Game Pc, Budget €2500

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben sinds een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc. Het huidige systeem wat er staat is ondertussen hopeloos verouderd. Ik begin ook met een comleet nieuw systeem en neem niks mee uit een vorige pc.

Mijn budget ligt rond de 2500 euro. Het volgende heb ik nu samengesteld en nu wil ik vast jullie mening er over horen. Ik ben nog wel van plan nog even te wachten tot de Core 2 duo in prijs daalt en tot de R600 uit is en ik kan zien wat die presteert.
Ik heb specifiek de volgende vragen:
Is de voeding genoeg?
Ram geheugen is pc4200 goed genoeg of is PC5300 / PC6400 Beter. Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Case:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3083_G.jpg
Cooler Master Stacker 810, Zilver
Mooie strakke case en erg diep. Handig met het oog op een eventuele R600 want de meeste kasten die ik vond waren zelfs te klein voor een 8800gtx en de r600 wordt nog groter.

Voeding:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_671_G.jpg
Antec NeoHE, 500 Watt
Een 500 Watt voeding. Moet volgens mij genoeg zijn

Moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_8569_G.jpg
MSI P965 Platinum

Processor:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_8594_G.jpg
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600
Hier heb ik voor de wel bekende E6600 gekozen. Hij is momenteel de beste voor zijn prijs.

Processor koeler:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_712_G.jpg
Arctic Freezer 7 pro
Deze heb ik direct uit de bbg overgenomen.

Videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_10676_G.jpg
Asus EN8800GTX
Hier heb ik voor de nieuwste van Nvidia gekozen momenteel. Ik wil helemaal klaar zijn voor de toekomst en weer een tijdje meekunnen. Bij de keuze van de video kaart wacht ik nog wel heel even op de R600 om me definitiefe besluit te maken.

Geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_2702_G.jpg
Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
Ik blijf bij PC4200 ga namelijk niet overklokken.

Harddisks:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_5864_G.jpg
2 * Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB

Toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_9045_G.jpg
Logitech G11 Gaming Keyboard
Heb voor deze gekozen omdat hij me prettig leek en er goed uitziet. De extra functies die de G15 bied vind ik weer niet nodig.

Muis:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3613_G.jpg
Logitech G7 Laser Cordless Mouse
Hier blijf ik bij ik wil graag een draadloze muis

Monitor:
Hier heb ik er voor 2 gekozen omdat ik nu op stage er ook met 2 werk en ik dat toch heel prettig vind werken. Ik ben nu gegaan voor 2 22" monitoren.

Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_10635_G.jpg
Samsung 225BW, 22 inch, Zilver

DVD Brander:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_9047_G.jpg
Samsung SH-182M
Direct overgenomen uit BBG

Headset:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3813_G.jpg
Sennheiser PC 150
Direct uit BBG

Besturingssystemen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0a/Windows_Vista_Ultimate_Box.jpg
Het wel bekende vista.

Als ik alles in de pricewatch invoer krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://storage.sneuphok.nl/_pics/NieuwePC.JPG

Ik zou graag jullie mening erover willen horen.

[ Voor 17% gewijzigd door eekhoorn12 op 21-01-2007 19:26 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik zou voor windows vista 64bit gaan IPV 32bit, dat is toch sneller en vroeg of laat wordt toch alles 64bit.

http://specs.tweak.to/15535

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn mening is dat je die 8800GTX niet moet nemen om mee vooruit te kunnen. Imo doe je dat het beste door nu een mid-end kaart te kopen, en dan over anderhalf jaar te upgraden. Zo haal je meer rendement en kost het je nog minder ook. Die voeding gaat het wel trekken, maar daar is het voedingentopic in OH voor. En wat betreft geheugen... tsja, daar is al zo verschrikkelijk vaak wat over gezegd dat ik me afvraag hoe je dat hebt kunnen missen... als je niet gaat overklokken is sneller geheugen overbodig.

