Toon posts:

FX5900XT op 465core en 1.8 Ghz mem. (!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren al een topic ge-opend hoe ik mijn fx5900xt moest flashen naar fx5950ultra.
Dat is inmiddels gelukt. (ik ben nieuw hier en weet niet hoe ik dat topic moet verwijderen.sorry.)

Nu heb ik een nieuw probleem.
Ik heb nieuwe forceware ge-installeerd en dat gaat nog goed.
Maar als ik daarna Coolbits er bij zet staat mijn geheugen opeens op 1,8 Ghz :o met alle nare gevolgen van dien. Core blijft wel gewoon op 465 staan.
Zonder Coolbits geeft hij (met RivaTuner) gewoon 465 core en 900 mem. aan. Dat is dus goed.
Het gaat fout als ik Coolbits er bij zet. Het ziet er naar uit dat mijn geheugensnelheid verdubbelt wordt met Coolbits.

HOE KAN DIT ? :?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
DDR geheugen?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 11:42
zie hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Yep !

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Je beantwoord nu je eigen vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
WHAAAA ... hoe werkt dit ? Waar reply ik ?

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Gelieve niet twee keer achter elkaar te posten - gebruik de edit-knop om informatie toe te voegen :o

Hoe zo, je beantwoord je eigen vraag ?
Ik heb een nieuw XP installatie gedaan. Hier voor draaide alles prima. Gewoon zoals het hoort.
Met Coolbits gaf hij gewoon 465 core en 900 mem. aan (450 Mhz DDR)
Nu verdubbelt DAT ook nog eens.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 16-01-2007 10:38 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 10:35

Mojo

The Power Within

Andersom, 1800 MHz mem (900 DDR) ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Eigenlijk denk ik gewoon dat coolbits het fout heeft. Het feit dat je videokaart nog steeds werkt, zegt naar mijn idee genoeg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mojo schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:37:
Andersom, 1800 MHz mem (900 DDR) ;)
Incorrect. Dat geheugen draait nota bene slechts op 450MHz en is double-pumped.

Al die leuke 'effectieve' waardes zeggen alleen iets over bandbreedte, niet over latencies of gewoon de fundamentele frequentie waar de klokkristal op pulseert :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, echt waar. Hij zet echt het geheugen op 1,8 Ghz en gaat dan ook raar doen.
Beeld valt ook weg en moet hem dan snel uit zetten.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Doe eens effe een screenshotje van de rivatuner hardware monitor.
En waarom coobits gebruiken als je rivatuner hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door aval0ne op 16-01-2007 11:16 ]

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 18:50
Gewoon Rivatuner gebruiken dus. Mischien dat Coolbits een verkeerd profiel laad.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan natuurlijk gewoon alleen RivaTuner gebruiken, maar ik vond gewoon Coolbits wat makkelijker.
Vraag blijft, hoe krijgt Coolbits het voor elkaar om mijn geheugen naar 1.8 te gooien, en waarom ?
Ik denk zelf dat het hem zit in de versie van Forceware of Coolbits.
Met mijn oudere drivertjes had ik het niet. Toen gaf Coolbits hetzelfde aan als Rivatuner.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik geloof er niks van dat ie dan goed draait :P En mocht dit kunnen dan zou iedereen wel een FX5900XT halen :P Dus gewoon een uitleesfout of je zit ernstig je kaart te verzieken.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik schrijf ook al eerder dat hij ook niet goed draait. Beeld valt weg en zo.
Vraag blijft hoe Coolbits het voor elkaar krijgt om zelf de snelheid van mijn geheugen te verdubbelen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:23:
Nee, ik schrijf ook al eerder dat hij ook niet goed draait. Beeld valt weg en zo.
Vraag blijft hoe Coolbits het voor elkaar krijgt om zelf de snelheid van mijn geheugen te verdubbelen.
Zal misschien ook wel een vraag blijven ja :) Beetje moeilijk in te schatten. Door het warme weer doet mijn glazen bol ook wat brakjes :(
Maar misschien eens Rivatuner gebruiken, was al eerder geopperd, maar lijkt me wel interessant om te zien wat die ervan bakt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm..., ik ga eerst eens kijken wat ie met vorige versie's van Coolbits doet. En vervolgens kijken wat het verschil tussen de versie's is. Nogmaals, voor de her-installatie van XP ging alles erg goed. Kaartje (Point Of View) draaide, mede door een biosflash naar 5950ultra, nog redelijk met alles mee.
Maar nieuwe forceware en coolbits heeft de boel in de war gekickt.
Pagina: 1