Ik ben sinds een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc. Het huidige systeem wat er staat is ondertussen hopeloos verouderd. Ik begin ook met een comleet nieuw systeem en neem niks mee uit een vorige pc.
Mijn budget ligt rond de 2500 euro. Het volgende heb ik nu samengesteld en nu wil ik vast jullie mening er over horen. Ik ben nog wel van plan nog even te wachten tot de Core 2 duo in prijs daalt en tot de R600 uit is en ik kan zien wat die presteert.
Ik heb specifiek de volgende vragen:
Is de voeding genoeg?
Ram geheugen is pc4200 goed genoeg of is PC5300 / PC6400 Beter. Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Case:

Cooler Master Stacker 810, Zilver
Mooie strakke case en erg diep. Handig met het oog op een eventuele R600 want de meeste kasten die ik vond waren zelfs te klein voor een 8800gtx en de r600 wordt nog groter.
Voeding:

Antec NeoHE, 500 Watt
Een 500 Watt voeding. Moet volgens mij genoeg zijn
Moederbord:

MSI P965 Platinum
Processor:

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600
Hier heb ik voor de wel bekende E6600 gekozen. Hij is momenteel de beste voor zijn prijs.
Processor koeler:

Arctic Freezer 7 pro
Deze heb ik direct uit de bbg overgenomen.
Videokaart:

Asus EN8800GTX
Hier heb ik voor de nieuwste van Nvidia gekozen momenteel. Ik wil helemaal klaar zijn voor de toekomst en weer een tijdje meekunnen. Bij de keuze van de video kaart wacht ik nog wel heel even op de R600 om me definitiefe besluit te maken.
Geheugen:

Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
Ik blijf bij PC4200 ga namelijk niet overklokken.
Harddisks:

2 * Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB
Toetsenbord:

Logitech G11 Gaming Keyboard
Heb voor deze gekozen omdat hij me prettig leek en er goed uitziet. De extra functies die de G15 bied vind ik weer niet nodig.
Muis:

Logitech G7 Laser Cordless Mouse
Hier blijf ik bij ik wil graag een draadloze muis
Monitor:
Hier heb ik er voor 2 gekozen omdat ik nu op stage er ook met 2 werk en ik dat toch heel prettig vind werken. Ik ben nu gegaan voor 2 22" monitoren.

Samsung 225BW, 22 inch, Zilver
DVD Brander:

Samsung SH-182M
Direct overgenomen uit BBG
Headset:

Sennheiser PC 150
Direct uit BBG
Besturingssystemen:

Het wel bekende vista.
Als ik alles in de pricewatch invoer krijg ik het volgende:

Ik zou graag jullie mening erover willen horen.
Mijn budget ligt rond de 2500 euro. Het volgende heb ik nu samengesteld en nu wil ik vast jullie mening er over horen. Ik ben nog wel van plan nog even te wachten tot de Core 2 duo in prijs daalt en tot de R600 uit is en ik kan zien wat die presteert.
Ik heb specifiek de volgende vragen:
Is de voeding genoeg?
Ram geheugen is pc4200 goed genoeg of is PC5300 / PC6400 Beter. Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Case:

Cooler Master Stacker 810, Zilver
Mooie strakke case en erg diep. Handig met het oog op een eventuele R600 want de meeste kasten die ik vond waren zelfs te klein voor een 8800gtx en de r600 wordt nog groter.
Voeding:

Antec NeoHE, 500 Watt
Een 500 Watt voeding. Moet volgens mij genoeg zijn
Moederbord:

MSI P965 Platinum
Processor:

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600
Hier heb ik voor de wel bekende E6600 gekozen. Hij is momenteel de beste voor zijn prijs.
Processor koeler:

Arctic Freezer 7 pro
Deze heb ik direct uit de bbg overgenomen.
Videokaart:

Asus EN8800GTX
Hier heb ik voor de nieuwste van Nvidia gekozen momenteel. Ik wil helemaal klaar zijn voor de toekomst en weer een tijdje meekunnen. Bij de keuze van de video kaart wacht ik nog wel heel even op de R600 om me definitiefe besluit te maken.
Geheugen:

Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
Ik blijf bij PC4200 ga namelijk niet overklokken.
Harddisks:

2 * Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB
Toetsenbord:

Logitech G11 Gaming Keyboard
Heb voor deze gekozen omdat hij me prettig leek en er goed uitziet. De extra functies die de G15 bied vind ik weer niet nodig.
Muis:

Logitech G7 Laser Cordless Mouse
Hier blijf ik bij ik wil graag een draadloze muis
Monitor:
Hier heb ik er voor 2 gekozen omdat ik nu op stage er ook met 2 werk en ik dat toch heel prettig vind werken. Ik ben nu gegaan voor 2 22" monitoren.

Samsung 225BW, 22 inch, Zilver
DVD Brander:

Samsung SH-182M
Direct overgenomen uit BBG
Headset:

Sennheiser PC 150
Direct uit BBG
Besturingssystemen:

Het wel bekende vista.
Als ik alles in de pricewatch invoer krijg ik het volgende:
Ik zou graag jullie mening erover willen horen.
[ Voor 17% gewijzigd door eekhoorn12 op 21-01-2007 19:26 ]