Ik gebruik in een PHP scripje een stukje basis snmp code, namelijk het volgende:
$host en $community komen uit een database en zijn correct, ik heb ook al geprobeerd deze gewoon in te vullen, dit had geen resultaat.
Dit gedeelte heeft altijd perfect gewerkt totdat in het weekend de PHP versie op de server is veranderd van PHP 4 naar PHP5, direct daarna werkte het niet meer.
Nu krijg ik ineens de volgende foutmelding:
(de error lijn nummers zijn dus precies naar de snmpget regel in het script)
De snmp functie op de server staat aan en werkt wel, als ik dus een snmpwalk geef in hetzelfde script naar dezelfde server krijg ik mooi waardes van de server te zien.
Het vreemde is dat ie dus nu "ineens" de waardes system.sysUpTime.0 en HOST-RESOURCES-MIB::hrMemorySize.0 niet meer kent, de server waarheen ik de snmpget naar doe is niet veranderd, alleen de webserver is dus aangepast.
Iemand een idee hoe ik nu de uptime, totaal geheugen kan uitlezen van een windows server in PHP5?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $sysup = snmpget($host, $community, "system.sysUpTime.0"); $sysupre = eregi_replace("([0-9]{3})","",$sysup); $sysupre2 = eregi_replace("Timeticks:","",$sysupre); $sysupre3 = eregi_replace("[()]","",$sysupre2); $uptime = substr($sysupre3, 3,99); //installed memory $mem[0] = snmpget($host, $community, "HOST-RESOURCES-MIB::hrMemorySize.0"); $mem[1] = eregi_replace("INTEGER:","",$mem[0]); $mem[2] = eregi_replace("KBytes","",$mem[1]); $size = eregi_replace("KBytes","",$mem[1]); $mysize = sprintf ("%01.2f",$size/1024) . " Mb"; $snmpdetails = "Uptime: ".$uptime." Memory: $mysize"; |
$host en $community komen uit een database en zijn correct, ik heb ook al geprobeerd deze gewoon in te vullen, dit had geen resultaat.
Dit gedeelte heeft altijd perfect gewerkt totdat in het weekend de PHP versie op de server is veranderd van PHP 4 naar PHP5, direct daarna werkte het niet meer.
Nu krijg ik ineens de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
| Warning: snmpget() [function.snmpget]: Invalid object identifier: system.sysUpTime.0 in: \path_to_file\functions.php on line 1643 Warning: snmpget() [function.snmpget]: Invalid object identifier: HOST-RESOURCES-MIB::hrMemorySize.0 in: \path_to_file\functions.php on line 1650 |
(de error lijn nummers zijn dus precies naar de snmpget regel in het script)
De snmp functie op de server staat aan en werkt wel, als ik dus een snmpwalk geef in hetzelfde script naar dezelfde server krijg ik mooi waardes van de server te zien.
Het vreemde is dat ie dus nu "ineens" de waardes system.sysUpTime.0 en HOST-RESOURCES-MIB::hrMemorySize.0 niet meer kent, de server waarheen ik de snmpget naar doe is niet veranderd, alleen de webserver is dus aangepast.
Iemand een idee hoe ik nu de uptime, totaal geheugen kan uitlezen van een windows server in PHP5?