Zoek dvd speler met goede beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nadat ik met een vriend van mij een nieuwe Home-Cinema installatie voor hem heb samengesteld wil ik mijn eigen home cinema ook af gaan maken.

Hij heeft oa een Denon DVD-1730 dvd speler aangeschaft.
Ik sta versteld van de mooie haarscherpe beeldkwaliteit die deze speler levert (op een Sharp 30 inch lcd tv, via component)

Ikzelf ben in het bezit van een zwarte Marantz Sr5400 receiver, een 26" Samsung 26r51 tft tv, twee Klipsch Synergy F1 vloerstaanders, twee Bang&Olufsen P45 rears.
Ik heb dus nog nodig: Een goede dvd speler en een goede center speaker (ik kan er op dit moment denk ik geen kwijt). Over de dvd speler dan ook mijn vragen:
  1. Ik zoek een dvd speler tussen de 100,- en 250,- euro. Liefst zwart en liefst van Marantz.
    Ik zou willen dat hij qua beeld/geluid vergelijkbaar is met de Denon DVD-1730 omdat ik die nu werkend gezien heb en dat als referentie aan wil houden.
    MOET ik perse een HDMI speler nemen? Of is component ook net zo goed?
    In upscalen geloof ik niet zo. De Denon DVD-1730 van die vriend van me speelt nu ook gewoon op 576p aangezien zijn scherm een upgescaled beeld niet weer wil geven. En dit beeld is al prachtig.
    Ook heb ik even een pioneer DV-696 gekocht, hdmi aangesloten en het upgescalede beeld vond ik niet mooi, veel te digitaal. Dus speler retour winkel.
    Wat voor (Marantz) speler zouden jullie aanraden en op welke manier aansluiten op mijn Samsung 26r51 tft scherm?
  2. Ik kijk dvd films graag full-screen. Dus waar ik bij sommige films nog zwarte balken zie haal ik deze vaak weg, of bijna weg om niet alles uit proportie te trekken (panorama/14:9/zoom/etc.)
    Kan ik deze keuzes eigenlijk nog wel maken als ik een speler met HDMI aan zou sluiten?
  3. Hier dvd spelers die mij in eerste instantie aantrekken:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Ik heb de dv-4610 zelf en ben er tevreden mee, ik zie geen meerwaarde in hdmi bij een dvd speler. Verder is de audio dac van de 4610 beter, bij aansluiten via hdmi (digitaal) gebruik je dat niet, maar via analoog of scart wel.

Upscalen kan ie geloof ik niet, dan zou je eventueel naar de dv-6600 kunnen kijken die dat tot 1080i kan. Dan heb je meteen een sacd speler.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

PHiXioN schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 04:14:
Ik heb de dv-4610 zelf en ben er tevreden mee, ik zie geen meerwaarde in hdmi bij een dvd speler.
Onderbouwing :? Alleen al vanwege het uitsparen van de dikke kabel vind ik het een voordeel. Verder is het een beetje zonde om je beeld analoog door te sturen, als je LCD het al digitaal kan ontvangen. IMHO geeft HDMI dan ook het beste beeld, eventueel in combinatie met een goede scaler in DVD-speler danwel TV.

Ik zou kiezen voor een DVD-speler die gewoon alles kan, dan kun je altijd wisselen als het niet bevalt. Het punt van de zoomfuncties bij HDMI is wel een goeie. Ik weet dat onze Philips LCD dat in ieder geval niet meer doet op 1080i, andere modi weet ik niet, zou ik moeten proberen. Er zijn echter vast ook DVD-spelers met dergelijke zoom functies.
Verder is de audio dac van de 4610 beter, bij aansluiten via hdmi (digitaal) gebruik je dat niet, maar via analoog of scart wel.
Lekker belangrijk op die brakke TV speakers :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Allewijn
  • Niet online
De audio DAC is natuurlijk wel belangrijk, want ik weet ook sowieso nog niet hoe ik hem om mijn Marantz SR5400 Receiver aan ga sluiten: Enkel coaxiaal digitaal of ook daarbij nog stereo cinch. Want dan kan ik ook de DAC's benutten van de dvd-speler. Het wordt dan natuurlijk de vraag welke DAC's beter zijn. Die van de dvd-speler of die van de AV receiver.

