Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Das het probleem, geen reviewer meet natuurlijk de lengte/breedte die overblijft dankzij de opstelling van die condensatoren. Je moet het bord zelf hebben om het te kunnen meten...Kawaii schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:53:
Je kan toch ook gewoon even alle dimensies erbij zoeken en zelf je conclusies trekken? Zoveel mensen zullen deze combinatie niet hebben draaien.
Dacht ik ook al
Naja... wachten totdat een ander merk (Gigabyte, Foxconn enz) komt met een 650i bord.
Sowieso heb ik begrepen van Anandtech dat de layout beter kon (bijv. mist dit bord de heatsink op de Southbrigde).
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
SB wordt wel warm, maar niet zo warm dat hij doorfikt. Je ziet wel op meerdere borden (onder andere Geforce 6150/Nforce 430 combinaties) dat de 430i geen heatsink heeft.
Anders knal je er gewoon een Zalman NB47 a 3 euri ofzo op en je hebt nergens geen last mee. Als ik tijd morgen probeer ik wel even de afstanden op te meten aangezien in dit bordje zelf ook heb (alhoewel ik niet denk dat het gaat passen).
Ik weet trouwens niet of waterkoeling voor alleen de cpu zo´n goed plan is, aangezien de 650i NB echt gloeiendheet (
Ondanks dat is het wel een lekker simpel bordje wat zonder mods 500+ MHz FSB doet
Dank je wel voor de info, mocht ik deze kopen dan heb ik er wat aan.bajaking schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:40:
Ik vind de layout van dit bordje helemaal niet zo slecht, geen koeling op de SB is niet zo´n probleem.
SB wordt wel warm, maar niet zo warm dat hij doorfikt. Je ziet wel op meerdere borden (onder andere Geforce 6150/Nforce 430 combinaties) dat de 430i geen heatsink heeft.
Anders knal je er gewoon een Zalman NB47 a 3 euri ofzo op en je hebt nergens geen last mee. Als ik tijd morgen probeer ik wel even de afstanden op te meten aangezien in dit bordje zelf ook heb (alhoewel ik niet denk dat het gaat passen).
Ik weet trouwens niet of waterkoeling voor alleen de cpu zo´n goed plan is, aangezien de 650i NB echt gloeiendheet (![]()
![]()
) wordt met die passieve koeler. Het is wel goed te doen als er een fan overheen geplaatst is. Ook worden de mosfet´s erg heet als je (hard) gaat overklokken omdat het maar een 3-phase voeding is.
Ondanks dat is het wel een lekker simpel bordje wat zonder mods 500+ MHz FSB doet.
Alleen het beantwoordt niet mijn vraag. Heb je dit mobo? Denk je dan dat een Aquagate mini koel element + pomp erop past?
Sowieso koop ik ook een Stacker 830, en die kan 12cm fans op zn zijpaneel koppelen. Dus daarmee kan ik de north en southbridge koelen. Ook heb ik nog wel een heatsinkje voor de southbridge als ik em zou kopen.
Kijken wat ze zeggen ^^
Verwijderd
http://images.anandtech.c...es2/gigaN650SLI-DS4-B.jpg zoals je zie ook twee van die condensatoren
Gezien ik de Aquagate en het 650i mobo allebei nog niet heb gekocht, heb ik geen recht op klagenVandread schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:40:
Gewoon brutaal bij coolermaster gaan klagen dat je een nieuwe pc hebt waar je koelsysteem niet op past en dat je de compabiliteit belachelijk slecht vind![]()
Kijken wat ze zeggen ^^
Hmmmm ja... Ik moet trouwens zeggen dat het Asus bord er 2x beter uit ziet dan dit Gigabyte bord...Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:32:
met de gigabyte versie kun je het ook wel schudden.. heet trouwens GA-N650SLI-DS4
http://images.anandtech.c...es2/gigaN650SLI-DS4-B.jpg zoals je zie ook twee van die condensatoren
edit:
Ik denk dat het net gaat passen maar het houd niet over. Denk er ook aan dat de mosfet´s erg warm worden op dit bordje onder waterkoeling (maar daar kan je wel iets opplakken of een fan ofzo).
Bekijk anders eens deze plaat, kun je het net iets beter zien. Succes!
[ Voor 29% gewijzigd door bajaking op 17-01-2007 17:16 ]
Dankjewel voor het opzoekenbajaking schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:06:
edit:
Ik denk dat het net gaat passen maar het houd niet over. Denk er ook aan dat de mosfet´s erg warm worden op dit bordje onder waterkoeling (maar daar kan je wel iets opplakken of een fan ofzo).