• eekhoorn12
  • Niet online
tjtristan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:02:
ik zou voor windows vista 64bit gaan IPV 32bit, dat is toch sneller en vroeg of laat wordt toch alles 64bit.
Dat was mijn fout is ondertussen aangepast.
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:02:
Mijn mening is dat je die 8800GTX niet moet nemen om mee vooruit te kunnen. Imo doe je dat het beste door nu een mid-end kaart te kopen, en dan over anderhalf jaar te upgraden. Zo haal je meer rendement en kost het je nog minder ook. Die voeding gaat het wel trekken, maar daar is het voedingentopic in OH voor. En wat betreft geheugen... tsja, daar is al zo verschrikkelijk vaak wat over gezegd dat ik me afvraag hoe je dat hebt kunnen missen... als je niet gaat overklokken is sneller geheugen overbodig.
Over dat geheugen, ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat als je er sneller geheugen in zou zetten ook als je niet overclocked dat de Core 2 duo's dan wat sneller zouden gaan. Alleen ik kreeg nergens echt een goed beeld erop dus daarom vroeg ik het me af. En over de video kaart ik wil gewoon DX 10 draaien en momenteel kan dat alleen met de 8800GTX

• RoD
  • Niet online

RoD

DX10 draaien kan ook met de GTS, scheelt toch weer de nodige centen. Verder zie ik het nut niet zo, maar dat moet je zelf ook maar weten. En ja, sneller geheugen zorgt voor winst, maar die marges zijn zo klein dat je daar niks van gaat merken.

Verwijderd

Ziet er netjes uit, ik heb zo'n beetje hetzelfde systeem in gedachte qua specs. Met pc 5400 zit je al boven de core 2 fsb en heb je dus ruimte om over te klokken, pc 6400 is vrij nutteloos. Het laatste nieuws van de r600 is geloof ik dat hij pas midden/eind maart uitkomt dus ik weet niet of je van plan bent zo lang te wachten...

Die raptor is trouwens wel zonde van het geld als je al raid 0 barracuda's hebt, die zijn bijna even snel (misschien 2~5 sec opstart tijd eraf) en 460 wat is ook ruim voldoende voor dit systeem, ik geloof dat een vergelijkbaar systeem rond 270 watt load trekt.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:33
Ik zou inderdaad een 8800GTS nemen en dan in plaats van PC4200 geheugen meteen PC6400 nemen.

Verder zou ik als het budget het toelaat 2 36 GB raptors nemen in plaats van 1 74 GB model.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
in maart komen er andere varianten van de 8800gtx uit [klikkerdeklik]
als je toch van plan bent om te wachten op reviews van de r600 komt dit mooi uit ;)
verder snap ik het nut van de 2 verschillende monitoren niet helemaal, maar als je toch 2 verschillende neemt moet je goed oppassen dat ze allebei evenhoog zijn.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou als geheugen meteen goed doen en Kingston geheugen nemen met type KHX7200D2. Kan je alle kanten uit + heatsink op + kan tot 2.1 volt en is 900 mhz.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die voeding gaat zeker voldoen voor je systeem. Ik heb die voeding zelf ook en hij trekt mijn E6600 en X1900XT prima. Het verbruik is ongeveer 260W tijdens gamen. (Gemeten met een W meter in het stopcontact.)

Ik zou ook niet voor de 8800GTX gaan. Het beste van het beste kopen is nooit echt verstandig.

Verwijderd

ik denk dat de prestatie's tegen gaan vallen voor wat je betaald. Een goed gamesysteem heb je echt al wel voor 1500 euro en dan heb je nog 500 euro over voor 2 schermen. en dan heb je nog 500 euro OVER !! kun je over een jaartje weer een nieuw vgatje erin stouwen...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:13:
Ziet er netjes uit, ik heb zo'n beetje hetzelfde systeem in gedachte qua specs. Met pc 5400 zit je al boven de core 2 fsb en heb je dus ruimte om over te klokken, pc 6400 is vrij nutteloos. Het laatste nieuws van de r600 is geloof ik dat hij pas midden/eind maart uitkomt dus ik weet niet of je van plan bent zo lang te wachten...

Die raptor is trouwens wel zonde van het geld als je al raid 0 barracuda's hebt, die zijn bijna even snel (misschien 2~5 sec opstart tijd eraf) en 460 wat is ook ruim voldoende voor dit systeem, ik geloof dat een vergelijkbaar systeem rond 270 watt load trekt.
PC6400 nutteloos? Het is wel zo lekker als je je E6600 op 3.6GHz (geheugen 400MHz 1:1).

• RoD
  • Niet online

RoD

GH45T schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:14:
Ik zou inderdaad een 8800GTS nemen en dan in plaats van PC4200 geheugen meteen PC6400 nemen.
Waarom dan PC6400 geheugen? Hij gaat niet overklokken, dus het is zo goed als overbodig.
DaMarcus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:57:
[...]

PC6400 nutteloos? Het is wel zo lekker als je je E6600 op 3.6GHz (geheugen 400MHz 1:1).
Ja maar niet als je dus niet gaat overklokken, wat de TS niet gaat doen.