Het niet meer kunnen aanpassen van het beeldformaat lijkt me vervelend. Ik kan me herinneren dat ik dit, toen ik ff een pioneerd hdmi speler had, dit niet meer kon. Bij HDMI is het beeld zoals het is. Het scherm kan/wil dit niet meer wijzigigen.

Zou de beste optie voor mij dan de Component aansluiting zijn?

En wat mij nog opviel:
De Marantz DV-4610B heeft volgens specs een Video DAC van 108MHz/10bit.
De Marantz DV-4001B heeft volgens specs een Video DAC van 108 MHz/12-bit.

De DV-4001B zou dus een beter beeld moeten leveren?

• PHiXioN
Met een 5.0 set-up wil je het geluid wel digitaal doorsturen.

Theoretisch zal de 4001 beter beeld geven bij analoge aansluiting, maar of je het verschil ziet als er überhaupt een verschil is...?

Verder moet je zelf kijken of HDMI op een bijna identieke speler je de 60 euro extra waard is. Ik vond in elk geval van niet, maar ik heb nog geen tv met hdmi dus ik heb makkelijk praten.

• Allewijn
  • Niet online
Ik sta niet te springen om de speler via HDMI aan te sluiten.
Voornaamste rede is dat ik dan nml (hoogstwaarschijnlijk) het beeldformaat niet meer kan wijzigen. Dit was iig zo bij de pioneer 696 hdmi speler die ik een tijdje geleden had.

Ik mag aannemen dat met een fatsoenlijke component kabel het beeld beter zal zijn als via scart. (Samsung tft schermen staan erom berucht niet al te goede scart ingangen te hebben, maar de component en hdmi ingangen zijn dik in orde)

Alleen nu nog het verschil in videodac's:
De Marantz DV-4610B heeft volgens specs een Video DAC van 108MHz/10bit.
De Marantz DV-4001B heeft volgens specs een Video DAC van 108 MHz/12-bit.

Zou de 12-bit DAC van de DV-4001 dus een zichtbaar beter beeld geven via component dan de DV-4610 via component?

De 60,- euro verschil zal hem dus voor mij enkel hierin gaan zitten dan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

In theorie is de 12 bit DAC natuurlijk beter. Of dat echt zo is moet maar blijken. Met de juiste dithering kan de 10 bitter net zo goed presteren. Veel is dus afhankelijk van de elektronica voor de DAC. Overigens heeft de 4001 ook maar een 10 bit DAC.

• Allewijn
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:19:
Overigens heeft de 4001 ook maar een 10 bit DAC.
De 4001 heeft toch een 12 bit DAC?
Althans dit zie ik op de Marantz website staan: http://www.marantz.com/ne...3669&type=dvd&series=comp

Mocht ik dit verkeerd begrepen hebben, dan wordt de keus natuurlijk alleen maar nog makkelijker. Dan hou ik de 60 euro in mijn zak en ga ik voor de DV-4610.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb recent de pioneer dv696 gekocht na een lange zoek / vergelijk toch oa met denon, marantz, panasonic, philips en lg. Keuze voor de pioneer was idd HDMI en je hebt voor hetzelfde geld sacd en dvd audio. nou gebruik ik dat niet maar lijkt wel leuk zo'n logotje op je speler :)

Helaas was mijn conclusie dat alle speler in deze prijsklasse een luidruchting loopwerk hebben. Wil je meer weten blader dan ff door mijn topic history. kan je van alles vinden

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Allewijn schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:53:
De 4001 heeft toch een 12 bit DAC?
Althans dit zie ik op de Marantz website staan: http://www.marantz.com/ne...3669&type=dvd&series=comp
Tja, hier staat 10 bits: http://www.marantz.com/ne...3669&series=comp&type=dvd

• Allewijn
  • Niet online
Haha! Hmzzz vreemd, want in de product specs wordt er weer gesproken over een 12 bits DAC.
Ik denk dat ik maar langs Correct (de winkel waar ik hem wil kopen) ga en het daar nog eens even check.
Ik denk dat ik in de zaak ter plekke mijn knoop door zal hakken.
Misschien dat ik ze allebei nog even aangesloten op een tft toestel kan bewonderen om mijn keus makkelijker te maken.

