Ik ben bezig met de volgende pagina: http://www.digitalminds.nl/_tmpfiles/default.html . De links bovenin (Home | Contact | Sitemap) wil ik rechts uitlijnen maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. De links zitten gezamenlijk in één span. Iemand een oplossing?
Misschien is het een idee om je DIV #globalnav de text-align op right te zetten?
Of dit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| #globalnav { text-align: right; } |
Of dit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .nav { margin-right: 0; } |
Waarom positioneer je je containemelsnaam absoluut. Dat kan veel gemakkelijker met een gewone breedte en margin:0 auto;
Zodra je alles absoluut gaat positioneren ga je problemen krijgen idd.
En waarom zou je links rechts uit willen lijnen
Zodra je alles absoluut gaat positioneren ga je problemen krijgen idd.
En waarom zou je links rechts uit willen lijnen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Sowieso, waarom zet je ze eerst in een div, en vervolgens ook nog in een span? Even buiten beschouwing gelaten dat dit soort informatie uberhaupt niet in een span thuis hoort, is het ook gewoon dubbelop. Maak er net zoals de andere menu's gewoon netjes een (un)ordered list van waarvan je de listitems inline laat zien en rechts uitlijnt. Zie voor een voorbeeld de 'menu items' rechts boven @ mijn site
[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 16-01-2007 02:53 ]
Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik de links uit een span gehaald en in een ul verwerkt. Echter wat ik ook doe met float of margin ik krijg ze niet rechts uitgelijnd met een marge van 10px aan de rechterkant.
Bedoel je dat de links rechts (blijft idioot klinken...
) moeten staan? Zet dan inderdaad eens het volgende goed:
Zet de float: left eens op float: right!
Of beter, haal die regel weg en zet bij #globalnav text-align: right;!
Handige tip, gebruik Firefox en probeer met behulp van de Web Developer extention wat wel werkt!
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #globalnav ul, #globalnav li { margin:0px; display:inline; list-style-type: none; font-family:Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; color:#000000; float:left; } |
Handige tip, gebruik Firefox en probeer met behulp van de Web Developer extention wat wel werkt!
[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 16-01-2007 11:52 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dank je Savantas, dit werkt goed. Ik gebruikte Firefox al lang maar zal nu ook de Web Developer Extension eens op zoeken en installeren. Nogmaals hartelijk dank!Savantas schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:49:
Bedoel je dat de links rechts (blijft idioot klinken...) moeten staan? Zet dan inderdaad eens het volgende goed:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 #globalnav ul, #globalnav li { margin:0px; display:inline; list-style-type: none; font-family:Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; color:#000000; float:left; }
Pagina: 1