Toon posts:

[Sky Powernote] Accu lijkt niet goed te laden

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het probleem:
De accu van mijn laptop, laadt maar op tot 65%.
En bij het opladen van de accu, geeft de 'Energiemeter',
aan dat het 'Energieniveau: Afnemend' is.
Terwijl er wel gewoon wordt opgeladen (tot dus maar 65%)

Wat al geprobeerd:
- Vervanging accu (door een nieuwe)
- Vervanging oplader (door een nieuwe)
- Herinstallatie Windows XP Pro Ned.

Informatie laptop:
Sky Powernote A4231 Laptop
Proccessor: 1,5 ghz
Geheugen: 512 MB
Hardeschijf: 40 GB
Operating System: Win Xp Pro Ned.

Heeft iemand een idee, wat het probleem zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

-Davy Jansen
edit: topic bericht aangepast.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:47 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

En hebbie al eens een nieuwe verse Windows installatie geprobeerd ? Als al die hardware vervangen is en je batterij 'gewoon' oplaadt, moet het haast wel een software-probleem zijn ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Maar de batterij laadt ook niet echt gewoon op, hij komt maar tot 93%
Zou het dan niet aan de batterij/accucontroller kunnen liggen?

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 12:40 ]

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 10:49
Is er geen accu-kalibratie programma bij de laptop geleverd? Mijn Compaq heeft dat, dan wordt het maximaal gevulde niveau en het minimum niveau bepaald door de accu eerst geheel op te laden en daarna helemaal leeg te trekken. Daarna klopt het weergegeven percentage een stuk beter. Ik heb zelf het probleem gehad dat de accu te snel aangaf dat het niveau naar 1% was gezakt, terwijl ik dan nog een half uur kon doorwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan helemaal niks vinden? Is er niks universeels, want dat kan ik ook nog wel eens proberen?

Verwijderd

WTF accu weergeeft verkeerd??? Djeezes mensen een normaal taalgebruik kan zo veel doen aan de kwaliteit van een forum hé!!!

Modbreak:Vraag dan liever in een TR een titelfix aan dan zo'n reply te posten, dit helpt zeker niet mee aan de kwaliteit van dit forum :/

[ Voor 35% gewijzigd door Turkish op 16-01-2007 21:15 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Gewoon ff WinXP opnieuw proberen te installeren, helpt meestal ook wel in dit soort gevallen :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
topictitel aangepast, was 'Accu weergeeft verkeerd!'

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:26:
WTF accu weergeeft verkeerd??? Djeezes mensen een normaal taalgebruik kan zo veel doen aan de kwaliteit van een forum hé!!!

[modbreak]Vraag dan liever in een TR een titelfix aan dan zo'n reply te posten, dit helpt zeker niet mee aan de kwaliteit van dit forum :/[/]
Sorry Turkish, Chupskie, was niet de bedoeling om zo bot over te komen. Soms loopt het gewoon de spuigaten uit en dan kan je even je frustraties niet binnenhouden. :X

Verwijderd

Topicstarter
Ja het spijt mij ook, ik had het bericht te snel getypt, en wist niet goed hoe ik het probleem moest uitleggen/verwoorden.

Maar ik ga de laptop nu opnieuw installeren.
Ik hou jullie op de hoogte!

Alvast bedankt
-Chupskie

Verwijderd

Topicstarter
Okeey, de laptop is opnieuw geinstalleerd (Met windows XP Pro NL)
Het probleem is hierdoor niet opgelost. En bestaat dus nog steeds?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Accu vervangen door nieuwe.
- Oplader vervangen door nieuwe.
- Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Wat zou het probleem nog meer kunnen veroorzaken?

-Davy Jansen

Verwijderd

Topicstarter
Ik las zojuist het volgende:
"Er zijn programma's die je meetcel in de batteij resetten door het energiebeheer van je computer uit te zetten, de batterij helemaal te ontladen, waarop de cel op 0% energie komt te staan en dan moet je hem weer helemaal opladen."

Bestaat daar een standaard programma voor, ofzijn dit alleen programma's die bij de leverancier worden meegeleverd? Want zover ik kan vinden levert SKY dit niet?
En mag dit wel meteen bij een nieuwe accu?

offtopic: ik heb het topic bericht aangepast, dit zou nu toch stukke duidelijker moeten zijn!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:14:
Ik las zojuist het volgende:
"Er zijn programma's die je meetcel in de batteij resetten door het energiebeheer van je computer uit te zetten, de batterij helemaal te ontladen, waarop de cel op 0% energie komt te staan en dan moet je hem weer helemaal opladen."
Bron?
Het lijkt me sterk dat er universele programma's zijn die voor elke accu werken. In de accu zit ook een stukje hardware dat het energieniveau meet en dat is per fabrikant verschillend. Ik zou gewoon eens een mailtje naar de klantenservice van Sky sturen en het probleem voorleggen.
Pagina: 1