Verwijderd

Lekker in proportie zo |:(

Een 1280x1024 scherm, met een brute 8800GTX... Neem dan op zijn minst een 1600x1200 scherm, of bij voorkeur nog groter. Op deze manier heb je echt geen 8800GTX nodig. Dan heb je met een 7950GT of X1950XT wel genoeg.

• eekhoorn12
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:13:
Die raptor is trouwens wel zonde van het geld als je al raid 0 barracuda's hebt, die zijn bijna even snel (misschien 2~5 sec opstart tijd eraf)
Is er ergens waar je dat kan vergelijken.

En als dat sneller is het dan een idee om 1 19 inch te vervangen door een 20 inch monitor. Of werkt dat niet prettig samen monitoren met verschillende afmetingen.

[ Voor 21% gewijzigd door eekhoorn12 op 16-01-2007 21:09 ]

Verwijderd

Je zou even hier kunnen kijken Klik

Als ik het goed heb zijn die barracuda's ongeveer even snel als 36 gig raptors, alleen de nieuwere 74 gig's gaan daar over heen (de accestime van de raptors is overigins wel wat lager)

En natuurlijk is pc 6400 niet nutteloos, ik bedoel alleen dat je al kan overklokken met pc 5400 tenzij je natuurlijk van plan bent extreem te gaan klokken.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:17:
Lekker in proportie zo |:(

Een 1280x1024 scherm, met een brute 8800GTX... Neem dan op zijn minst een 1600x1200 scherm, of bij voorkeur nog groter. Op deze manier heb je echt geen 8800GTX nodig. Dan heb je met een 7950GT of X1950XT wel genoeg.
QFT.
Als ik jou was zou ik echt serieus kijken naar een 1600x1200 scherm, al was het maar enkel het scherm waar je op gaat gamen. Een 8800GTX (of R600) en dan een 1280x1024 scherm is echt zonde van je centen.

Verder vraag ik me af waarom je een geluidskaart erbij hebt genomen? Heb je dikke boxen ofzo, want anders is de onboardsgeluidskaart echt wel goed zat. Ik gebruik zelf ook de onboard van mijn p5b deluxe en met de geluidskwaliteit is helemaal niks mis.
Daarbij heb ik ook geen vervelende creative drivers ;)

Nee, merp!

• eekhoorn12
  • Niet online
Bedankt dat ga ik morgen uitgebreid door lezen.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Kijk ook eens naar het Grote 20" TFT topic. De link verwijst naar deel 15 die inmiddels gesloten is maar een deel 16 komt eraan.
Zelf heb ik vrij recentelijk nog gekeken naar de monitoren en om een 19" tft te kopen die 1600x1200 ondersteunt moet je echt enorm goed zoeken, die zijn er bijna niet meer.
Vandaar ook dat ik voor de Samsung 204B ben gegaan, 20", geen breedbeeld, goede specs en goede prijs :)

Nee, merp!

• eekhoorn12
  • Niet online
Ik zat eraan te denken om die samsung 940 BF te vervangen voor de Samsung 204B en de raptor vervangen voor een 37 gig variant.

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:28

yassine

Nothing to it but to do it!

Je zou ook een Samsung wide van 20 inch nemen. Die ondersteund ook 1600x1050,,,

En kost maar 270 euro. Product ben ik ff kwijt maar volgens mij was het 20BHW ofzo. :9

Heb hem het is de 205BW en scoort goed in de user surveys

[ Voor 39% gewijzigd door yassine op 18-01-2007 14:32 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zou ook geen raptor nemen, of anders 2 in raid 0. Ik heb ook een opstart raptor, maar merk geen enkel verschil met opstarten. Mapjes openen enz gaat iets sneller, maar dan ook echt iets. Of 2x raid 0 grotere schijven is ook leuk. Bv 2x250/2x320.
Dat van die 1600x1200 vind ik onzin. Op 1280x1024 heb je ook gwoon een x1900+ nodig als je alles hoog wilt zetten. Gaan in de toekomst ook vga nog physix dingen van je cpu overnemen dan wordt het nog meer een bottleneck (daarom gebruiken we het nog niet).

Gluidskaart zou ik onboard nemen en dan de p5b deluxe.