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb de handleiding van de 4001 gedownload, hier spreken ze over een 12Bit DAC.
Hier zal ik dan maar in geloven!

Neemt overigens niet weg wat 'voodooless' zei: Dat een 10Bit DAC niet per definitie minder hoeft te zijn als een 12Bit DAC...

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Waarom koop jij ook niet een Denon DVD 1730?

This message was deleted

• PHiXioN
Inderdaad, waarom niet? Hopelijk laat je nog ff weten wat je keuze is. :D

• Allewijn
  • Niet online
De denon heeft inderdaad qua kwaliteit wat ik zoek.
Ik heb echter liever iets gelijkwaardigds van Marantz, om de doodsimpele rede dat mijn versterker ook van Marantz is. Het gaat in dit geval dus puur om de looks:
De receiver is van geborstel staal/alu in de kleur zwart
De dvd spelers van Marantz zijn dit ook. Het matched dus...
De denon speler is zilver en plastic achtig...

Eind van deze week, zodra ik vrij van werk ben ga ik naar Correct en maak mijn definitieve keuze.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

• Allewijn
  • Niet online
Afgelopen zondag naar Correct geweest.
Hier hadden/hebben ze wel héél kleine prijsjes voor de Marantz dvd spelers.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een zwarte Marantz DV-4610.

Ook heb ik eindelijk een geschikte centerspeaker kunnen vinden.
Ik had al twee Klipsch Synergy F-1 fronts waar ik (voor het geld) zeer tevreden over ben. Het geluid van die speciale Klipsch-horns past helemaal bij mijn smaak.
Ik liep bij correct tegen een Klipsch Synergy SC-1 centerspeaker aan.
Dit betreft het 'oude' model Synergy SC-1:
Ik heb hem gekozen in de kleur zilver.
Afbeeldingslocatie: http://www2.correct.com/artimages/18/18/14.jpg

Deze center spreekt mij veel meer aan dan het 'nieuwe' model synergy, die eigenlijk bij mijn fronts zou horen (http://www.klipsch.com/media/Photos/1.C1_2_large.jpg)
De 'oude' Synergy center is kwalitatief ook veel beter en heeft grotere woofers.

De center is werkelijk geweldig! Dialogen zijn zo helder en qua klank passend bij de rest.

Maargoed terug naar de dvd speler, want daar zou ik jullie van op de hoogte stellen:

Zoals ik al zei zocht ik een dvd speler die gelijkwaardig zou zijn aan de Denon dvd-1730 die een vriend van me gekocht had.

Ik heb dus gekozen voor de Marantz dv-4610 (in het zwart, passend bij mijn marantz sr5400).
Thuis bij die vriend van mij gekomen hem uitgepakt. En wat zie ik: De afstandbediening is identiek aan die van de Denon dvd-1730.
We sluiten hem vervolgens aan om te vergelijken met zijn dvd speler. Zie ik dat het osd menu ook identiek is, op de hdmi opties die hij wel heeft na.
Het beeld, aangesloten op component is ook identiek.
Bij mij thuis aangesloten waar hij op progressive op mijn samsung tft werkt. Ongelofelijk wat een scherp beeld. Dit beeld is vele malen scherper dan een pioneer dv696 hdmi speler die ik een tijdje geleden had en deze was nota ben op hdmi aangesloten en upgescaled.\
De bediening is ook prima, de afstandbediening van mijn receiver kan de dvd speler ook bedienen.
Het geluid is nu ook fantastisch.
(fronts: Klipsch Synergy F1 | center: Klipsch Synergy sc-1 | rears: Bang & Olufsen P45)

Kortom: Een aanradertje voor maar 129,- euro!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:55

Offtrack

Ondertitel

Dat wilde ik ook net zeggen, die instap dvd-spelers van Denon en Marantz zijn van binnen vrijwel hetzelfde. Denon en Marantz doen veel samen, wat r&d betreft.

• gelukkie
  • Laatst online: 20:19
Allewijn schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:45:
Afgelopen zondag naar Correct geweest.
Hier hadden/hebben ze wel héél kleine prijsjes voor de Marantz dvd spelers.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een zwarte Marantz DV-4610.

