Toon posts:

X Fi geeft geen Surround sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb ook de afgelopen dagen gerommeld met een vreemd probleem en kom er ook zelf niet meer uit en hoop dat jullie mij kunnen helpen het op te lossen.
Ik heb het toppic van ReddishRat ook gelezen dat komt redlijk in de buurt van mijn probleem alleen in draai niet in raid.

Ik heb een P5N32 SLI de Luxe
Intel Pentium 4 670 3.8 GHz
Raptor 150 gig xxx
8800 GTX van Leadtek
X-fi Elite pro
logitech z 5500

Dit heeft het perfect gedaan tot begin vorrige week.

Probleem

concreet is dat ik in de entertaiment mode,geen surround sound meer krijg maar als ik windows opstart hoor ik wel in mn rear speakers geluid, teven als ik de speaker test doe hoor ik ook geluid.
tevens als ik naar het vakje CMSS 3d gaat en ga heen en weer met die schuif gebeurt er ook niets...
en in de game mode daar doen weer de surround speakers het maar niet links en rechts voor..

Wat heb ik geprobeerd

Mn windows opnieuw geinstalleerd, op het moment dat ik mn Drivers voor X - fi SBXF_PCDRV_LB_2_09_0007 instaleer werkt het goed tot dat ik mijn pc opnieuw opstart dan heb ik het probleem zoals boven beschreven.

Ik heb mn Pc van het internet afgehaald en via start, uitvoeren, msconfig heb ik in de map service alle microsoft applicaties uitgezet, dat heb ik ook in de opstarten map gedaan vervolgens opnieuw opgestart en de driver op deze manier proberen te instaleren vervolgens alles weer aangezet maar zonder sucses.

Gewisseld tussen de verschillende PCI sloten.
Onboard geluidskaart staat uit.

ik ben einde raad en weet het ook niet meer wie kan mij helpen ???

• bfree
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-01 16:30
Je bent dus bedrogen door creative (zoals ik :( )
X-fi ondersteunt geen 5.1 geluid meer over digitale connectie tenzij "echt" 5.1 geluid beschikbaar is.
maw een stereobron zoals mp3 klinkt enkel nog door de 2 front & center speakers.

Sommige mensen beweren dat 5.1 upmixing nergens vermeld staat bij de features maar aangezien audigy 1 & 2 daar wel over beschikten is het logisch dat gebruikers er van uitgaan dat deze feature gewoon beschikbaar was.

De enige oplossing is je luidsprekers aansluiten via analoge weg........

Ben erg boze email aan het schrijven naar creative
Is laatste creative kaart voor mij........... tenzij ze me een degelijk werkende kaart bezorgen

[ Voor 41% gewijzigd door bfree op 24-01-2007 18:17 ]