Nukezone FTW

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:33
Powrskin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:58:
Zou ook geen raptor nemen, of anders 2 in raid 0. Ik heb ook een opstart raptor, maar merk geen enkel verschil met opstarten. Mapjes openen enz gaat iets sneller, maar dan ook echt iets. Of 2x raid 0 grotere schijven is ook leuk. Bv 2x250/2x320.
Dat van die 1600x1200 vind ik onzin. Op 1280x1024 heb je ook gwoon een x1900+ nodig als je alles hoog wilt zetten. Gaan in de toekomst ook vga nog physix dingen van je cpu overnemen dan wordt het nog meer een bottleneck (daarom gebruiken we het nog niet).

Gluidskaart zou ik onboard nemen en dan de p5b deluxe.
2500 euro uitgeven aan een pc en dan geen monitor die 1600x1200 aan kan vind ik onzin.

De Samsung 204B lijkt me een geschikte candidaat voor TS. Anders misschien een Iiyama 511?

• CappieL
  • Laatst online: 30-01 16:29
Ik zou inderdaad voor 2 dezelfde monitoren gaan, en minimaal 1600 x 1200, precies wat GH45T zegt.
Beetje overkill lijkt mij, voor dat geld.

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Leuk om te zien, ik heb afgelopen week ook rond de 2500 euro uitgegeven aan nieuwe hardware, was weer hard "nodig".

Zoals eerder gezegd, kijk naar de IIyama H511S-2 schermpjes, 20" met een resolutie van 1600x1200. Zelf heb ik de zwarte versie, werkt heerlijk en mijn "mindere" grafische kaart, de X1950XTX, kan de resolutie toch nog goed aan bij de huidige spellen.

Verder vrijwel geen ghost op te merken voor wat ik kan zien, kijkhoek van 178 graden is heerlijk. Veel zaken in te stellen, hoogte verstelbaar scherm, pivot mode. Blijft iets persoonlijks een scherm, mijn advies is dan ook om 'm daadwerkelijk in een winkel te zien voordat je iets koopt.

Diverse Samsung schermen van 19" / 20"+ gezien, maar daar viel mij hier en daar toch kleine minpuntjes op, bekende schermbleeding, zaken die niet ingesteld konden worden, model wat ik persoonlijk niet mooi vond.

Verder misschien een kijkje nemen naar de P5B-E Plus, met solid condensatoren, zwarte PBC :9 en C2 stepping. Hier op GoT is nog zo'n vergelijkingstabel te vinden, even zoeken.

Website, Flickr, FB, Twitter

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Het is vast al voorbij gekomen:

Maar waarom zo'n dure kast? Je kan met een minder dure toch net zo goed af? Bijvoorbeeld een Arctic Silentium met 500 watt voeding. Nou zal je denken die noob kijkt alleen naar prijs en voeding, maar het blijkt een goede kast zijn met een stabiele voeding voor weinig geld! Waarom dan meer uitgeven?

En je kan bijvoorbeeld afwachten hoe het onboard geluid is, wie weet is het wel prima in orde?

Verwijderd

Interessante kast! Ik zelf dacht aan een Antec 180b een een Antec NeoHEPower 500 W: die kosten samen 214,50 terwijl die Artic Silentium T2 Pro 100 euro kost... Van dat extra geld kan ik mooi een extra hd of zo kopen... Alleen is hij niet op voorraad bij 4launch. Past er wel een 8800GTX in die kast?

• eekhoorn12
  • Niet online
InsjaHH schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:21:
Leuk om te zien, ik heb afgelopen week ook rond de 2500 euro uitgegeven aan nieuwe hardware, was weer hard "nodig".

Zoals eerder gezegd, kijk naar de IIyama H511S-2 schermpjes, 20" met een resolutie van 1600x1200. Zelf heb ik de zwarte versie, werkt heerlijk en mijn "mindere" grafische kaart, de X1950XTX, kan de resolutie toch nog goed aan bij de huidige spellen.

Verder vrijwel geen ghost op te merken voor wat ik kan zien, kijkhoek van 178 graden is heerlijk. Veel zaken in te stellen, hoogte verstelbaar scherm, pivot mode. Blijft iets persoonlijks een scherm, mijn advies is dan ook om 'm daadwerkelijk in een winkel te zien voordat je iets koopt.

Diverse Samsung schermen van 19" / 20"+ gezien, maar daar viel mij hier en daar toch kleine minpuntjes op, bekende schermbleeding, zaken die niet ingesteld konden worden, model wat ik persoonlijk niet mooi vond.

