Acces boekingssysteem op datum

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
hallo,

Voor school moet ik een boekingssysteem maken voor een vakantiepark dat bestaat uit bungalows,hotels en stacaravans. Dit wil ik doen met onderstaande ERM

http://img177.imageshack....1701/ermqj3.th.jpg][/url]

Ik zit met het volgende probleem. Een medewerker moet kunnen boeken op een beplaade verhuurdatum. Nou is mijn vraag hoe ik dit het beste met deze erm kan bouwen. Er moet dus een invulboekformulier komen waarin de klant nummer en hotel,stacaravan of bungalow nummer in staat. Vervolgens moet er een boekingsdatum ingevuld worden. De database moet dan kijken aan de hand van hotel,stacaravan of bungalow nummer of deze in die datum beschikbaar is. Het lastige is namelijk dat als wanneer er op bungalow nummer 1 van 10 jan 07 t/m 17-jan-07 geboekt is en er komt een nieuwe boeking binnen voor dezelfde bungalow en die begnt om 15-jan-07 t/m 20-jan-07 de database deze gewoon pakt. Als iemand mij kan helpen graag. Hoop dat ik duidelijk genoeg ben in mijn uitleg en wat ongeveer de bedoeling is. Ben bereid als iemand mij goed kan helpen een goede vergoeding te geven het is namelijk erg belangrijk.

[ Voor 88% gewijzigd door V525 op 15-01-2007 22:42 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
en?

gang is alles

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ben bereid als iemand mij goed kan helpen een goede vergoeding te geven het is namelijk erg belangrijk.
Lekker als je zo je school afmaakt. Hoeveel ben je bereid te betalen :)

De functionliteit die je beschrijft is niet afhankelijk van het ERM. Met de juiste queries trek je zo de data eruit dat een object beschikbaar is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Boss schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:52:
[...]

Lekker als je zo je school afmaakt. Hoeveel ben je bereid te betalen :)

De functionliteit die je beschrijft is niet afhankelijk van het ERM. Met de juiste queries trek je zo de data eruit dat een object beschikbaar is.
Als je die functie die ik bedoel met datums werkend kan krijgen dan laten we dat maar niet doen

[ Voor 4% gewijzigd door blaataaps op 15-01-2007 23:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dat zul je in je applicatie op moeten lossen - access kan dat niet zomaar. Gebruik dan ook een echt DBMS ;)

NOFI hoor, maar werk zelf dagelijke met Oracle en ik vind Access zelf een slap excuus van MS voor een DBMS
Lijkt me verder gewoon een kwestie van een dubbele selectie op zowel end date als begin date t.o.v. de begindatum van de boeking en de einddatum van de boeking. Dat worden dus minimaal 2 controles :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
V525 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:34:
[...]
het is namelijk erg belangrijk.
Als het zo belangrijk is, vindt school het vast ook belangrijk dat je het zelf doet in plaats van andere mensen betaalt voor jouw werk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.