Ik wil een nieuw systeem aanschaffen dat enkel gebruikt gaat worden voor het in- en uitpakken van bestanden. Er zullen geen games o.i.d. mee gespeeld worden. Hiermee is rekening gehouden bij het kiezen van de onderdelen voor het systeem.
Voor dit systeem heb ik een budget van ongeveer 600 euro. Voor dit geld kan ik, voor mijn gevoel, een prima systeem bouwen.
Het systeem wil ik kopen bij Alternate. Op dit moment heb ik de volgende onderdelen gekozen:
•Moederborden Socket 775 -Asus P5ND2 SE
•2 x Harddisks 3,5 inch SATA -80 GB S-ATA harddisk (RAID 0)
•Voedingen tot 400 Watt -Trust PSU PW-5110 (370 Watt)
•Behuizingen Midi Tower -CS-323 (goedkoop kastje)
•CPUs Socket 775 -Intel® Core™ 2 Duo E6400
•Behuizingen - KoelersArctic-Cooling AF8025 Fan
•Behuizingen - KoelersArctic-Cooling AF9225 Fan
•Grafische kaarten ATI PCIe -Asus Extreme AX300SE-X/TD (hoeft geen dikke kaart te zijn)
•Geheugen DDR2-533 -Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit
Zoals je kunt zien, zit er geen floppy en geen DVD writer bij. Een floppy gebruik ik niet en ik heb in oude systemen nog overbodige DVD writers zitten die ik in het nieuwe systeem wil plaatsen.
Op dit moment is de prijs 560 euro. Dit kan ik naar beneden halen door niet de E6400, maar de E6300 te kopen. Ik heb gelezen dat de E6300 beter over te clocken is, maar helaas heb ik daar geen verstand van. Mocht iemand nog een suggestie hebben wat betreft de processor, hoor ik het natuurlijk graag.
Feedback is sowieso welkom, aangezien jullie waarschijnlijk meer op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op hardware gebied dan ik.
Voor dit systeem heb ik een budget van ongeveer 600 euro. Voor dit geld kan ik, voor mijn gevoel, een prima systeem bouwen.
Het systeem wil ik kopen bij Alternate. Op dit moment heb ik de volgende onderdelen gekozen:
•Moederborden Socket 775 -Asus P5ND2 SE
•2 x Harddisks 3,5 inch SATA -80 GB S-ATA harddisk (RAID 0)
•Voedingen tot 400 Watt -Trust PSU PW-5110 (370 Watt)
•Behuizingen Midi Tower -CS-323 (goedkoop kastje)
•CPUs Socket 775 -Intel® Core™ 2 Duo E6400
•Behuizingen - KoelersArctic-Cooling AF8025 Fan
•Behuizingen - KoelersArctic-Cooling AF9225 Fan
•Grafische kaarten ATI PCIe -Asus Extreme AX300SE-X/TD (hoeft geen dikke kaart te zijn)
•Geheugen DDR2-533 -Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit
Zoals je kunt zien, zit er geen floppy en geen DVD writer bij. Een floppy gebruik ik niet en ik heb in oude systemen nog overbodige DVD writers zitten die ik in het nieuwe systeem wil plaatsen.
Op dit moment is de prijs 560 euro. Dit kan ik naar beneden halen door niet de E6400, maar de E6300 te kopen. Ik heb gelezen dat de E6300 beter over te clocken is, maar helaas heb ik daar geen verstand van. Mocht iemand nog een suggestie hebben wat betreft de processor, hoor ik het natuurlijk graag.
Feedback is sowieso welkom, aangezien jullie waarschijnlijk meer op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op hardware gebied dan ik.