Verder misschien een kijkje nemen naar de P5B-E Plus, met solid condensatoren, zwarte PBC :9 en C2 stepping. Hier op GoT is nog zo'n vergelijkingstabel te vinden, even zoeken.
Bedoel je niet deze: pricewatch: Iiyama ProLite H511S-B2 (20.1", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart, Speakers)
hello_moto schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:54:
Het is vast al voorbij gekomen:

Maar waarom zo'n dure kast? Je kan met een minder dure toch net zo goed af? Bijvoorbeeld een Arctic Silentium met 500 watt voeding. Nou zal je denken die noob kijkt alleen naar prijs en voeding, maar het blijkt een goede kast zijn met een stabiele voeding voor weinig geld! Waarom dan meer uitgeven?

En je kan bijvoorbeeld afwachten hoe het onboard geluid is, wie weet is het wel prima in orde?
Ik had eerst de sontana in gedachte maar toen kwam ik langs de volgende site:
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=79893
Het bleek dat niet alle kasten overweg konden met de 8800GTX dus had ik een andere kast gevonden de antec nine hundred. Daar op die site zag ik het volgende:
http://www.nvnews.net/vbu...hp?p=1068246&postcount=52
Daar hangt de 8800GTX over de harde schijven heen. De kast die ik nu heb is 6 cm groter dan de nine hundred en 10 cm groter dan de Silentium. En ik lees net dat de ATI kaarten nog 2 cm groter worden.

[ Voor 110% gewijzigd door eekhoorn12 op 18-01-2007 20:15 ]

• Powrskin
  • Niet online
Natuurlijk is een groter scherm waarschijnlijk wel een heftiger game ervaring.
Als je toch nog ff wacht (R600 gaat ownen (8>), dan zijn de 22"schermen ook nog iets goedkoper, en de rest ook natuurlijk.
8800gtx is natuurlijk wel een "beetje vette" overkill voor 1280/1024 (op het moment), maar daar lijkt me niets mis mee. Kan je de games nog een tijdje op allerhoogst zetten. 1600x1200 is wel een hele stap hoger gelijk (nog een reden voor een 22":P). En tijd voor een groter bureau msschien? :D

Ook nogmaals als je een raptor neemt, doe er dan 2 dan merk je wel echt verschil. Is toch zonde als je raid samsung sneller is als je raptor.

Nukezone FTW

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Oke aan aantal aanpassingen:

Wel overklocken:
Hou het Asus P5B moederbord en neem sneller 6400DDR

Niet overklocken:
Neem een MSI P965 Platinum evenduur maar veel sneller(minder overklock functies) en hou je 4200DDR

Je HDD configuratie is meer dan snel zat, maar in je kast/voeding keuze kan ik je niet volgen. Mensen denk eraan dat dit systeem 500W trekt in maximale load. Nu doen de meeste mensen dit nooit maar staat je pc lang aan en unpack je een zip bestand van een paar gig terwijl je aan het gamen/film bewerken bent dan heb je die exta 50W nodig. Gebruik iig een PSU Calculator om te kijken hoeveel Wattage je nogid hebt speel het altijd op safe! (het is maar een tientje extra!)

Verder is je kast belachelijk duur, hij brengt niks extras met zich mee. Ga voor een goedkopere kast met meerdere stille fans die een 30cm 3d kaart kan opnemen. Een 8800GTX gaat niet in een AC silentium pro behuizing dat weet ik iig zeker. Ik zou voor een Antec kast gaan deze hebben veel ventilatoren zijn ruim en zeer degelijk.

Neem verder een MX518 muis laser is te langzaam en de MX518 is gewoon de beste!

Specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Powrskin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:02:
Natuurlijk is een groter scherm waarschijnlijk wel een heftiger game ervaring.
Als je toch nog ff wacht (R600 gaat ownen (8>), dan zijn de 22"schermen ook nog iets goedkoper, en de rest ook natuurlijk.
8800gtx is natuurlijk wel een "beetje vette" overkill voor 1280/1024 (op het moment), maar daar lijkt me niets mis mee. Kan je de games nog een tijdje op allerhoogst zetten. 1600x1200 is wel een hele stap hoger gelijk (nog een reden voor een 22":P). En tijd voor een groter bureau msschien? :D
Ik vind dat dus wel zonde. Neem dan een X1950Pro. Kost veel minder en je kunt je games ook nog op het allerhoogst zetten. Zodra deze niet meer voldoet doe je een upgrade. Dan haal je veel meer rendement en ben je nog goedkoper uit ook.

