Op zoek naar webbased versiebeheer systeem mbt .doc files

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Het volgende.

Mijn vriendin moet regelmatig projecten inleveren voor haar opleiding. Nu gebruikt ze voor het maken van deze projecten meestal Powerpoint en Word.

Nu heeft ze per ongeluk een file overschreven }:O , waardoor ze +/- 1 week werk kwijt is. Ik kan het niet recoveren (trust me, ik heb het geprobeerd).

Wat ik eigenlijk voor haar wil regelen is het volgende :

Een ASP of PHP gebaseerd tooltje wat ik op mijn site kan zetten, zodat ze zo nu en dan een versie van het betreffende project kan uploaden, een soort versiebeheer systeem. Ze kan dan altijd weer terug naar een vorige versie van het betreffende document, mocht het misgaan.

Het mag niet te moeilijk zijn, want ze is niet super adept met computers :)

Iemand een idee?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 09:09
OWL !
http://owl.sourceforge.net/

Werkt via PHP en schrijft automatisch een backup weg bij update document.
Misschien wel een iets te zwaar programma, maar voldoet wel aan je eisen (en meer)
Demo is te vinden op bovenstaande URL.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 10:04
Gewoon alle versies bewaren op de server zonder verwijder mogelijkheid, en allemaal downloadbaar (na ingeven wachtwoord) lijkt me voldoende, als je haar dan overtuigt na elk uur werk een versie te uploaden kan er nooit meer iets misgaan. int ergste geval moet een een paar versies downloaden voor ze de goede terug heeft.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:25
Sharepoint kan ook echt versies tracken voor Word en is heel erg geïntegreerd met Word. Je kunt het alleen niet zo makkelijk installeren op een hosted omgeving.
Ook is het misschien voor jouw vriendin iets té overdreven, maar misschien is het toch een optie.

Anders zou je haar de basics van FTP uit kunnen leggen, en haar bijvoorbeeld per week een map aan laten maken o.i.d....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

zodat ze zo nu en dan een versie van het betreffende project kan uploaden
En dat gaat dus niet gebeuren, ben ik bang. Dan kan ze nu immers ook gewoon kopieen naast elkaar opslaan.

Mijn manier:

Document 2007-01-10.doc
Document 2007-01-11.doc
Document 2007-01-12.doc
etc.

Dat vereist minder discipline, enkel het elke nieuwe dag voor je het opent even de nieuwste versie kopieren en hernoemen naar de nieuwe dag. Eens in de zoveel tijd alle oude meuk verwijderen of bij twijfel naar een \Archief directory gooien.

Of inderdaad iets als SharePoint en dan direct vanaf de server werken. Kost wel wat :P

Als gratis en eenvoudig: kijk naar WebDAV.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Shadow copies instellen voor de directories waar ze de .doc's opslaat?

Battle.net tag

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
je kan ook in word zelf aan een klein beetje versiebeheer doen, in word 2003 gebruik het 'versie...' knopje in het menu 'Bestand'.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Als ik haar uitleg hoe dit werkt, gaat ze het zeker gebruiken F_J_K. Na deze negatieve ervaring wil ze dat niet weer beleven :)

Opslaan op de computer zelf is niet handig voor haar, ze moet de bestanden ook op school kunnen benaderen en een USB stick kan daar niet (USB poort zitten altijd vol kauwgom, ew).

Ik ga dat OWL eens proberen, thnx for now :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tp21 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:25:
je kan ook in word zelf aan een klein beetje versiebeheer doen, in word 2003 gebruik het 'versie...' knopje in het menu 'Bestand'.
Dat werkt niet tegen het compleet overschrijven van een bestand toch?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor misschien iemand die later dit topic tegenkomt is Livelink interresant. Dit pakket is ontzettend duur, maar ik zweer erbij.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
owl draait ondertussen (de simple variant). Hiermee upload ze dagelijks de projecten waar ze aan werkt.

Ook heb ik haar geleerd de bestandsnamen aan te passen, zodat er een datum in komt.
Pagina: 1