Toon posts:

Hulp bij aansluiten: Decoder - HD recorder - LCD TV?!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Nieuw op dit forum, en hoop dat iemand kan helpen met de volgende vraag. Ondanks dat een aantal soortgelijke vragen al eerder zijn gesteld, kom ik er niet helemaal uit.

In mijn bezit:
- Sony Bravia TV KDL-32V2500 (1 HDMI, 1 Component, 2 Scart)
- Pioneer DVR-630H-S recorder (1 Component, 2 Scart, helaas geen HDMI)
- Samsung DCB-H360R decoder (1 HDMI, 1 Component, 2 Scart)

De grote vraag: hoe sluit ik een en ander aan om allereerst de beste kwaliteit te hebben met regulier tv kijken, en vervolgens voor opname met de recorder.

Ik weet inmiddels dat het onmogelijk is om het ene kanaal digitaal te kijken en een ander tegelijk digitaal op te nemen. Kan je de kabels op zo'n manier aansluiten dat je per keer/per opname kan beslissen of het digitale opname wordt (en dat je dus analoog kijkt), dan wel analoge opname (zodat je dus digitaal kan kijken).

Bij voorbaat dank voor jullie tips en suggesties. Vriendelijke groet.

Verwijderd

Dan kan je toch gewoon je stekkers wisselen of zie ik dat verkeerd :?

Als je HDTV wilt kijken HDMI aansluiten op TV en als je op wilt nemen op HD-kwaliteit dan HDMI aansluiten op DVDrecorder.

Ik weet niet of je kabels hebt waardoor je kan switchen. Even google denk ik of hier de search gebruiken. Als je decoder maar één HDMI uitgang heeft gaat dit denk ik niet lukken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Decoder via HDMI op je TV hangen, en via SCART op je recorder aansluiten.
ALs je dan op wilt nemen kijk je gewoon via het analoge signaal TV, en laat je de decoder op het kanaal staan dat je op wilt nemen. Hoe je niet op te nemen, dan kun je gewoon je decoder gebruiken om TV te kijken via je HDMI-ingang :)
En vwb afspelen van opgenomen zaken: Ik zou hem zelf gewoon op een SCART hangen. Component kan ook en zou in theorie iets beter moeten zijn, echter zal component niet zelf switchen op het moment dat je de recorder aanzet. Dat kan een nadeel zijn. Je kunt het echter ook graag zelf willen selecteren en dan is het weer een voordeel als dat niet gebeurt, dus dat laat ik aan jou over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Eagle, heel erg helder! Ontzettend bedankt.