Toon posts:

Nieuwe PC boot niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn nieuwe PC in elkaar geschroefd. Alles netjes aangesloten aanzetten. alles draait, processor koeler, videokaart koeler, harde schijven. Krijg alleen geen signaal op mijn scherm.

Specs:

Sherm: Acer AL1916W
Mainboard: MSI P965 NEO
Processor: Core2duo E6400 boxed
Voeding: Antec Smartpower 2.0 500 Watt
Geheugen: 4x512mb Kingston pc4200 DDRII
Videokaart: XFX 7900GTX
Harde schijf: Western Digital Sata 300 160 gig
Samsung DVD brander

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd: opstarten met alleen geheugen, processor, moederbord en videokaart. Cmos gereset, alles losgekoppeld en weer aangesloten. Moederboard geeft ook geen piepjes ofzo, heel raar. Alles lijkt te werken alleen dat o zo belangrijke beeld is niet te krijgen. Bij aanzetten branden lichtjes op mijn toetsenbord kortstondig, daarna niets. Geluid aangesloten en geen foutmelding via speakers.

Videokaart is getest in ander systeem, processor ook en geheugen idem dito.

Iemand suggesties?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Monitor defect?

Money for nothin' and your chicks for free

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Andere videokaart in het nieuwe systeem stoppen, desnoods een pci kaartje om uit te sluiten of je pci-e slot het nog wel doet....

Heeft je videokaart een apparte molex aansluiting, zo ja is deze aangesloten?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Is zo goed als nieuw, op m'n oude PC werkte die nog gewoon. Lijkt me sterk dat die kapot gaat als die twee weken uit staat.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als het ding geen bios-beepjes geeft dan zal het waarschijnlijk niet het RAM of de videokaart zijn, maar eerder je mobo of CPU. Zet 'm eens aan zonder CPU, krijg je dan wel beepjes ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Dit lijkt op een probleem wat ik zelf ook heb gehad, na een paar keer de cmos leeg te gooien bleek hij het te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Pin0 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:29:
Andere videokaart in het nieuwe systeem stoppen, desnoods een pci kaartje om uit te sluiten of je pci-e slot het nog wel doet....

Heeft je videokaart een apparte molex aansluiting, zo ja is deze aangesloten?
Ik heb op dit moment geen PCI-e of PCI kaart liggen helaas. Kan ik vanavond wel regelen, ga ik zeker doen. Molex is aangesloten 6-pins PCI-e.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 08:49
Is je CMOS batterij opgeladen? Bij mij was het eerst hetzelfde, moest ik hem eerst een tijdje aan laten staan voordat hij het echt deed. Totdat de batterij vol zat :)

Verwijderd

Heb onlangs hetzelfde aan de hand gehad met mijn server. Check even of de CPU goed in z'n socket zit, er voldoende pasta op zit en de koeler voldoende/goed contact maakt met de proc.

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:29:
Als het ding geen bios-beepjes geeft dan zal het waarschijnlijk niet het RAM of de videokaart zijn, maar eerder je mobo of CPU. Zet 'm eens aan zonder CPU, krijg je dan wel beepjes ?
Zonder CPU ook geen biepjes.
XlinKk schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:30:
Dit lijkt op een probleem wat ik zelf ook heb gehad, na een paar keer de cmos leeg te gooien bleek hij het te doen.
Cmos meerdere malen gereset, geen resultaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:40:
Heb onlangs hetzelfde aan de hand gehad met mijn server. Check even of de CPU goed in z'n socket zit, er voldoende pasta op zit en de koeler voldoende/goed contact maakt met de proc.
Zit prima voor zover ik dat kan bepalen. Maar zonder koeler moet het toch ook werken, zij het kortstondig?
FlorisB schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:38:
Is je CMOS batterij opgeladen? Bij mij was het eerst hetzelfde, moest ik hem eerst een tijdje aan laten staan voordat hij het echt deed. Totdat de batterij vol zat :)
Ga de koeler er weer opzetten en een uurtje laten draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 11:44 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Instellingen van het scherm nagekeken? Soms komt het voor dat de oude instellingen niet meer kloppen dankzij een andere VGA-kaart.

ARME AOW’er

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 10:28
Heel stom maar wordt soms vergeten: 2 kabeltjes van je voeding naar je moederbord aangesloten (die 4-pins connector wordt wel eens vergeten).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen piepjes, dan zou alles eigenlijk OK moten zijn. Hoor je hem wel doorbooten :? Probeer anders eens je monitor op je 2e VGA uitgang te hangen, wellicht dat je monitor gewoon op de verkeerde uitgang hangt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:43:
Instellingen van het scherm nagekeken? Soms komt het voor dat de oude instellingen niet meer kloppen dankzij een andere VGA-kaart.
Net getest op laptop en werkt naar behoren. instellingen op auto, volgens de handleiding moet het scherm dan automatisch aanpassen op de vga.
BobbyD82 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:45:
Heel stom maar wordt soms vergeten: 2 kabeltjes van je voeding naar je moederbord aangesloten (die 4-pins connector wordt wel eens vergeten).
Zijn aangesloten.
The Eagle schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:56:
Geen piepjes, dan zou alles eigenlijk OK moten zijn. Hoor je hem wel doorbooten :? Probeer anders eens je monitor op je 2e VGA uitgang te hangen, wellicht dat je monitor gewoon op de verkeerde uitgang hangt :)
Allebei de aansluitingen geprobeerd, niet vermeld in OP sorry. Doorbooten doet ie volgens mij ook niet of niet helemaal. Er is ook een soort van vertaging bij het booten. Als ik hem aanzet duurt het 5 seconden voor de videokaart aanslaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 12:02 . Reden: Wat info toegevoegd ]

