de normaale versie dus ik denk dat het better is om die plus te nemen in plaat van die normaale :*)

• The_Loeki
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Matched: p5n32, sli, e
Hmmm,

Nog wat door lopen zoeken, en volgens mij klopt het gegeven staatje gewoon niet.
  • Voor zover ik kan vinden is de C55XE/MCP55(P?)XE combo dé combo die een NVidia 680i chipset maakt.
  • De enige plekken waar de C55/MCP55(P?) (aka MCP nForce 430) zijn de 650i chipsets.
  • ik heb hier http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2521-7
    een redelijk verhaal gevonden waarin gesteld wordt dat het verschil zou zijn dat de XE DDR-1200, FSB 1333 en EPP ondersteunt.
    Maar ook hier gaat het om een 650i SLI chipset.
Mijn inschatting is dat de P5N32-E SLI óók gewoon de C55XE en de MCP55PXE aan boord heeft.
De verdere specs in de handleidingen ondersteunen dit gegeven verder als bovenstaande hypothese klopt (de 650i chipset, met de C55 IMHO, heeft bijv. geen 2 volledige PCIe 16x sloten, maar 2x8x e.d.).

Als je verder gaat vergelijken in de specs voor zover voorhanden krijg je exact 't zelfde voorgeschoteld.
De foto's laten echter duidelijk zien dat de koelblokken verbeterd zijn en dat er anders gekleurde condensatoren op zitten.
Naast de BIOS-updates is het dus mijn mening dat dit de enige verschillen zijn.

Nexus Breeze 500, Asus P5N32-E SLI Plus, Intel C2D E6600, Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, 2xNexus Drive-A-Way, LiteOn LH-18A1P

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik citeer:

Goedemorgen,

Helaas weten wij het verschil ook niet.

Met vriendelijke groet,
blalblalbaalb

nou, lekker dan..

Maar dus eigenlijk is dus de Plus editie met een i650 chipset uitgerust? Lekker is dat voor een plus..

[ Voor 28% gewijzigd door FikkieHo op 17-01-2007 15:27 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Volgens het asus forum, is hij slomer maar wel stabieler, mede door de nieuwe condensators. Ik blijf bij mijn normale versie, als iemand de PLUS versie een echte verbetering vind moet hij maar ff een goeie review schrijven..

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:09

justifire

Shut up and squat !!

FikkieHo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:10:
Volgens het asus forum, is hij slomer maar wel stabieler, mede door de nieuwe condensators. Ik blijf bij mijn normale versie, als iemand de PLUS versie een echte verbetering vind moet hij maar ff een goeie review schrijven..
Dan zou ik toch maar voor de plus gaan.
Wat heb je aan snelheid als hij niet stabiel is?
Die condensators zijn niet voor niets vervangen en denk ook dat de normale versie niet meer geproduceerd word.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Matched: e
je hebt idd gelijk, ik heb mijn order al veranderd :D nu hopen dat ik hem overmorgen binnen krijg. Heb al 1,5 maand zitten wachten..

Verwijderd

fikkieho die normaale mobo komen eind deze week naar azerty je heb andere half maand gewacht kan niet dan nog paar dagen wachten:P

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 11:43 ]

Verwijderd

Matched: p5n32, plus, sli, e
dit is het verschiel tussen normaale en plus.

Description:

The Asus P5N32-E SLI PLUS is a revised version of the P5N32-E SLI and has been noted to solve some issues found within the P5N32-E SLI that some users are experiencing.

Changes:

* Changed Northbridge and Southbridge Chipsets (C55XE and MCP55XE to C55 and MCP55)
* Upgraded and updated capacitors (Tantalum+Electrolytic+Conductive Polymer capacitors to Tantalu+Conductive Polymer capacitors)
* Updated BIOS
* Added accessories to the motherboard bundle

Benefits of Changes:

* Tighter control and manipulation of voltages with lower vdroop
* Fixed issues in relation to chipset functions e.g. crackling onboard sound during SLI configuration use
* 3DMark06 bundled with the motherboard

Specifications and Features:

Will post when solid specifications and features are available, however at this point in time they are the same as the P5N32-E SLI with the exception of the chipsets and capacitors.

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 12:26 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

ik krijg de plus nu waarschijnlijk zaterdag.

Ik denk dat de grootste reden waarom ik hem heb vervangen is, de stabiliteit + de support voor de mobo. Velen zeggen dat er weinig support(drivers en prut) zal zijn. Die paar seconden slomer maken echt niet veel uit. Anders had ik wel een striker extreme gehaald :D

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Matched: plus, sli, e
krijg hem ook zaterdag plus conroe 6600 en 8800gtx (nog geen sli) ben ook zeer benieuwd hoe de performace zal zijn :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Matched: sli, e
is dit board geschikt om 8800GTX in SLI te draaien?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:27:
is dit board geschikt om 8800GTX in SLI te draaien?
Wat denk je zelf als het een nforce chipset heeft en sli in de naam voor komt?
nofi maar dit had je zelf wel kunnen uitzoeken door te googlen bv..

[ Voor 26% gewijzigd door Hubert op 19-01-2007 19:30 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

had ik al gedaan maar op andere fora (azerty) word anders verteld, kwilde t even zeker weten.
Geloof me, ik heb heel wat afgegoogled de afgelopen weken!

(PS: no offence!)

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

none taken, en idd dit bord kan die kaart gewoon in sli aan. :)

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb de PLUS binnen, nu lekker testen :D. Ben iets te lui om een survey te schrijven :P

Verwijderd

@hupert
Ik ga ook zon configuratie kopen, dus k ben zeer benieuwd hoe het gaat draaien, wat voor geheugen neem je erbij?
Floris

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord is al gegeven door Intelfreak en dit topic gaat nu offtopic na een topickaping van Floris, wat niet de bedoeling is :) Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.