Bekijk anders eens deze plaat, kun je het net iets beter zien. Succes!
[afbeelding]
Ik heb net het koelblok van de Aquagate in de handen gehad en geplaatst op een s775 tobo. Het is sowieso krap, bij elk 775 tobo volgens mij. De P5N-E SLI is daar geen uitzondering bij.
Oftewel, ik ge het gewoon proberen, en mocht het niet werken, dan verkoop ik hem gewoon weer
Idle=34 graden
Stressed= 39 graden
Moederbord is nog warmer dan de processor met een 40 a 45 graden. Ben erg tevreden met deze koeler, je hoort hem helemaal! niet.Het enige wat ik hoor is de drivebay
Waarom wil je eigenlijk graag de aquagate?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Omdat hij erg goed koelt, wat fijn is bij overclocken. Verder past ie mooi in mijn toekomstige Stacker 830.Appie Heijn schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:12:
Ik wou al erg lang waterkoeling, maar had geen tijd/zin om te gaan knutselen en onderhouden.
Dit is een leuk alternatief, en ik kan het goedkoop krijgen
Je schrijft in de TS dat hij beter presteerd dan menig WC setje, heb je daar een linkje van?XanderDrake schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:59:
[...]
Omdat hij erg goed koelt, wat fijn is bij overclocken. Verder past ie mooi in mijn toekomstige Stacker 830.
Ik wou al erg lang waterkoeling, maar had geen tijd/zin om te gaan knutselen en onderhouden.
Dit is een leuk alternatief, en ik kan het goedkoop krijgen
Ik denk eerlijkgezegd dat een redelijke luchtkoeler al minstens zo goed presteerd. Het nadeel van dit soort kant en klare oplossingen is dat je niet veel keuze hebt waar je je rad plaatst. Nu hoeft dat nu niet zo'n probleem te zijn, maar wat als je eens wilt uitbreiden (of een andere vormfactor ATX->?)? Dan zal de pomp niet meer voldoen (trekt waarschijnlijk precies deze setup), en zul je alsnog moeten knutselen.
Onderhoudsvrije WC bestaat simpelweg niet, dus ooit zul je toch aan de slag moeten.
Mag ik vragen waar jij de VX versie vandaan hebt? Ik zoek die al een tijdje maar kan hem nergens vinden.Appie Heijn schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:12:
Mijn systeem is klaar met deze koeler .
Idle=34 graden
Stressed= 39 graden
Moederbord is nog warmer dan de processor met een 40 a 45 graden. Ben erg tevreden met deze koeler, je hoort hem helemaal! niet.Het enige wat ik hoor is de drivebayvoor 4x320gb SATA2 RAID10 koeling.
http://www.atruereview.com/aquagate_mini/coolermaster3.php <= hiero presteert ie beter dan een Waterchill setup.Roamor schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:07:
Je schrijft in de TS dat hij beter presteerd dan menig WC setje, heb je daar een linkje van?
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-279-4.htm <= Hier vind ik een mooie quote:
"If you're looking for a straight CPU overclocking setup and don't mind a little bit of noise, the Aquagatte Mini R120 will deliver performance that can't be matched by an air cooling setup for only a couple bucks more. Just as importantly though, if silence is your desire, the Aquagatte Mini R120 can boast the impressive feat of silently cooling a Prescott on the strength of a single 120mm fan."
Wat de prestaties betreft tegen over een high end lucht, een Tweakers review vertelt ons dat als de 12 cm fan op volle snelheid draait, dat ie dan een stuk beter presteert dan deze unit:Ik denk eerlijkgezegd dat een redelijke luchtkoeler al minstens zo goed presteerd. Het nadeel van dit soort kant en klare oplossingen is dat je niet veel keuze hebt waar je je rad plaatst. Nu hoeft dat nu niet zo'n probleem te zijn, maar wat als je eens wilt uitbreiden (of een andere vormfactor ATX->?)? Dan zal de pomp niet meer voldoen (trekt waarschijnlijk precies deze setup), en zul je alsnog moeten knutselen.

Imposant nietwaar?
Jammer van het lawaai, maar op Idle of standaard (browsen, muziek, text verwerken) gebruik is hij wel erg stil. Tijdens het gamen maakt het me een stuk minder uit dat ie lawaai maakt
Naja, dat moet ik maar leren op de harde manier danOnderhoudsvrije WC bestaat simpelweg niet, dus ooit zul je toch aan de slag moeten.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLT11barzi schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:13:
[...]
Mag ik vragen waar jij de VX versie vandaan hebt? Ik zoek die al een tijdje maar kan hem nergens vinden.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L