Toon posts:

Packard Bell laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een probleempje met een packard bell laptop.
Er staat een passwoord op de bios dat gevraagd wordt bij iedere start van de laptop.
We wisten dit passwoord maar we hebben dit veranderd naar een leeg passwoord zodat het niet meer gevraagd zou worden. Echter was dit niet het geval en was het lege passwoord verkeerd, het vorige passwoord gaat ook niet.
Is er een manier om de bios te flashen of om de bios te resetten? Of is er een algemeen passwoord?

PhoenixBIOS 4 Release 6.0
Packard Bell Easynote
192 MB Ram
Pentium 2 333 Mhz

Als ik in de bios wil gaan vraagt hij ook een passwoord.

Kan ik opstarten in dos? maar hoe? Of zijn er andere oplossingen?

Masterpasswoorden heb ik al gebruikt, maar deze werkten niet!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:55

rg-mohwa

Phoe Hé

laptop even openmaken daar zit meestal wel een knopje om je cmos te resetten. kan je deze niet vinden trek dan de batterij van de bios er even uit (wel met accu eruit natuurlijk) Succes

Verwijderd

Topicstarter
rg-mohwa schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:12:
laptop even openmaken daar zit meestal wel een knopje om je cmos te resetten. kan je deze niet vinden trek dan de batterij van de bios er even uit (wel met accu eruit natuurlijk) Succes
waar zit dat knopje juist?

Ik heb hier een 3.6V 15 mAh batterijtje gevonden en heb het los gemaakt van de laptop, misschien dat de bios dan gereset zal zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:37:
[...]

waar zit dat knopje juist?

Ik heb hier een 3.6V 15 mAh batterijtje gevonden en heb het los gemaakt van de laptop, misschien dat de bios dan gereset zal zijn?
Als je het batterijtje eruit is dan moet je even de twee pinnetjes waar die opgeklikt zat kortsluiten en dan zou de bios leeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:42:
[...]

Als je het batterijtje eruit is dan moet je even de twee pinnetjes waar die opgeklikt zat kortsluiten en dan zou de bios leeg moeten zijn.
en hoe doe je dat? :o

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een schroevedraaier is het meest praktische (dan wel uiteraard even het systeem aanzetten zonder dat er iets van stroom op staat om zeker te zijn dat hij leeg is).

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost
Pagina: 1