[BBNED] TweakDSL 8mbit met Copperjet / 10Mbit Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb hier een TweakDSL internet verbinding 4-10Mbit/1Mbit als ik echter het Copperjet modem aansluit op deze verbinding dan traint het modem niet boven de 8mbit. Prik ik de Speedtouch 716 aan dan heb ik wel gelijk 10MBit.

Ik heb op de Copperjet de laatste firmware versie staan zoals hij hier te vinden is. Hoe krijg ik hem nu op 10Mbit?

ftp://ftp.allieddata.nl/p...tm_adsl2_isdn-0602sr4.tbi

Verder wil ik graag weten hoe ik in dit modem 4 bridge interfaces kan aanmaken zodat ik 4 ip adressen van tweak kan ontvangen. (Ik heb dit al geregeld met tweak alleen moet ik zelf 3 extra mac adressen aanleveren en het modem configureren)

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 10:49
raymonvdm schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:24:
Ik heb hier een TweakDSL internet verbinding 4-10Mbit/1Mbit als ik echter het Copperjet modem aansluit op deze verbinding dan traint het modem niet boven de 8mbit. Prik ik de Speedtouch 716 aan dan heb ik wel gelijk 10MBit.

Ik heb op de Copperjet de laatste firmware versie staan zoals hij hier te vinden is. Hoe krijg ik hem nu op 10Mbit?

ftp://ftp.allieddata.nl/p...tm_adsl2_isdn-0602sr4.tbi

Verder wil ik graag weten hoe ik in dit modem 4 bridge interfaces kan aanmaken zodat ik 4 ip adressen van tweak kan ontvangen. (Ik heb dit al geregeld met tweak alleen moet ik zelf 3 extra mac adressen aanleveren en het modem configureren)
Goede kans dat de copperjet gewoon niet hoger komt met intrainen en dat de speedtouch vanzelf een paar stapjes lager terug valt.

In de voorwaarden staat ook, dat de maximale snelheid afhankelijk is 'van de kwaliteit van het koperpaar, de installatie in huis en de afstand tot aan de telefooncentrale'.

Je kan 4 ip adressen verkrijgen, door gewoon een hub/switch achter je modem te hangen en 4 apparaten een dhcp request te laten doen (en je modem in bridgemode te laten staan).

Let op, dat als je VoIP wilt gebruiken op de copperjet, deze in routermode moet staan.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Inmiddels zit mijn Copperjet ook op 10Mbit/1MBit Ik heb de firmware opnieuw geinstalleerd. Gewoon de versie genomen die op de website van tweakdsl staat. En toen ik de 2e keer de wizard doorliep trainde het ding wel op 10Mbit Alsof er iets bleef hangen bij de 1e configuratie ronde

Ik kom nu ook verder dan G.Dmt bovendiel haal ik de download snelheid ook. Dus nu is de snelheid zoals het moet zijn.

Nu alleen nog het probleem met de meerdere ip adressen. Ik krijg inderdaad meerdere ip adressen als ik de Copperjet aan een hub hang er hier meerdere pc`s aan knoop. Maar ik wil dat alle ip adressen terecht komen op mijn www.mikrotik.com router en bij voorkeur zonder gebruik te maken van 4 netwerkkaarten. Alleen kan ik geen meerdere mac adressen koppelen en ik kan ook niks met vlans omdat licentie dat niet ondersteund. Ik zou overigens ook niet weten hoe ik dat dan kan doen maar toch.

Wat dat betreft zou routed beter zijn in tegen stelling toch bridged

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2007 22:50 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Vergeet je na een firmware upgrade niet de reset naar fabrieks instellingen te doen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Leek zegt :

Kun jij me vertellen waar ik de intrainwaarde van de copperjet kan vinden ?
Heb dan wel niet die van tweakDSL maar van Speedlinq..

Kan alleen gewoon nergens de intrainwaarde vinden :S (snap al die termen niet)