Uitbreidingsmogelijkheden Acer T180

Pagina: 1
Acties:

• HStreek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben voor iemand anders een eenvoudige computer aan het zoeken, waarmee toch redelijk gegamed kan worden. Budget is ongeveer 800 €.

Voor mezelf laat ik altijd een zelf samengesteld systeem bouwen, maar in dit budget kom ik (althans in de buurt van Amsterdam) dan duurder uit dan bij een kant-en-klaar systeem.

Het beste systeem dat ik in de winkels kan vinden is de Acer T180: AMD X2 3800+ , 1 GB geheugen, low-end videokaart. Die is bij diverse winkels voor 600 € te koop.

Maar bij 1 winkel vond ik de uitgeklede variant, zonder videokaart en met een iets kleinere HD voor € 487. Dat maakt het mogelijk om daar voor het budget nog een Gb geheugen bij te zetten en een mid-end videokaart (7900GS of 1900Pro).

Maar ik heb nog wel een paar vragen (en ik hoop dat ik hier een beter antwoord krijg dan wat ik van de winkel verwacht):

Die Acer systeemkast is vrij klein. Er zit wel een PCI-e (8x) slot in - daar zet Acer een Gf 7300 kaart in. Ik heb gelezen dat de 1900Pro iets sneller is dan de 7900GS, maar ook meer stroom trekt, en misschien ook groter is. De vraag is dus: trekt zo'n systeem dat wel, qua voeding, koeling en gewoon ruimte? En is PCI-e 8x genoeg? Of zal ik maar een treedje lager mikken met een 7600GT of 1650XT?
Vanwege die PCI-e 8x vermoed ik dat het geen daverend moederbord zal zijn. Het is dus de vraag of het wel zin heeft om er al te hoogwaardige componenten op te steken.

Maar als jullie mij gerust kunnen stellen lijkt dit me wel een goede deal: X2 3800, 2 Gb, 250 Gb HD, 1900Pro, XP MCE, en nog wat toeters en bellen voor € 794. Eens?