[Ipod Nano] Scherm kapot, wat zijn de opties?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Ik was daarnet dus eventje aan het darten terwijl mijn iPod Nano op m'n bed lag. Dus ja: 3 pijlen gegooid, ik de dartpijlen uit het bord halen (met m'n knie op het bed leunen en vervolgens de pijlen uit het bord halen) en ik voel ineens iets hard onder mijn knie. Dat bleek dus de Nano te zijn. Scherm kapot, alleen de linker onderkant reageert nog.

Nu is mijn vraag: wat zijn de opties?

De Nano is gekocht in December 2005 bij Mediamarkt.

-terugsturen naar Apple, wat gaat dat kosten?
-eigenhandig een nieuw schermpje erin plaatsen, adresjes voor nieuwe schermpjes. Hoe moeilijk is het om te plaatsen?
-Terug naar Mediamarkt en kijken wat zij te bieden hebben, heeft het uberhaupt zin?
-Nieuwe Nano kopen?

Wat is volgens jullie de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
misschien gek, maar Marktplaats.nl ?

Lijkt mij dat je daar aan een goedkope Nano (schermpje) kan komen.
Ik denk dus niet dat het onder de garantie valt, en de mediamarkt is daar toch ook al niet zo lekker soepel mee.

De eerste de beste site die google geeft kost een nieuw schermpje 69 Dollar, dus als je hem laat repareren zal je zoiets kwijt zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Raymond P schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:46:
misschien gek, maar Marktplaats.nl ?

Lijkt mij dat je daar aan een goedkope Nano (schermpje) kan komen.
Ik denk dus niet dat het onder de garantie valt, en de mediamarkt is daar toch ook al niet zo lekker soepel mee.

De eerste de beste site die google geeft kost een nieuw schermpje 69 Dollar, dus als je hem laat repareren zal je zoiets kwijt zijn.
Ik was inderdaad de volgende aanbieder op marktplaats tegengekomen:

"is je scherm / lcd kapot van je ipod nano? is de reparatie bij apple te duur? ik verkoop vervangende kleurenschermen voor de ipod nano's. ze zijn 25 euro per stuk (het zijn nieuwe schermen, het stickertje zit nog op het scherm). eventueel inbouw mogelijk, dan kom je op 50 euro uit in totaal. voor dit geld vervang ik je scherm.

eventueel heb ik ook vervangende schermen voor ipod 5de generatie (oftewel de video's), die zijn 50 euro per stuk. deze heb ik niet op voorraad en moet ik bestellen, deze bestel ik pas na ontvangst betaling. de nano schermen heb ik nog enkele van op voorraad.
bij interesse bellen op 06-24888829"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
kijk eens aan.
lijkt me niet eens zo duur. Die dingen kosten 200 euro ofzo toch?

Mijn motto; Als jij het kan, dan kan ik het ook!
Dus als je een beetje technisch ingelegd ben, gewoon zelf proberen :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 11:57
eerst ff open schroeven hoe het vast zit
gesoldeerd mocht die vent het voor mij doen gewoon socket ding
dan 25 euro snel bespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik weet dat ik niet mag vloeken, maar g*dverd*mme!!!
Ik een poging de iPod Nano uit elkaar te halen heb ik ook nog eens het achterklepje verneukt! Die 3 klipjes die aan elke zijde zitten zijn gebogen, nu wil hij er dus niet goed meer op.

Iemand die een adresje heeft waar ik zo'n nieuw klepje kan krijgen?

Het gaat me nu wel veel geld kosten. Straks gaat er ook nog wat fout tijdens het erin zetten van het schermpje, en dan heb ik 40 euro weggegooid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Iemand enig idee of er een Nederlandse winkel/iemand is die de losse achterkant van de iPod Nano 1gen verkoopt? Na het uit elkaar halen van mijn ipod is die nu dus ook kapot gegaan. Ik kan hem er niet meer op monteren. De enige winkel die ik ken is ifixit.com, en daar betaal je je blauw aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Heb op ifixit.com de backplates gezien voor $20 - weet alleen hun verzendkosten niet.
Marktplaats is ook optie... mensen kopen kapotte modellen op voor onderdelen en verkopen deze door.

Backplate is kennelijk geen second-party onderdeel en je zult 'm dus tweedehands moeten zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
MyrddinLXXIIX schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:28:
Heb op ifixit.com de backplates gezien voor $20 - weet alleen hun verzendkosten niet.
Marktplaats is ook optie... mensen kopen kapotte modellen op voor onderdelen en verkopen deze door.

Backplate is kennelijk geen second-party onderdeel en je zult 'm dus tweedehands moeten zien te vinden.
Dat is dus het probleem. Op marktplaats/ebay is niets te vinden. Ik baal nu echt als een stekker dat die backplate nu ook kapot is :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek iemand die binnen het jaar een nano heeft gekocht en gebruik zijn/haar recu?
altijd leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Proberen gebruik te maken van eventuele garantie ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
aex351 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:03:
Proberen gebruik te maken van eventuele garantie ?
Welke garantie? Als je zelf iets sloopt, heb je geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Jimster schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:29:
[...]

Welke garantie? Als je zelf iets sloopt, heb je geen garantie.
Scherm was spontaan gebroken toch vanwege een onbekend verschijnsel O-)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zo, het laatste probleem is ook opgelost. Ik heb op www.repod.nl een nieuwe backplate gekocht.
Pagina: 1