[Vista] MediaCenter, HD, PureVideo, HW acceleration

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Vandaag ga ik een nieuwe Samsung televisie afhalen (PS-50Q7H, HD-ready). Deze ga ik verbinden met mijn Vista MediaCenter met daarin een GeForce 7600GS. In de hoop op een fantastische beeldkwaliteit.

Onder MCE2005 gebruikte ik altijd de Nvida PureVideo Decoder, omdat die optimaal gebruik maakte van de PureVideo hardware acceleration. Nu lees ik dat voor Vista, de nieuwste (officiele driver) 97.46, PureVideo HD ondersteuning biedt. Ik gebruik nu de decoder van Microsoft zelf binnen Vista.

Na een zoektocht op Google en dit forum, krijg ik nog niet echt een duidelijk antwoord op de vraag: Maakt de decoder als ik de nieuwste driver installeer optimaal gebruik van mijn hardware? Of moet ik toch de oudere PureVideo decoder van Nvidia installeren (via de registry hack)? Of maakt het allebei niet uit en wordt de hardware nog niet optimaal gebruikt onder Vista?

Mochten jullie trouwens nog mooie HD demo filmpjes weten :9~, dan hoor ik het graag, dan kan ik goed zien wat het beestje aankan.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 16-01-2007 00:26 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

vista media center heeft geen codec voor pure HD ondersteuning,.hiervoor heb je externe codecs nodig, al la de sonic en de windvd. De orginele mpeg code in vista blijft er wel gewoon naast draaien

Indien je analoge tv opneemt wordt de codec van MS gebruikt bij afspelen HD content je eigen (ff voor de duidlijkheid dan heb ik het over echte hd dvd's e.d. niet geripte dingen)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Zyphrax
Alientrader schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:32:
vista media center heeft geen codec voor pure HD ondersteuning,.hiervoor heb je externe codecs nodig, al la de sonic en de windvd. De orginele mpeg code in vista blijft er wel gewoon naast draaien

Indien je analoge tv opneemt wordt de codec van MS gebruikt bij afspelen HD content je eigen (ff voor de duidlijkheid dan heb ik het over echte hd dvd's e.d. niet geripte dingen)
Is hier al een fatsoenlijke versie van beschikbaar voor Vista? Wellicht van PowerDVD of WinDVD? En maken zij dan optimaal gebruik van de hardware al onder Vista?

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 18:55
Ik heb op mijn LE40M71B MCE 2005 draaien met inderdaard hardware acceleratie en purevideo.

Daarnaast heb ik op dezelfde pc Vista geinstalleerd (dualboot op een apparte schijf)

Mijn mening: vista kan op dit moment nog niet tippen aan de beeld kwaliteit van MCE 2005.

In drivers (97.46)is nog steeds geen enkele ondersteuning voor pure video en de tv-beelden (analoog) zijn nogal blurry ten opzichte van MCE2005.

Ik heb als codecs geprobeerd: Powerdvd / Microsoft codec / Pure video

Als laatste ondersteunen de drivers van nvidia ook nog niet het scalen van je desktop zodat je 100% vol beeld hebt op je LCD TV.

De drivers van de diverse geluidskaarten (creative) laten ook nog steeds te wensen over.

Ik blijf voorlopig nog even bij MCE2005

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Zyphrax
Creative heb ik ook mee gevochten ;), maar gelukkig komen er steeds betere drivers.

Ik las gisteren over deze combinatie:
- PowerDVD Ultra (voor HD materiaal)
- Driver 97.52 (onofficiele driver)
- PureVideo Codec 1.02-223

Bij PowerDVD, PureVideo als codec/HW acceleration aanzetten. Heeft iemand ervaringen met deze oplossing?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Henkus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:30:
Ik heb op mijn LE40M71B MCE 2005 draaien met inderdaard hardware acceleratie en purevideo.

Daarnaast heb ik op dezelfde pc Vista geinstalleerd (dualboot op een apparte schijf)

Mijn mening: vista kan op dit moment nog niet tippen aan de beeld kwaliteit van MCE 2005.

In drivers (97.46)is nog steeds geen enkele ondersteuning voor pure video en de tv-beelden (analoog) zijn nogal blurry ten opzichte van MCE2005.

Ik heb als codecs geprobeerd: Powerdvd / Microsoft codec / Pure video

Als laatste ondersteunen de drivers van nvidia ook nog niet het scalen van je desktop zodat je 100% vol beeld hebt op je LCD TV.

De drivers van de diverse geluidskaarten (creative) laten ook nog steeds te wensen over.

Ik blijf voorlopig nog even bij MCE2005
Met het "scalen" van je desktop neem ik aan dat je het over overscan correctie hebt. Met VGA/DVI mag je op jouw scherm helemaal geen overscan hebben.

In Vista Media Center staat nog steeds de Microsoft Codec actief. WinDVD 8 werkt met Vista, PureVideo en HD. Je moet alleen de Media Center decoder(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Decoder) aanpassen naar sid's van de audio en video decoder van WinDVD. Met de Nvidia Purevideo Decoder moet dit ook onder Vista, hier is zelfs een tooltje voor te vinden (welke dus niet werkt voor WinDVD, dat moet met de hand).

WinDVD 8 Platinum:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Decoder]
"PreferredMPEG2AudioDecoderCLSID"="{7E2E0DC1-31FD-11D2-9C21-00104B3801F6}"
"PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID"="{0246CA20-776D-11D2-8010-00104B9B8592}"

Creative werkt hier prima met de kX drivers.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 16-01-2007 09:06 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Zyphrax
Thnx!

okey met WinDVD kan ik dus de volledige HW acceleration benutten in Vista?
En dan hoef ik de PureVideo decoder helemaal niet te installeren?
Welke driver versie gebruik je daarbij?

Weten jullie nog goede HD demo filmpjes?

• Zyphrax
Zyphrax schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:19:
Ik kom namelijk niet verder dan de cheesy Microsoft Showcase:
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zyphrax schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:19:
Thnx!

okey met WinDVD kan ik dus de volledige HW acceleration benutten in Vista?
En dan hoef ik de PureVideo decoder helemaal niet te installeren?
Welke driver versie gebruik je daarbij?

Of dat volledig is onder Vista weet ik niet, de loads zijn nauwelijks hoger dan op XP, nee dan is de Purevideo decoder niet nodig (sinds kort kun je ook met andere decoders Purevideo gebruiken) en ik gebruik gewoon de laatste WHQL.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mja, je moet er van houden, kwam laatst de HD versie tegen van BT - 1.618 :).

directe downloadlink

• Zyphrax
Rafe schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:56:
Mja, je moet er van houden, kwam laatst de HD versie tegen van BT - 1.618 :).

directe downloadlink
Thnx!

WinDVD 8 vs PowerDVD Ultra: welke is de winnaar hier onder Vista?

Pagina: 1