Wat te doen met deze voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb iets meer dan een half jaar geleden een computer gebouwd voor mezelf.
Specificaties:

AMD Athlon 64 X2 4600+
Scythe Ninja (zonder 120MM fan)
Asrock 939SLI32-eSATA2
4 x Twinmos 512 MB DDR PC3200 Cas 3
Asus 7600GS silent
Hitachi Deskstar T7K250 250GB 7200 rpm
2 x Maxtor DiamondMax 10 320 GB 7200 rpm
DVD lezer, DVD Brander
Lian-Li PC-101A
3 x 12CM fans
nexus 4090 voeding

Nu is het zo dat mijn voeding heel stil zou moeten zijn. Dat was hij in het begin ook, maar nu begint hij een steeds harder geluid te maken. Hij komt boven het geluid van mijn harde schijven uit, terwijl hij maar iets van 16dB aan geluid zou moeten maken.
Ook is er een soort van licht ratelend geluid bijgekomen als de computer langer dan een kwartiertje aanstaat.

Ik heb de pc juist gebouwd met een oog op stilte.. alleen maar 12cm fans. Een voeding met een 12cm fan. Alles passief gekoeld. Stille harde schijven.
En nu hoor ik de voeding overal bovenuit komen.
Gisteren heb ik even alle schijven losgekoppeld en alle fans. Dus alleen mijn computer aangezet met alleen de fan van de voeding draaiend. En dan maakt het bijna geen verschil met of ik alles aansluit... Echt heel vervelend.

Mijn voeding is pas een half jaartje oud. Is het nu verstandig om die voeding terug te sturen? (en weken zonder computer te zitten 8)7 ).
Of misschien kan ik zelf de fan van de voeding vervangen voor een andere?
Of ik moet hem eens een keer opgenschroeven en bekijken of er iets mis is in dat ding? (maar dan gaat de garantie natuurlijk verloren..)
Of deze voeding verkopen en voor een passief model gaan..

Wat zouden jullie doen?

Het enige waar ik van baal is dat ik alle kabels die ik zo mooi heb opgebonden helemaal overhoop moet gooien in mijn behuizing :'( .

Verwijderd

als hij zonder schijven ook zoveel geluid maakt ligt het dus niet aan de load en de warmte aangezien hij dan veel minder vermogen hoeft te leveren. Voeding terugsturen met het verhaal dat hij teveel geluid maakt vind ik vrij link en zou ik nooit doen want toon maar eens aan dat hij boven de 16dB uitkomt.

Ik denk dat je een paar mogelijkheden hebt:
andere voeding
voeding openmaken

geen van beide is een fijne oplossing maar ja het huidige is ook niet ideaal

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:49
Terug sturen die handel, je koopt dat type voeding in de hoop dat deze een bepaalde kwaliteit heeft ( stabiele voeding en STIL ) als deze in de garantie periode deze "kwaliteit" niet haalt is dit een RMA!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de voeding niet voldoet aan de eisen dan moet je hem gewoon RMAen. Je kunt natuurlijk zelf de fan vervangen (is niet moeilijk op zich) als je het teveel moeite vind om de bekabeling weer opnieuw weg te werken en een tijdje zonder voeding te zitten.

Ik denk dat het ook wel een beetje afhangt van je portomonnee en wat die voeding gekost heeft. Bij een voeidng van 20 euro zou ik hem ook zelf opentrekken, kost het ding echter 100 euro ging hij mooi terug.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ding is ongeveer €90,-

Ik heb hem expres gekocht voor deze stilte... Maar als ik hem open trek, is dan de garantie verbroken? Of is dat niet zo bij een voeding?
Dit zodat ik hem even kan schoonmaken van binnen of zo.

Ach, ik denk dat ik hem er sowieso even uit haal, dus ik moet mijn netjes weggewerkte kabels toch loshalen.. Ik heb alleen geen zin om lang zonder computer te zitten (geen voeding, geen computer).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Double J schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:17:
Ding is ongeveer €90,-

Ik heb hem expres gekocht voor deze stilte... Maar als ik hem open trek, is dan de garantie verbroken? Of is dat niet zo bij een voeding?
Dit zodat ik hem even kan schoonmaken van binnen of zo.
Er zit een garantiezegel op. Als je die verbreekt ben je je garantie kwijt.

Verwijderd

gewoon even met de stofzuiger erop of ff met een compressor schoonblazen, dan verlies je de garantie iig niet

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zoals de mensen boven mij al zeggen idd. Als het rammelt zou je hem nog kunnen isoleren met bijvoorbeeld piepschuim eronder. Of een ander dempend materiaal. Als dat ook niet genoeg is zou ik hem openmaken en de fan vervangen door bijvoorbeeld een Noctua. Erg stil en ook nog een redelijke airflow (CFM). Ik ben niet zo'n fan ( :P ) van RMA aangezien het áltijd lang duurt en je ene probleem hebt als de winkel en de leverancier een conflictje hebben :X
Pagina: 1