"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Verwijderd
Is het trouwens alleen in de viewport of ook bij de render? In de viewport wordt idd soms alles wit als je gebruik maakt van Skylight.
Rechts klikken > Configure... en een vinkje zetten bij "default lighting" verhelpt dit (geeft de scene namelijk weer met default lighting.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 20:29 ]
het witte is bij de render... in mijn viewport is het bijna helemaal donker (ook met de skylight).Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:26:
Skylight is bedoelt om te gebruiker in combinatie moet 'Light Tracer' (en logarithmic exposure) anders kan hij heel erg wit uitvallen. wie weet is dat het probleem?
Is het trouwens alleen in de viewport of ook bij de render? In de viewport wordt idd soms alles wit als je gebruik maakt van Skylight.
Rechts klikken > Configure... en een vinkje zetten bij "default lighting" verhelpt dit (geeft de scene namelijk weer met default lighting.
Verwijderd
De helderheid wat aanpassen ivm overbelichting.
Het helpt vaak ook om in de envirimont-settings de ambient (zwart vakje) grijs of wit te maken.
Ga eens naar renderer (druk op f10) -> TAB "advanced lighting" -> En bij "select advanced lighting" light tracer activeren.misterw schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:44:
[...]
het witte is bij de render... in mijn viewport is het bijna helemaal donker (ook met de skylight).
Als je dan een skylight in je scene hebt staan zou die dat wel goed moeten renderen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
customize > viewport configuration > default lighting aanvinken (1 light).
nu staat er continu zo'n standaard lamp in je viewport aan, dus je ziet alles gewoon goed, maar in je render is die lamp er niet
lichten te plaatsen. ik heb het probleem 'enigsinds' opgelost dmv target spotlights.
helaas had ik niet genoeg tijd voor het einde van de wedstrijd om ermee te experimenteren.
dus daar ga ik duidelijk nog even mee aan de slag
volgens mij zijn die standaard lights van 3ds max ook maar 2 omni's hoor (ze genereren niet eens schaduw!)misterw schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 07:56:
bedankt voor de reacties...wel duidelijk irritant dat het standaard licht uitgaat wanneer je zelf belsuit om
lichten te plaatsen. ik heb het probleem 'enigsinds' opgelost dmv target spotlights.
helaas had ik niet genoeg tijd voor het einde van de wedstrijd om ermee te experimenteren.
dus daar ga ik duidelijk nog even mee aan de slag
Mixed Reality dev