File transfer maakt pc erg traag + geen internet bij FTP

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Aangezien ik een nieuwe hardeschijf in een pc heb in gebouwd ben ik nu een back aan het terugkopieren van de ene naar de andere hardeschijf. Dit doe ik nu via het netwerk (100 mbit)

PC 1:
AMD Barton 2800+
1024 mb geheugen
Netwerkkaart van Nvidea (onboard op Asus A7N8X deluxe)

PC 2:
AMD Sempron 2600+
512 mb geheugen
Netwerkkaart van 3Com op ASUS A7V8X-X

In PC 1 zit 40 gb wat ik wil overkopieren. Nu gaat dat met ongeveer 8 mb/s (bij grote bestanden), hier heb ik niks over te klagen. Alleen PC 1 wordt zo ontzetten traag dat ik weinig meer kan doen dan MSN'en.
Waar kan dit inzitten? DMA staat op alle schijven aan. Ik kan ook een DVD branden en dat gaat nog veel sneller (je hebt meer data die er per seconde verstuurd moet worden).

Dan een andere probleem:
PC 2 gebruik ik als een kleine FTP server en fileserver. Alleen ik heb al vanaf dat de pc net voorzien is van windows XP dat ik amper internet heb. GoT werkt wel, maar site's als speedtest of www.free-av.com openen maar half, daarna krijg ik kruis van dat ie afbeeldingen niet kan vinden. Ik heb al gescant op spyware maar er is niks bijzonders gevonden.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
PC1:
Hoe zit het met de drivers van je chipset/netwerkkaart?
PC2:
Waarschijnlijk aan de netwerkkaart van VIA en de systeembelasting ervan. Probeer eens een pci kaartje / usb kaartje om te kijken of dit verandering brengt. Check hier ook drivers.

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-01-2007 21:17 ]

Specs

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:00
Ik neem aan dat je een firewall hebt draaien? Welke? Sygate zorgt bij mij namelijk vaak voor 100% cpu belasting als ik met 8MB/s+ kopieer.

• Binnetie
asfaloth_arwen schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:17:
PC1:
Hoe zit het met de drivers van je chipset/netwerkkaart?
PC2:
Waarschijnlijk aan de netwerkkaart van VIA en de systeembelasting ervan. Probeer eens een pci kaartje / usb kaartje om te kijken of dit verandering brengt. Check hier ook drivers.
PC 2 heeft geen problemen die ontvangt met 8 mb/s maar ik kan verder normaal surfen.
Van PC 1 heb ik vorig jaar een keer de drivers ververst, maar moet zeggen dat het dit nog nooit eerder problemen heeft gegeven.

• Binnetie
Zenos schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:20:
Ik neem aan dat je een firewall hebt draaien? Welke? Sygate zorgt bij mij namelijk vaak voor 100% cpu belasting als ik met 8MB/s+ kopieer.
Op PC 1 de verzendende computer heb ik NOD32 virusscanner aanstaan, ik zet deze nu uit kijken of dit werkt. Hierop staat verder geen firewall.

edit: als ik kijk naar taakbeheer dan staat er geen programma tussen die 100% cpu gebruikt. Alleen niet actieve systeemprocessen staat op 95%, maar wat is nu niet actief? :?

edit 2: het blijkt dat ik de kabel aangesloten heb op een 3Com netwerkkaart (onboard ook op mijn Asus moederbord).

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 15-01-2007 21:37 ]