Ook heb ik eindelijk een geschikte centerspeaker kunnen vinden.
Ik had al twee Klipsch Synergy F-1 fronts waar ik (voor het geld) zeer tevreden over ben. Het geluid van die speciale Klipsch-horns past helemaal bij mijn smaak.
Ik liep bij correct tegen een Klipsch Synergy SC-1 centerspeaker aan.
Dit betreft het 'oude' model Synergy SC-1:
Ik heb hem gekozen in de kleur zilver.
[afbeelding]

Deze center spreekt mij veel meer aan dan het 'nieuwe' model synergy, die eigenlijk bij mijn fronts zou horen (http://www.klipsch.com/media/Photos/1.C1_2_large.jpg)
De 'oude' Synergy center is kwalitatief ook veel beter en heeft grotere woofers.

De center is werkelijk geweldig! Dialogen zijn zo helder en qua klank passend bij de rest.

Maargoed terug naar de dvd speler, want daar zou ik jullie van op de hoogte stellen:

Zoals ik al zei zocht ik een dvd speler die gelijkwaardig zou zijn aan de Denon dvd-1730 die een vriend van me gekocht had.

Ik heb dus gekozen voor de Marantz dv-4610 (in het zwart, passend bij mijn marantz sr5400).
Thuis bij die vriend van mij gekomen hem uitgepakt. En wat zie ik: De afstandbediening is identiek aan die van de Denon dvd-1730.
We sluiten hem vervolgens aan om te vergelijken met zijn dvd speler. Zie ik dat het osd menu ook identiek is, op de hdmi opties die hij wel heeft na.
Het beeld, aangesloten op component is ook identiek.
Bij mij thuis aangesloten waar hij op progressive op mijn samsung tft werkt. Ongelofelijk wat een scherp beeld. Dit beeld is vele malen scherper dan een pioneer dv696 hdmi speler die ik een tijdje geleden had en deze was nota ben op hdmi aangesloten en upgescaled.\
De bediening is ook prima, de afstandbediening van mijn receiver kan de dvd speler ook bedienen.
Het geluid is nu ook fantastisch.
(fronts: Klipsch Synergy F1 | center: Klipsch Synergy sc-1 | rears: Bang & Olufsen P45)

Kortom: Een aanradertje voor maar 129,- euro!
Als ik je wat mag vragen, op welke samsung tft heb je de speler aangesloten en met behulp van welke aansluiting?

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
mischien een beetje raar idee, maar een xbox360 word ook als een top dvd speler(scaler) beoordeeld. met een zwart frontje erop oogt het ook zwart :9 alleen de prijs is iets meer, maar je kan dan ook af en toe nog een spelletje doen!

• Allewijn
  • Niet online
gelukkie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Als ik je wat mag vragen, op welke samsung tft heb je de speler aangesloten en met behulp van welke aansluiting?
Ik heb hem aangesloten op 3 schermen (om te testen).

- Een sharp 30" 30HV2 tft
- Een Samsung 40" 40R51 tft
- Een Samsung 26R41 tft

Dat laatste scherm is mijn eigen scherm waar hij nu voortaan op speelt.
Ik heb het geheel aangesloten met een component kabel. Gewoon een gemiddelde kwaliteit. Vergulde aansluitingen, niet te duur, niet te goedkoop. (een kabel van 100,- euro gaat mijn nml. te ver)
Het Sharp scherm had wel de component ingang alleen speelde enkel 'interlaced'.
De beide Samsung schermen hebben ook een component ingang en geven ook 'progressive' weer.
Als je dit dus ook in je dvd speler aangeeft dan is het beeld SUBLIEM. Het beeld is bij progressive gedetailleerder en rustiger.

De rede dat ik niet voor hdmi aansluiting heb gekozen (wat trouwens ook niet op de gekozen dvd speler zit), is omdat je dan de beeldformaten niet meer aan kan passen. Je zit dan dus vaak met zwarte balken!

