[Pocket IE] Fixed footer en header

Pagina: 1
Acties:

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 12:16
Hallo,

Ik wou voor een website voor school die ik moet ontwikkelen voor PDA's de CSS tag "position: fixed;" gebruiken. Maar nu ben ik net tot de ontdekking gekomen dan Pocket IE deze tag niet ondersteund. Is er een manier om toch een fixed header en footer te krijgen, dus dat deze ongeacht het scrollen toch zichtbaar blijven? Op de gewone IE en FireFox werkt alles, dus mijn vraag is of er een backdoor is om dit toch te bereiken zonder position tag?

Frames zie ik zoiezo niet zitten en tabellen lijken me ook niet ideaal.

Alvast bedankt!

Everything is possible if you really want it.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
Uhm, dit probleem is al veel vaker gekomen, omdat het ook niet in normale IE werkt. Als je bij google "fixed header and footer" in typed zijn de eerste 5 resulaten bruikbaar. Zoek alleen even de goede uit die zonder IE hack werkt

* Geert.H spreekt uit ervaring dat je beter eerst kan zoeken dan vragen.

edit,
Hoezo op in IE (pc) werkt het wel. Want IE ondersteund position:fixed niet, dus dan heb je al een hack toegepast. Welke is dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Geert.H op 15-01-2007 20:38 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Geert.H schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:37:
edit,
Hoezo op in IE (pc) werkt het wel. Want IE ondersteund position:fixed niet, dus dan heb je al een hack toegepast. Welke is dat?
IE7 biedt wel ondersteuning voor position:fixed, IE6 en lager niet

Intentionally left blank

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 12:16
[b]Geert.H schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:37:
@media screen{
body>div #gegevensbalk{
position: fixed;
}
}

PS: ik heb wel degelijk gezocht maar dacht dat er misschien toch een mogelijkheid was... Dan maar op zoek naar een andere manier.

Toch bedankt!

Everything is possible if you really want it.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
@Crisp, vandaar..

Maar hobbles, je hebt zeker niet (goed) gezocht. Omdat hier tig oplossingen voor zijn.
Als je had gezocht dan had je gevonden dat IE6 (en daarmee dus ook alle vorige IE versies) fixed niet ondersteunen. En als ik op google fixed header en footer intik, krijg ik tig oplossingen voor dit probleem in IE6 (en waarschijnlijk ook voor je PDA)
- google zoekresultaten

Maar je hoeft niet persé een hack toe te passen om een fixed header en footer te krijgen. Moet je even goed zoeken tussen de resultaten, daar staat vast wel een nette tussen.

Het komt erop neer dat je de header en footer een position:absolute; meegeeft, en de tekst in een content div zet met 100% height en width, deze laat overflowen en de body niet. Dan heb jij fixed header en footer.

Succes