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 14:15
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:00:
Als ik hem aanzet duurt het 5 seconden voor de videokaart aanslaat.
Heeft je videokaart zelf ook geen stroomaansluiting die je misschien vergeten bent ?

Verwijderd

Topicstarter
h8bal schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:10:
[...]

Heeft je videokaart zelf ook geen stroomaansluiting die je misschien vergeten bent ?
Is aangesloten.

Verwijderd

Hey Rece, heb je die windows cd al opgehaald? :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:15:
Hey Rece, heb je die windows cd al opgehaald? :+
ja die lag hier gewoon op de bank. Nu die computer nog werkend krijgen dan heb ik er daadwerkelijk nog wat aan :+

Verwijderd

Gebeurde er niks nadat je die kabel had aangedrukt? Piepjes o.i.d.?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:25:
Gebeurde er niks nadat je die kabel had aangedrukt? Piepjes o.i.d.?
Nope, neem jij je eigen videokaart even mee vanmiddag?

Verwijderd

Lijkt me wel handig ja

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 20:47

wowi

Haal eens je geheugen eruit op 1 module na, en probeer of het dan wel wil.
kan zo maar een brak geheugen slot zijn.
Eventueel ook een keer zonder video kaart proberen, of je pc dan wel piepjes geeft.
Anders is de kans groot als dat allemaal niet werkt dat je moederbord stuk is.
Haal wel alle kabels van je moederbord af die je niet direct gebruikt dus geen harddisk cdrom enz.
tijdens deze testen. Zo kaal mogelijk uitvoeren, werkt dit wel zit het probleem ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
wowi schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:38:
Haal eens je geheugen eruit op 1 module na, en probeer of het dan wel wil.
kan zo maar een brak geheugen slot zijn.
Eventueel ook een keer zonder video kaart proberen, of je pc dan wel piepjes geeft.
Anders is de kans groot als dat allemaal niet werkt dat je moederbord stuk is.
Haal wel alle kabels van je moederbord af die je niet direct gebruikt dus geen harddisk cdrom enz.
tijdens deze testen. Zo kaal mogelijk uitvoeren, werkt dit wel zit het probleem ergens anders.
Net al jouw opties uitgevoerd nog steeds geen piepjes. Ik denk dat ik zo maar even naar de Paradigit loop voor een vervangend moederbord. Ben ik blij dat dat het enige onderdeel is dat ik niet bij een webshop gekocht heb.

Ik laat nog even weten of het met een ander mobo wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Net bij Paradigit geweest. Willen ze eerst zelf het mobo testen (alsof ik dit niet gedaan heb). Maar goed ze bellen me voor 17:00 uur of het mobo defect is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:10:
Net bij Paradigit geweest. Willen ze eerst zelf het mobo testen (alsof ik dit niet gedaan heb). Maar goed ze bellen me voor 17:00 uur of het mobo defect is of niet.
Mobo bleek toch in orde, moederbord ondersteunde geheugen niet, dom dom dom. Had het geheugen getest op een mobo die het wel ondersteunde. Bedankt voor de input , alles draait hier als een zonnetje.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

En ? Ben wel benieuwd, hopelijk zijn je troubles opgelost ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

SKiLLa schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:15:
En ? Ben wel benieuwd, hopelijk zijn je troubles opgelost ...
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:13:
[...]

Mobo bleek toch in orde, moederbord ondersteunde geheugen niet, dom dom dom. Had het geheugen getest op een mobo die het wel ondersteunde. Bedankt voor de input , alles draait hier als een zonnetje.
Opgelost dus.

Money for nothin' and your chicks for free

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je mocht toch aannemen dat je het juiste geheugen had gebruikt? Dit staat gewoon in de FAQ van PMG. Door het in VB te zetten gaat men er vanuit dat je de FAQ van PMG had gelezen, niet dus.

ARME AOW’er

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

En als je opstart met alleen de processor er in en altijd de koeler er op, dus zonder alle andere componenten moet je moederbord toch gaan piepen, als je dus de speaker draad hebt aangesloten!

Nu 2 moederbordjes gehad die dit hebben gehad.

Staat ook gewoon in de FAQ voor hangen en opstartproblemen.

Maar goed, dus alles doet het nu naar behoren.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles werkt perfect. Had wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is.
Pagina: 1