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Yup, deze bedoel ik ook, in 't zwart inderdaad :). Op de IIyama website staat H511S-2 (een tweede generatie van hetzelfde type scherm), waarbij W2 of B2 respectievelijk voor de witte of zwarte schermen staan. Maar zoals ik zei wel aan de prijzige kant, maar geen moment spijt van gehad; mijn gedachte erbij was dat ik maar 1x in de zoveel tijd een nieuw, mooi scherm koop, terwijl je vaker een systeem setup kunt upgraden / switchen.

Overigens, bekijk de Antec Nine Hundred echt even in real life, ik had deze eerst ook op 't oog, maar mijn god: toen ik 'm in real life bij de MediaMarkt per toeval zag staan... om te huilen hoe 't eruit zag (erg plastic achtig, zwart was niet zwart).

Uiteindelijk ben ik zelf voor een "redelijk" goedkope kast gegaan die prima voldoet (en mijn X1950XTX makkelijk in past), de Coolermaster Centurion 534 zwart.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Powrskin
  • Niet online
@rod

met een 1950pro kun je alles echt niet op het hoogst zetten, ja msschien halflife2 ofzo, maar verder niet hoor. Als je gamed en belang hecht aan vette grapics dan kost dat wat. Als je niet overklokt dan is een 88800gtx ook veel beter als de gts omdat hij out of the box vet veel sneller is.
W8 maar op supreme commander, CoH dx10, Crysis, daar wordt je pro echt niet blij van.
(ik speel coh op 1280/1024 met niet eens alles op hoogst, nu ja in het spel zelf wel, maar in me ati drivers niet).

Nukezone FTW

• eekhoorn12
  • Niet online
Start post aangepast naar de adviezen die hier zijn gegeven.

• RoD
  • Niet online

RoD

Powrskin schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:53:
@rod

met een 1950pro kun je alles echt niet op het hoogst zetten, ja msschien halflife2 ofzo, maar verder niet hoor.
Op lage resolutie kun je toch aardig veel op high draaien.
Als je gamed en belang hecht aan vette grapics dan kost dat wat. Als je niet overklokt dan is een 88800gtx ook veel beter als de gts omdat hij out of the box vet veel sneller is.
Mja, en duurder. Maar inderdaad, als je persé de beste graphics wilt moet je er wat voor over hebben.
W8 maar op supreme commander, CoH dx10, Crysis, daar wordt je pro echt niet blij van.
(ik speel coh op 1280/1024 met niet eens alles op hoogst, nu ja in het spel zelf wel, maar in me ati drivers niet).
Tsja, met die spellen kun je de settings dan wat lager gaan zetten. Komen er weer nieuwere games doe je een upgrade met het uitgespaarde geld.
Maargoed, dan gaat het high-end gedeelte er natuurlijk wel vanaf. Afweging dus.

Als je het geld (er voor over) hebt is de 8800GTX natuurlijk de beste keus.

Verwijderd

RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:02:
Ga je dit antwoord over anderhalf jaar dan ook weer geven, die 8800GTX is gewoon superieure kaart oke hij kost wat centjes maar de snelheden liegen er ook niet om geen enkele kaart dit dat op dit moment benaderd. Hij is de snelste in DirectX9 en DirectX10 zal die ook allemaal prima aankunnen, misschien gaat het over een jaar wel niet lekker misschien wel dit kun je nooit zeggen.

Verwijderd

omg, 2500€ voor een gamePC, dure hobby...
persoonlijk zou ik nooit voor dé top gaan, betaal je altijd teveel voor wat je hebt, over 2 maanden kost die PC misschien al 500€ goedkoper..

en met 500€ kan je dan weer een vette 24" flatscreen of dergelijke kopen

uiteraard kan je zo altijd redeneren, maar als ik van jou was; je wilt deze opgestelde pc? nie?
wacht tot maart, koop dan dezelfde specs, en kijk hoeveel de prijs gedaald is...
'kbedoel, 2500 € voor een GAMEpc... gaat toch wel ver hé? als je nu nog iets creatiefs zou doen ermee en de snelheid écht nodig had. oké

maja, only my 0.02 € , ik vind het wat absurd, maar ieder zijn hobby

• Powrskin
  • Niet online
er staat toch ook in de ts dat hij nog ff w8 met kopen :S
maar over voor de top gaan is te discusseren. De 8800 is bv alweer veel goedkoper gworden en de toppriijs van bij de introductie is al ver weg. Ik zie niet in wat in deze pc allemaal veel goedkoper wordt.
Ja de vga en cpu zullen nog wel iets goedkoper worden maar bijelkaar zal dat tientallen E's zijn.

Nukezone FTW

Pagina: 1