Toon posts:

Switch instelling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een 24 poorts kobishi switch via een kennis van me gekregen.

Toen ik deze meenam naar een lanparty merkte ik dat het apparaat verlept was, want we kregen geen internet verbinden, en we waren genoodzaakt overtegaan op een andere switch.

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar toen wist windows me te vertellen dat ik beperkte netwerk mogelijkheden had via deze switch.

Op deze switch zit ook een COM-poort aansluiting , wellicht dat ik iets aan de instellingen moet verstellen voordat het ding naar behoren werkt, want dit is bagger. en aangezien de prijs van een 24-poorts switch de pan uit beert vind ik het zonde dit ding in mijn rommel hoek te laten slingeren.

specs switch:
Merk: Kobishi
COM-poort: Aanwezig
Montage materiaal: Zit er ook bij
aantal poorten: 24
Fan's : 4
op de voorkant staat: Kobishi 24-port layer-2 10-100Mbps intelligent Switch
toegangsspanning: 100-240 Volt
verder:niets

• meneer de beer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03 08:34
dit is dus een manageble switch, je moet dus wel even vertellen wat hij moet switchen.
dus comkabeltje aansluiten en kijken of hij op telnet reageert (eerst even kijken of er een gebruiksaanwijzing op internet te vinden is )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het was goed gaar.

kobishi is failliet gegaan en overgenomen door pirox

pirox daarop wou wel ondersteuningleveren voor oude kobishi apparaten, maar dat doen ze inmiddels ook niet meer, goed klote dus.

ik zal wel eens kijken in dat ding via het kabelte.

Als ik hem aansluit krijg ik een Persoonlijk IP-adress, namelijk: 169.254.xx.xx dit geeft aan dat de switch geen DHCP dienst verleent, helaas.

Een dikkemaat van me, heeft hem wel kunnen gebruiken in zijn huis. erg vreemd

voor €50 krijg je hem, voor €100 krijg je een doos vol oude internet rommel, van kobishi

allerlij wireless rommel
ook routers zitten erin, allemaal met gemiddels 20 ledjes, dus aan led geen tekort

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij zijn er geen switches die ook een interne DHCP server hebben.
Het meest logische doel voor zo een switch lijkt mij vlan's o.i.d.
Ik heb het idee dat het spul wel goed werkt, maar je geen idee hebt hoe het werkt?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zou op zn minst een goed IP adres moeten krijgen.
Een router deelt IP adressen uit.
Een switch niet.
Maar!
Dat ding heeft 24 poorten.
Als ik in poort 1 de lankabel vanaf bijvoorbeeld mijn router steek, waar een ip adres met het type: 192.168.2.xxx in zou moeten komen.
en in bijvoorbeeld poort 24 steek ik een rechtstreekse lankabel naar mijn pc, duurt het ontzettend lang om de verbinding te vernieuwen, en na een hele poos krijg ik een persoonlijk ip adres toegewezen, namelijk 169.254.xxx.xxx. Ik weet 1 ding, en dat is, dat dat niet goed is.

Het probleem is ook, dat ik binnenkort een grote lanparty ga houden, en als iedereen ditzelfde euvel heeft, er dus weinig ge-lan'd wordt.

Owja, gebruikshandleidingen zijn nergens te vinden, dus doe geen moeite.

Hopelijk weten jullie iets!

Gegroet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 22:56 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 18:12

BHQ

Kan je het ding niet resetten naar factory defaults op een of andere manier? Je kan ook kijken of er via een serieel kabeltje nodige data uit is te krijgen.

-edit- als je je bak een vast IP geeft, kan je dan je router wel pingen? Probeer gewoon een ping te laten lopen (endless) en dan met poortjes te spelen..

[ Voor 33% gewijzigd door BHQ op 15-01-2007 23:03 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Had niet begrepen dat er nog een DHCP server achter zat. Heb je al verschillende porten geprobeerd?
Mischien dat de switch verdeeld is o.i.d?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1