Naar aanleiding van het bericht in de Washington Post vandaag:
Er is trouwens wel een precedent, namelijk in Saudie-Arabie is in 2002 al een baarmoeder overgezet alleen werd deze na 99 dagen alsnog afgestoten. Maar het werkte dus wel.
Maar als een baarmoedertransplantatie kan, waarom dan niet bij mannen? Dan kunnen mannen eindelijk zonder tussenkomst van een vrouw zelf hun kinderwens najagen. Homokoppels kunnen zo makkelijk zelf een eigen kindje maken.. sterker nog, mannen hebben de vrouw straks helemaal niet meer nodig
Ikzelf ben veel te lui (noem het conservatief) hiervoor maar ik kan mij voorstellen dat er andere mannen zijn die dit idee wel zien zitten. Het kan, dus waarom niet
.
In het artikel staat voornamelijk dat vrouwen die door 1 of andere manier hun baarmoerder kwijt zijn, zo toch met een nieuwe baarmoeder een kinderwens kunnen vervullen. De rest van het artikel gaat uiteraard op aan de vormen van ethiek, want als stamcelonderzoek al omstreden is, waarom dit dan niet.First U.S. Uterus Transplant Planned
First came kidney, liver and heart transplants. Then a few doctors started transplanting hands. French surgeons even did a face. Now, doctors are planning the first womb transplant in the United States.
A team based in Manhattan has begun screening women left barren by cancer, injuries or other problems who want a chance to bear their own children.
Er is trouwens wel een precedent, namelijk in Saudie-Arabie is in 2002 al een baarmoeder overgezet alleen werd deze na 99 dagen alsnog afgestoten. Maar het werkte dus wel.
Maar als een baarmoedertransplantatie kan, waarom dan niet bij mannen? Dan kunnen mannen eindelijk zonder tussenkomst van een vrouw zelf hun kinderwens najagen. Homokoppels kunnen zo makkelijk zelf een eigen kindje maken.. sterker nog, mannen hebben de vrouw straks helemaal niet meer nodig
Ikzelf ben veel te lui (noem het conservatief) hiervoor maar ik kan mij voorstellen dat er andere mannen zijn die dit idee wel zien zitten. Het kan, dus waarom niet
edit:
En eventuele baarproblemen zijn natuurlijk zo te vermijden. Je gaat een duur getransplanteerd orgaan niet belasten met zoiets 'triviaals' als een bevalling. De keizersnede dus.
En eventuele baarproblemen zijn natuurlijk zo te vermijden. Je gaat een duur getransplanteerd orgaan niet belasten met zoiets 'triviaals' als een bevalling. De keizersnede dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 15-01-2007 18:41 ]