Probleem met laptop, geen scherm

Pagina: 1
Acties:

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2025

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Topicstarter
Afgelopen weekend heb ik een laptop uit elkaar gehaald, heel netjes de schroeven en dergelijke. Omdat het CMOS batterij-tje verwisseld moest worden. Afijn nu heb ik dat dus gedaan maar zit ik met een probleem. Het beeldscherm werkt niet bepaald mee, waardoor ik dus geen beeld heb.
Ik heb gekeken of het specifiek aan de monitor licht of niet, dus ik heb er hierna weer een CRT monitor op aangesloten, op de knopjes gedrukt om te kijken of die overspringt, maar ook dat doet hij niet.

Vervolgens ben ik verder gaan zoeken naar het probleem, dus ik heb de A-drive, CD-drive en de HDD eruit gehaald. Ook dit helpt niet. Ik heb verders nog geprobeerd om de processor te verwisselen. Had er nog één liggen waar ik zeker van ben dat die het doet. Maar ook dat is het niet.

Nu weet ik niet meer waar ik moet gaan zoeken of wat het probleem kan zijn.

Het gaat om laptop van het merk Packard Bell en het modelnummer is: 7521N
[edit]
Natuurlijk zit ik niet stil, en ondertussen lijkt het me dat hij niet door de POST komt. zijn er evt. nog manieren om dit te kunnen controleren?
[/edit]
Suggesties zijn welkom.
PS.Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik al doorgelezen

[ Voor 14% gewijzigd door S7eph4n op 15-01-2007 20:41 ]

Verwijderd

Als je het cmos batterijtje hebt vervangen KAN het zijn dat heel het cmos gewist is, kijk even of je het bios opnieuw kunt flashen, waarschijnlijk zal alles dan wel weer gewoon werken.

zoek effe op google, bios flashen "merk laptop"

suc6

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:03
Correct me if i'm wrong, maar als jouw cmos geresetted is, dan staan de bios instellingen toch gewoon terug op de standaard instellingen, en zou de laptop dus alsnog moeten booten. Of zie ik het verkeerd?

Het lijkt me op het eerste zicht een videokaart probleem omdat zowel het laptop lcd scherm als de crt monitor niet werken. Mss iets vergeten aan te sluiten, of ergens een slecht contact.

[ Voor 31% gewijzigd door Attixx op 16-01-2007 01:31 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Attixx schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 01:20:
Correct me if i'm wrong, maar als jouw cmos geresetted is, dan staan de bios instellingen toch gewoon terug op de standaard instellingen, en zou de laptop dus alsnog moeten booten. Of zie ik het verkeerd?

Het lijkt me op het eerste zicht een videokaart probleem omdat zowel het laptop lcd scherm als de crt monitor niet werken. Mss iets vergeten aan te sluiten, of ergens een slecht contact.
Waarschijnlijk zit of je aansluiting naar je scherm niet goed of de aansluiting naar de ccfl (backlight van het scherm) los. Anders kan eventueel je bord dood zijn.. (of de vga erop)
Laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je ook met een externe monitor geen beeld krijgt.
edit: en neem aan dat je met je topic titel geen beeld bedoel. Als er fysiek geen scherm in zit hoef je ook niet te verwachten dat hij beeld geeft. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 16-01-2007 01:40 ]

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2025

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Topicstarter
in ieder geval, de cooler erop die werkt wel, gaat ook flink te keer. Overigens de CRT monitor merkt wel dat hij gekoppeld is, maar dat heeft dacht ik niets mee te maken of het bord dood is.

Verders nog de kabels. Die zitten goed, heb ze niet losgehaald, maar vast zitten ze nog wel. Die zitten onder het gedeelte van de toetsenbord. Ik krijg ze niet gemakkelijk los, dan moet ik wat meer strippen.

Maar hoe kan ik zeker van zijn dat het bord dood is? Het is wel makkelijk om te zeggen, maar of het zo is :-) dat is nog maar te betwijvelen.