Toon posts:

geen IP adres toewijzing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ben sinds 12 Januari abonnee bij Speedlinq (Comfort 4096 abonnement) maar krijg mijn netwerkje niet up en runnning. Ik heb een Belkin Wireless ADSML Modem met 54g router en heb via de utility setup de settings gezet (volgens de aanwijzingen van speedling tech. helpdesk) op de instellingen van het BabyXl/Tiscali netwerk waarna deze zelf de rest van de instellingen invult.

Ik hoef dus geen protocol, VPI en LLC an andere zaken in te vullen en ook geen username en wachtwoord. Dit terwijl dit wel in mijn welkomstbrief staat. Het status overzicht geeft daarna aan dat ADSL het prima doet maar ik krijg geen IP adres toegewezen (is dynamic) dus het Internet doet het niet. Weer gebeld en volgens Speedlinq ligt het aan Belkin maar volgens Belkin ligt het aan Speedlinq dat mijn WAN MAC niet accepteert. Weet iemand: wie gelijk heeft en hoe ik er alsnog voor kan zorgen dat ik met deze set up een IP adres krijg toegewezen? Kan ik nog iets veranderen aan de instellingen van de Belkin apparatuur?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij kan misschien wel zeggen dat je ADSL werkt, dat klopt ook. Je modem kan verbinding maken met je provider. Maar hierna kan hij niet inloggen op het netwerk. Je dient dus wel de gebruikersnaam en wachtwoord e.d. in te stellen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:08:
Goedemiddag,

Ben sinds 12 Januari abonnee bij Speedlinq (Comfort 4096 abonnement) maar krijg mijn netwerkje niet up en runnning. Ik heb een Belkin Wireless ADSML Modem met 54g router en heb via de utility setup de settings gezet (volgens de aanwijzingen van speedling tech. helpdesk) op de instellingen van het BabyXl/Tiscali netwerk waarna deze zelf de rest van de instellingen invult.

Ik hoef dus geen protocol, VPI en LLC an andere zaken in te vullen en ook geen username en wachtwoord. Dit terwijl dit wel in mijn welkomstbrief staat. Het status overzicht geeft daarna aan dat ADSL het prima doet maar ik krijg geen IP adres toegewezen (is dynamic) dus het Internet doet het niet. Weer gebeld en volgens Speedlinq ligt het aan Belkin maar volgens Belkin ligt het aan Speedlinq dat mijn WAN MAC niet accepteert. Weet iemand: wie gelijk heeft en hoe ik er alsnog voor kan zorgen dat ik met deze set up een IP adres krijg toegewezen? Kan ik nog iets veranderen aan de instellingen van de Belkin apparatuur?
Je haalt nu een paar dingen door elkaar. VPI en LLC zijn instellen voor de modemfunctie in de modem/router (neem ik aan). Doe moet je altijd invullen, anders krijg je inderdaad nooit een verbinding. Ik weet van een kennis die eerder speedlinq had, dat het niet aan MAC lag. Als je van modem switchte wilde het nog even een kwartier duren voordat het apparaat het WAN IP adress uit het netwerk kon verkrijgen. Die zat ook op BabyXL. Misschien even alles goed instellen zoals op de brief staat en wat langer de adem inhouden?

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar dat is wel iets anders dan Speedlinq zelf zegt, frapant. Maar dan moet ik dus niet voor de BabyXL/Tiscali ISP kiezen maar voor een 'Other ISP' en daarna de instellingen van het KPN invoeren waarbij je de instelling moet switchen naar PPPoA 8/48 VC-MUX waarna hij inderdaad vraagt om de username en wachtwoord. Bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Beste Loempia,

Als je in de setup utility van Belkin kiest bij ISPs voor BabyXL/Tiscali dan vult de wizard daarna zelf de instellingen in, dat bedoelde ik. Ik hoef dan alleen geen username en wachtwoord in te vullen. En ik heb behoorlijk lang gewacht, believe me. Ben er de hele avond mee bezig geweest want geen internet sucked....

Overigens is het wel verwarrend want je kiest voro Comfort over het KPN netwerk en dan zegt Speedlinq doodleuk dat ik op het BabyXL/Tiscali netwerk zit. Tja...

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing (voor de geinteresseerden) is: laatste firmware update van Belkin installeren en daarna manueel de instellingen voor het BabyXL/Tiscali netwerk ingeven, rebooten en voila. Alles doet het. En de helpdesk van SL heeft teruggebeld dus als met al viel het met de telefoonkosten nog mee....
Pagina: 1