• Ray

Ray

"Bij mij thuis aangesloten waar hij op progressive op mijn samsung tft werkt. Ongelofelijk wat een scherp beeld. Dit beeld is vele malen scherper dan een pioneer dv696 hdmi speler die ik een tijdje geleden had en deze was nota ben op hdmi aangesloten en upgescaled.\''

humz heb zelf dus die pioneer met een goede hdmi kabel aangesloten op mijn lg lcd. Volgens jou zou de marantz hem er dus uit moeten spelen ? Heb wel overwogen een marantz te kopen maar dan de 6600 ivm HDMI. maar vond dat prijsverschil erg groot.

Marantz kon ook niet RV trouwens....maar als hij werkelijk zo goed is kan hij prima als 2e speler natuurlijk..

'De rede dat ik niet voor hdmi aansluiting heb gekozen (wat trouwens ook niet op de gekozen dvd speler zit), is omdat je dan de beeldformaten niet meer aan kan passen. Je zit dan dus vaak met zwarte balken!'

dat klopt maar dan is je beeldformaat wel zoals die zijn moet. Ik ken eigenlijk geen enkele tv die in de juiste verhouding je beeld full screen kan stretchen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 23-01-2007 18:49 ]

• gelukkie
  • Laatst online: 20:19
Allewijn schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Ik heb hem aangesloten op 3 schermen (om te testen).

- Een sharp 30" 30HV2 tft
- Een Samsung 40" 40R51 tft
- Een Samsung 26R41 tft

Dat laatste scherm is mijn eigen scherm waar hij nu voortaan op speelt.
Ik heb het geheel aangesloten met een component kabel. Gewoon een gemiddelde kwaliteit. Vergulde aansluitingen, niet te duur, niet te goedkoop. (een kabel van 100,- euro gaat mijn nml. te ver)
Het Sharp scherm had wel de component ingang alleen speelde enkel 'interlaced'.
De beide Samsung schermen hebben ook een component ingang en geven ook 'progressive' weer.
Als je dit dus ook in je dvd speler aangeeft dan is het beeld SUBLIEM. Het beeld is bij progressive gedetailleerder en rustiger.

De rede dat ik niet voor hdmi aansluiting heb gekozen (wat trouwens ook niet op de gekozen dvd speler zit), is omdat je dan de beeldformaten niet meer aan kan passen. Je zit dan dus vaak met zwarte balken!
Ik wilde zelf ook zoiets doen, dus dvd speler op tft maar heb alleen dvi en vga, maar jammer genoeg werkt mijn pc niet goed op vga, waardoor dus nu alleen de vga poort leeg is.

• Allewijn
  • Niet online
gelukkie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:23:
[...]

Ik wilde zelf ook zoiets doen, dus dvd speler op tft maar heb alleen dvi en vga, maar jammer genoeg werkt mijn pc niet goed op vga, waardoor dus nu alleen de vga poort leeg is.
Jij hebt het dus denk ik over computer TFT's!
Ik heb het over TFT televisies, waar dus logischerwijs scart/component/dvi/hdmi/etc ingangen op zitten.
Op computer tft's zitten idd over het algemeen enkel maar dvi en vga ingangen. Je zal hier dan ook geen dvd speler rechtstreeks op aan kunnen sluiten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Allewijn schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:14:
Je zal hier dan ook geen dvd speler rechtstreeks op aan kunnen sluiten.
De HDMI uitgang van de DVD speler kun je keurig aansluiten op de DVI ingang van de monitor.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Allewijn
  • Niet online
StuiTeR schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:48:
"Bij mij thuis aangesloten waar hij op progressive op mijn samsung tft werkt. Ongelofelijk wat een scherp beeld. Dit beeld is vele malen scherper dan een pioneer dv696 hdmi speler die ik een tijdje geleden had en deze was nota ben op hdmi aangesloten en upgescaled.\''

humz heb zelf dus die pioneer met een goede hdmi kabel aangesloten op mijn lg lcd. Volgens jou zou de marantz hem er dus uit moeten spelen ? Heb wel overwogen een marantz te kopen maar dan de 6600 ivm HDMI. maar vond dat prijsverschil erg groot.

Marantz kon ook niet RV trouwens....maar als hij werkelijk zo goed is kan hij prima als 2e speler natuurlijk..

