LG Flatron 'out-of-range' tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:33
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een raar probleem. Sinds gister heb ik een nieuw tweedehands pc'tje gekocht (shuttle SB51G). Ik heb een deel van de hardware van mijn oude pc overgezet naar deze shuttle, waaronder mijn AGP-videokaart, de Asus Radeon 9600SE. Alles werkt perfect en ik ben erg blij met dit kleine apparaatje, maar... zodra ik de TV-out van mijn videokaart aansluit op mijn TV, krijg ik tijdens het booten op mijn (ook nieuw/tweedehands) monitor (LG Flatron L510S) de melding "input signal out of range". Zodra het windows-inlogscherm tevoorschijn komt, werkt de monitor wel.

Op mijn tv zie ik wel gewoon het opstartscherm van windows, maar ja, dit heb ik liever ook op mijn gewone monitor. Zodra ik het kabeltje van de TV-out loskoppel, werkt het hele zooitje wel zoals het hoort.

Hier op got heb ik wat topics gezien, met min of meer hetzelfde probleem, maar niet echt in combinatie met het 'tv-out-probleem' of zonder (de juiste) oplossing. Resoluties van zowel de primary als de secondary output zijn ingesteld op 1024*768, 60Hz.

Opzich levert het niet echt grote problemen, tenzij ik in de bios wil komen of als er een foutmelding is. Maar naast dat, is het gewoon gruwelijk irritant :s

Iemand een oplossing voor mij? Bedankt!

offtopic:
De betreffende shuttle zit redelijk afgetopt met twee schijven, dvd-brander, extra agp-kaart en nog een tv-tuner. Ik maak me ook een klein beetje zorgen over de warmte in het apparaatje. Wat zijn nog acceptabele temperaturen voor moederbord, CPU en PSU? Alledrie liggen nu zo rond de 40 graden

[ Voor 11% gewijzigd door Dirickteur op 16-01-2007 11:43 ]

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 10:14
Lijkt mij net of je monitor op de secondary monitor uitgang zit. Probeer eens te wisselen met de andere vga uitgang (indien geen 2e vga probeer dan de dvi met een omvormstukje)

EDIT: ongelofelijk veel typo's :p

[ Voor 24% gewijzigd door h8bal op 16-01-2007 12:14 ]

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:33
nou wat stom zeg, omwisselen met DVI+omvormstukje werkt nu wel... Nooit aan gedacht omdat op de andere VGA-uitgang mijn CRT wel werkte...

Thnx anyway!