Toon posts:

[XP] Vaag geluid bij verschuiven van vensters*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Nu heb ik sinds kort (net nieuw moederboardje) een heel maf geluidje als ik bijvoorbeeld naar beneden scroll in Word of IRC of welk ander programma dan ook. Ook als ik van m'n windowsbalk een tabblad open dan hoor ik mega zacht (ja echt mega mega mega zacht) een soort van schuif geluidje.

Iemand enig idee wat dit voor onzin is?

- Vise

Verwijderd

Dat heb ik ook, ook als ik bijv. filmpjes afspeel met hoge framerate een soort piepen, of bedoel je dat niet?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat komt door je on-board geluid en je muis die op je moederbord zit. Waarschijnlijk is er geen andere oplossing dan een goedkoop geluidskaartje (denk aan: SB 128 PCI) te kopen/vinden. Dat kost bijna niets, levert beter geluid, en geeft je scroll niet door..

Ook ik heb hier eens last van gehad.. Het komt wat minder vaak voor dan een voortdurende brom, maar nog steeds komt het voor..
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:44:
Dat heb ik ook, ook als ik bijv. filmpjes afspeel met hoge framerate een soort piepen, of bedoel je dat niet?
Dat is waarschijnlijk een van je condensatoren.. Maargoed, topickapen is hier niet echt gewenst ;)

[ Voor 29% gewijzigd door TheZeroorez op 15-01-2007 21:45 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je een CRT?

Dan is het normaal ;) Ik heb het ook hoor, zo een heel zacht gebrom :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:45:
Heb je een CRT?

Dan is het normaal ;) Ik heb het ook hoor, zo een heel zacht gebrom :)
Als je met CRT een scherm bedoelt dan heb ik een TFT ^^

//

En jammergenoeg heb ik geen pci sloten meer over voor een geluidskaart maar... hmm ik zal es kijken.
Maar.. waar slaat het eigenlijk op? Een bedrijf dat een scroll geluid op een moederboard stopt wat totaal nutteloos is?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:49:
En jammergenoeg heb ik geen pci sloten meer over voor een geluidskaart maar... hmm ik zal es kijken.
Maar.. waar slaat het eigenlijk op? Een bedrijf dat een scroll geluid op een moederboard stopt wat totaal nutteloos is?
Omdat de chip die je muis aan stuurt dezelfde is als die je audio aan stuurt (je processor), ze op dezelfde PCB zitten, en er allemaal kleine chipjes en circuitjes lopen, ontstaat er wat electriciteit op plaatsen waar dat niet gewenst is (dus: die scroll in je geluid..)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:46

SkyStreaker

Move on up!

Doe je line-in, aux, cd-in op dempen. Dan ben je van het geruis af. Zet ook je micro natuurlijk helemaal op dempen :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
SkyStreaker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:57:
Doe je line-in, aux, cd-in op dempen. Dan ben je van het geruis af. Zet ook je micro natuurlijk helemaal op dempen :)
Werkt niet ^^ maar goed, ik kan wel met het geluid leven, en zal wel ff naar een audio kaartje kijken. Bedankt voor de uitleg :D

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
waarschijnlijk een aardings probleem, heeft een kennis van mij ook, als zijn PC bij mij staat is het niet

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:18
Coil whining heet het ook wel.

Het zijn nogal eens de spoelen op je moederbord die zorgen voor de stroomvoorziening van bijvoorbeeld je processor, geheugen of videokaart. Op het moment dat deze componenten extra worden belast gaan ze extra stroom verbruiken en dan gaan sommige spoelen lawaai maken.

Een oplossing die nog al eens wil werken is de spoelen met een lijmpistool en lijm isoleren. Wat soms ook helpt is een minder zware processor (minder ver overclocken) of een minder zware videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
*Het is niet een geluids storing, het is echt een "geluid" wat ergens inzit / vandaan komt. Heeft niets met aarding te maken. Het heeft toonhoogte :|

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:02:
*Het is niet een geluids storing, het is echt een "geluid" wat ergens inzit / vandaan komt. Heeft niets met aarding te maken. Het heeft toonhoogte :|
Had het zelfde probleem met mijn Soundblaster 24-bit Live. Nadat ik de drivers eindelijk goed aan de praat had, was het weg. Zou het iets met drivers kunnen zijn misschien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je kan lezen in de Windows Clients Policy vinden we het heel leuk als je die nog even vernoemt :)

Verwijderd

Topicstarter
[XP], sorry =)
Pagina: 1