Toon posts:

[Access] Probleem met zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de header van mijn form twee textvelden staan die in de afterupdate een zoekactie doen met:
code:
1
2
Me.recordsetclone.findfirst "rel_num = " & me![txtnumb]
me.bookmark = me.recordsetclone.bookmark

en:
code:
1
2
Me.recordsetclone.findfirst "rel_name" & "Like '" & me![txtname] & "'"

De eerste doet het perfect en de 2e totaal niet. Volgens mij komt het niet door het like statement want als ik het met een "=" probeer werkt het ook niet

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Volgens mij vergeet je enkele spaties in de tweede. Ook kun je nog wildcard tekens voor en achter je zoekexpressie zetten.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

als je een LIKE gebruikt, moeten er dan niet ook nog sterretjes bij?
En bij de 2e manier staat de zoekterm tussen quotes. Dat moet je alleen doen bij een tekstveld, en niet als je op een nummer wilt zoeken.

En met ^ ... een spatie vergeten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Boss op 15-01-2007 18:28 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dit is em ook nog niet helemaal

code:
1
2
Me.recordsetclone.findfirst "rel_name Like " & "*" & me![txtname] & "*"

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:41:
Hmmm, dit is em ook nog niet helemaal

code:
1
2
Me.recordsetclone.findfirst "rel_name Like " & "*" & me![txtname] & "*"
Waarom escape je zo gaar :?
code:
1
2
Me.recordsetclone.findfirst "rel_name Like '*" & me![txtname] & "*'"

Besef overigens wel dat zoeken op "test'test" overigens fout gaat (SQL injection enzo). Anyway, dit is redelijk basic debugwerk. Als je je query even zou inspecteren nadat je 'm hebt "samengesteld" had je ook gezien wat er aan mankeerde.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 15-01-2007 18:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.
Ik was hier al flink mee aan het debuggen geweest maar kwam niet tot een oplossing. Achteraf bleek het probleem ook te maken te hebben met het feit dat het eerste zoekveld niet goed leeg gegooid werd.
Pagina: 1