Toon posts:

Forums met java login?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ikw as even benieuwd, op forums ed wordt er nogal eens iemand gebanned, ook via ip, maar die mensen kunnen makkelijk terugkomen via een andere proxy. Waarom hebben forums tegenwoordig niet een login via java, zodat via proxy verbinden onmogelijk is?

java zou toch de hele oplossing zijn voor het ban probleem dat mensen alsnog connecten via een proxy?

grtz, Snuur

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: je zet mensen buiten die geen java willen/kunnen hebben
2: sockscap32 + yourfreedom, en :w IP ban
3: ik heb om de 36 uur nieuw ip :>

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
okee,

punt 1, op mijn forum: schijt aan, er zijn niet veel gebruikers zonder java denk ik, het wordt veel gebruikt, en dan moet je het installeren.

punt 2 ik denk dat je hier progjes bedoelt om je IP ook onzichtbaar te maken voor java. Dit is een stuk geavanceerder dan via een proxy connecten en zou iig het gros van de gebande mensen alsnog buiten houden.

punt 3, tof, alleen ik denk dat je hierin tegenwoordig wel een uitzondering op de regel bent?

4 : zou via ActiveX misschien een betere oplossing zijn? die biedt ook die functionaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 20:59 ]

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:59

Thapous

Nee toch niet.

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:56:
punt 3, tof, alleen ik denk dat je hierin tegenwoordig wel een uitzondering op de regel bent?
offtopic:
Of een belg, als ik het goed heb hebben alle/bijna alle belgen een dynamisch IP (dus gewoon router resetten voor een nieuw IP.)

[ Voor 3% gewijzigd door Thapous op 15-01-2007 20:59 ]

//Thapous

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

okee,

punt 1, op mijn forum: schijt aan, er zijn niet veel gebruikers zonder java denk ik, het wordt veel gebruikt, en dan moet je het installeren.
Als je schijt hebt, moet je naar de wc/dokter.
Je moet voor IEDEREEN je website openstellen.
punt 2 ik denk dat je hier progjes bedoelt om je IP ook onzichtbaar te maken voor java. Dit is een stuk geavanceerder dan via een proxy connecten en zou iig het gros van de gebande mensen alsnog buiten houden.
Gewoon om Java over een proxy te laten gaan. Java heeft dat niet ingebouwd, maar je vangt gewoon die requests op, en je redirect die over een proxy.
Dat het vanzelf gebeurt wel, maar al de rest kan dat aanvragen, of gewoon de router half minuutje uitzette ;)
Thapous schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:59:
[...]

offtopic:
Of een belg, als ik het goed heb hebben alle/bijna alle belgen een dynamisch IP (dus gewoon router resetten voor een nieuw IP.)
U correct ;)

Internet is hier :( :( :( 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Snake op 15-01-2007 21:09 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02
4 : zou via ActiveX misschien een betere oplossing zijn? die biedt ook die functionaliteit.
Dus maar gewoon alle non-windows gebruikers buitensluiten.
Fijne oplossing 8)7

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

InZane schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Dus maar gewoon alle non-windows gebruikers buitensluiten.
Fijne oplossing 8)7
Ik zou persoonlijk voor Flash kiezen. Dat is de meest geinstalleerde plugin zover ik weet en bovendien hebben Java Applets een vervelende initialisatietijd.

Maar als antwoord op je vraag, die Java truc werkt idd wel. Op mijn vorige werk konden we daarmee zaken controleren en functionaliteit uitvoeren op het netwerk waarop de client draaide, zoals daar jobs naar printers sturen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
flash gaat gewoon over de proxy...

|>

Verwijderd

Het is onmogelijk te achterhalen of iemand via een proxy een website bezoekt. De website heeft alleen het IP-adres van de bezoeker. Of de bezoeker de website "doorgeeft" aan iemand anders (het principe achter een proxy) is onmogelijk te achterhalen.

Er zijn wel black-lists met IP's van bekende proxy's, maar ook die geven geen uitstuitsel. Ik heb toevallig gister nog op een *nix-doos waar ik shell access heb via SSH een SOCKS server opgeworpen om de brakke http-verbinding op het Fontys-netwerk te omzijlen. Ook een vorm van proxy'ing, en honderd tegen één dat dat IP niet op een black-list staat.

Als iemand je website wil bezoeken vindt hij zijn weg wel. Het enige dat dan helpt is werken met een white-list in plaats van een black-list.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Je kunt wel één en ander achterhalen, maar niet server-side. Vanaf de client kun je prima achterhalen wat het interne IP is. Dan ben je iig al een stap verder.
Proxy zal idd niet lukken ben ik bang, hooguit met een smerig ActiveX component waarmee je de halve client PC kunt inzien. :P En nog erger, Firefox niet werkt.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1