'De rede dat ik niet voor hdmi aansluiting heb gekozen (wat trouwens ook niet op de gekozen dvd speler zit), is omdat je dan de beeldformaten niet meer aan kan passen. Je zit dan dus vaak met zwarte balken!'

dat klopt maar dan is je beeldformaat wel zoals die zijn moet. Ik ken eigenlijk geen enkele tv die in de juiste verhouding je beeld full screen kan stretchen.
Je hebt gelijk over de zwarte balken, je hebt dan wel het originele formaat. Ik heb echter zelf liever een beeld dat ietsjes uit proportie is,maar wel groter zodat ik van verder af alles nog goed kan zien. Voorbeeld: Een dvd waarin de ondertiteling niet volledig in het scherm valt maar ook in de onderste zwarte balk. Ik kan dan met mijn Samsung tft het beeld helemaal handmatig zo zetten dat de bovenste zwarte balk wél weg is en de onderste zwarte balk niet (want die is nodig om de ondertiteling te blijven zien). HDMI aangesloten zou ik dit dus niet kunnen.

Of hij jouw pioneer 'eruit speelt'? Tja ik heb in een enthousiaste bui een tijdje terug ineens diezelfde pioneer gekocht. Aangesloten via hdmi op een 40" Samsung tft en vond het beeld gewoon niet bijzonder scherp. Vervolgens de mogelijkheden tot upscaling geprobeerd 720p&1080i, toen werd het beeld alleen maar 'digitaler' en ik vond het echt niet scherper. Dus mijn geloof in upscalen was gelijk weg. Daarna ook nog op mijn kleinere 26" Samsung tft aangesloten en had hier hetzelfde. Ik heb de speler toen terug gebracht.

• Allewijn
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:20:
[...]

De HDMI uitgang van de DVD speler kun je keurig aansluiten op de DVI ingang van de monitor.
Ook als het een computer TFT monitor zou betreffen?
Ik denk het zelf dan nml. niet, want je zit met hele andere resoluties.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Signaal is gewoon hetzelfde. Of echter de native resolutie van de TFT ondersteund wordt door de speler en hoe goed de TFT een andere dan de native resolutie weet te scalen blijft natuurlijk de vraag.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ray

Ray

Allewijn schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Je hebt gelijk over de zwarte balken, je hebt dan wel het originele formaat. Ik heb echter zelf liever een beeld dat ietsjes uit proportie is,maar wel groter zodat ik van verder af alles nog goed kan zien. Voorbeeld: Een dvd waarin de ondertiteling niet volledig in het scherm valt maar ook in de onderste zwarte balk. Ik kan dan met mijn Samsung tft het beeld helemaal handmatig zo zetten dat de bovenste zwarte balk wél weg is en de onderste zwarte balk niet (want die is nodig om de ondertiteling te blijven zien). HDMI aangesloten zou ik dit dus niet kunnen.

Of hij jouw pioneer 'eruit speelt'? Tja ik heb in een enthousiaste bui een tijdje terug ineens diezelfde pioneer gekocht. Aangesloten via hdmi op een 40" Samsung tft en vond het beeld gewoon niet bijzonder scherp. Vervolgens de mogelijkheden tot upscaling geprobeerd 720p&1080i, toen werd het beeld alleen maar 'digitaler' en ik vond het echt niet scherper. Dus mijn geloof in upscalen was gelijk weg. Daarna ook nog op mijn kleinere 26" Samsung tft aangesloten en had hier hetzelfde. Ik heb de speler toen terug gebracht.
toch is dat eigenlijk vreemd omdat het signaal gewoon component is maar dan digitaal verstuurd. zoals je misschien gezien hebt kan je met de pioneer wel kiezen welk signaal je wilt nemen. RGB, Full RGB en component. Als ik daar doorheen loop is de laatste keuze het mooiste.

Ik zie wel duidelijk verschil tussen scart (had ik nog liggen) en hdmi. Analoog is wat zachter terwijl digitaal gewoon dieper en strakker beeld geeft (in mijn setting dus)
overigens vond ik het niet echt veel beter dan mijn HK dvd 20. Behalve bij goede opnames, die springen er echt wel tussen uit nu

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 23-01-2007 22:48 ]

Verwijderd

Biedt de Marantz wel Pan&Scan t.o.v. de Pioneer?
Pagina: 1