Nadat ik met een vriend van mij een nieuwe Home-Cinema installatie voor hem heb samengesteld wil ik mijn eigen home cinema ook af gaan maken.
Hij heeft oa een Denon DVD-1730 dvd speler aangeschaft.
Ik sta versteld van de mooie haarscherpe beeldkwaliteit die deze speler levert (op een Sharp 30 inch lcd tv, via component)
Ikzelf ben in het bezit van een zwarte Marantz Sr5400 receiver, een 26" Samsung 26r51 tft tv, twee Klipsch Synergy F1 vloerstaanders, twee Bang&Olufsen P45 rears.
Ik heb dus nog nodig: Een goede dvd speler en een goede center speaker (ik kan er op dit moment denk ik geen kwijt). Over de dvd speler dan ook mijn vragen:
Hij heeft oa een Denon DVD-1730 dvd speler aangeschaft.
Ik sta versteld van de mooie haarscherpe beeldkwaliteit die deze speler levert (op een Sharp 30 inch lcd tv, via component)
Ikzelf ben in het bezit van een zwarte Marantz Sr5400 receiver, een 26" Samsung 26r51 tft tv, twee Klipsch Synergy F1 vloerstaanders, twee Bang&Olufsen P45 rears.
Ik heb dus nog nodig: Een goede dvd speler en een goede center speaker (ik kan er op dit moment denk ik geen kwijt). Over de dvd speler dan ook mijn vragen:
- Ik zoek een dvd speler tussen de 100,- en 250,- euro. Liefst zwart en liefst van Marantz.
Ik zou willen dat hij qua beeld/geluid vergelijkbaar is met de Denon DVD-1730 omdat ik die nu werkend gezien heb en dat als referentie aan wil houden.
MOET ik perse een HDMI speler nemen? Of is component ook net zo goed?
In upscalen geloof ik niet zo. De Denon DVD-1730 van die vriend van me speelt nu ook gewoon op 576p aangezien zijn scherm een upgescaled beeld niet weer wil geven. En dit beeld is al prachtig.
Ook heb ik even een pioneer DV-696 gekocht, hdmi aangesloten en het upgescalede beeld vond ik niet mooi, veel te digitaal. Dus speler retour winkel.
Wat voor (Marantz) speler zouden jullie aanraden en op welke manier aansluiten op mijn Samsung 26r51 tft scherm? - Ik kijk dvd films graag full-screen. Dus waar ik bij sommige films nog zwarte balken zie haal ik deze vaak weg, of bijna weg om niet alles uit proportie te trekken (panorama/14:9/zoom/etc.)
Kan ik deze keuzes eigenlijk nog wel maken als ik een speler met HDMI aan zou sluiten? - Hier dvd spelers die mij in eerste instantie aantrekken:
- Marantz Marantz DV-4001B: http://www1.correct.com/a...b9ed368ee39da8fb6de649a3b
- Marantz DV-4610B: http://www1.correct.com/a...b9ed368ee39da8fb6de649a3b