Beste forum genoten ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft, deze heb ik in elkaar gezet dat ging in 1 keer goed.
Betreft:
MSI P965 Neo-F
Core 2 Duo (Allendale), E6400
Maxtor DiamondMax 10, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
NEC AD-7170, ATAPI/E-IDE
EAX1950PRO/HTDP/256M
1024mb werkgeheugen
Nu boot hij niet krijg de volgende melding:
DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Uiteraard heb ik hier op het forum gezocht en op google, en ben ik zeker niet de enige met
deze vraag. Maar toch kan ik de oplossing niet vinden.
Wat heb ik gedaan:
Allereest wordt er tijdens het opstarten geen IDE devices weergegeven.
Vervolgens naar het bios gegaan en de boot sequence ingesteld (cd-rom, hd).
Herstart en op 'F1' gedrukt.
Nu krijg ik een schermpje met iets van RAID en daarin zie ik de dvd-rom en maxtor hardeschijf staan.
Dan krijg ik te zien gigabit ethernet ... netwerkkabel niet goed aangesloten.
Herstart en bij dat schermpje met iets van RAID op 'SHIFT+F10' gedrukt en dat vervolgens op disable gezet. want ik concludeer hieruit dat de pc een netwerk boot probeerd te doen.
Vervolgens wordt de dvd-rom herkend en start hij de installatie van 'Windows XP Pro' ik druk op ' F6' om de raid drivers te instaleren via de toets 'S'. Dit kan alleen met floppy, zit niet bij het moederbord.
Of door op 'Enter' te drukken deze optie heb ik gekozen. En via de installatie cd van windows worden er een aantal dingen geinstalleerd.
Ik kom in het installatie menu en maak 3 partities aan.
Dan kies ik voor 'formateren NTFS' en daarna begind de installatie.
Nog voor de eerste herstart krijg ik een foutmelding dat hij een file niet kan copieren (de naam heb ik niet opgeschreven). Ik kan kiezen voor retry, ignore en cancel. Retry werkt niet, toen maar voor cancel.
Pc wordt weer herstart en krijg de volgende foutmelding:
NTLDR is missing
Op google vond ik twee oplossingen:
- copy e:\i386\ntldr c:\
- copy e:\i386\ntdetect.com c:\
of:
Door met fdisk de aangemaakte partities te wissen, Hiervoor heb ik gekozen.
Na weer een herstart krijg ik de bovengenoemde melding:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd en dat jullie hieruit kunnen opmaken wat ik heb geprobeerd zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.
Grtz. P.
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft, deze heb ik in elkaar gezet dat ging in 1 keer goed.
Betreft:
MSI P965 Neo-F
Core 2 Duo (Allendale), E6400
Maxtor DiamondMax 10, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
NEC AD-7170, ATAPI/E-IDE
EAX1950PRO/HTDP/256M
1024mb werkgeheugen
Nu boot hij niet krijg de volgende melding:
Uiteraard heb ik hier op het forum gezocht en op google, en ben ik zeker niet de enige met
deze vraag. Maar toch kan ik de oplossing niet vinden.
Wat heb ik gedaan:
Allereest wordt er tijdens het opstarten geen IDE devices weergegeven.
Vervolgens naar het bios gegaan en de boot sequence ingesteld (cd-rom, hd).
Herstart en op 'F1' gedrukt.
Nu krijg ik een schermpje met iets van RAID en daarin zie ik de dvd-rom en maxtor hardeschijf staan.
Dan krijg ik te zien gigabit ethernet ... netwerkkabel niet goed aangesloten.
Herstart en bij dat schermpje met iets van RAID op 'SHIFT+F10' gedrukt en dat vervolgens op disable gezet. want ik concludeer hieruit dat de pc een netwerk boot probeerd te doen.
Vervolgens wordt de dvd-rom herkend en start hij de installatie van 'Windows XP Pro' ik druk op ' F6' om de raid drivers te instaleren via de toets 'S'. Dit kan alleen met floppy, zit niet bij het moederbord.
Of door op 'Enter' te drukken deze optie heb ik gekozen. En via de installatie cd van windows worden er een aantal dingen geinstalleerd.
Ik kom in het installatie menu en maak 3 partities aan.
Dan kies ik voor 'formateren NTFS' en daarna begind de installatie.
Nog voor de eerste herstart krijg ik een foutmelding dat hij een file niet kan copieren (de naam heb ik niet opgeschreven). Ik kan kiezen voor retry, ignore en cancel. Retry werkt niet, toen maar voor cancel.
Pc wordt weer herstart en krijg de volgende foutmelding:
NTLDR is missing
Op google vond ik twee oplossingen:
- copy e:\i386\ntldr c:\
- copy e:\i386\ntdetect.com c:\
of:
Door met fdisk de aangemaakte partities te wissen, Hiervoor heb ik gekozen.
Na weer een herstart krijg ik de bovengenoemde melding:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd en dat jullie hieruit kunnen opmaken wat ik heb geprobeerd zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.
Grtz. P.