Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AT Voeding, aan/uit knop, 4 draden, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een AT voeding uit een kast gehaald.

Deze werkt zonder moederbord, dus enkel met aan/uit knop.

Aan die aan/uit knop zitten 4 draadjes:
Zwart, Rood, Blauw, Wit

en de aan uitknop is dus:
X X
X X

Nu dacht ik het goed te hebben onthouden welk draadje op welke connecter moest, maar toen ik hem daarnet aanzette viel heel de stroom uit ;)
Dus blijkbaar niet.
Weet iemand wat waar moet?
ik dacht dus:
ROOD ZWART
BLAUW WIT

maar blijkbaar niet ;)

Kan iemand me verder helpen? ik vind het namelijk niet echt op internet :(

Verwijderd

van internet het volgende gevonden, maar de draadkleuren komen niet helemaal overeen.

Switch Connection Instruction: The connection instruction and diagram should usually be printed on the power supply label. There should be a line dividing the four pins on the switch into two parts (P1 and P2). Connect the brown cable to Pin 1 (top-right as shown in picture) and the blue cable to Pin P1 (bottom-right as shown) on the same side. Connect the Black to Pin 2 (top-left) and the white (or red) cable to Pin P2 (bottom-left) on the same side.

edit: de zwarte en de witte moeten op 1 schakelaar, de rode en de blauwe op de andere. (er zitten 2 schakelaars/contacten in 1 behuizing.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:28:
van internet het volgende gevonden, maar de draadkleuren komen niet helemaal overeen.

Switch Connection Instruction: The connection instruction and diagram should usually be printed on the power supply label. There should be a line dividing the four pins on the switch into two parts (P1 and P2). Connect the brown cable to Pin 1 (top-right as shown in picture) and the blue cable to Pin P1 (bottom-right as shown) on the same side. Connect the Black to Pin 2 (top-left) and the white (or red) cable to Pin P2 (bottom-left) on the same side.

edit: de zwarte en de witte moeten op 1 schakelaar, de rode en de blauwe op de andere. (er zitten 2 schakelaars/contacten in 1 behuizing.)
heb je die foto ook?

dus als ik het goed heb:
1 zwart wit
0 rood blauw

zo?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heel simpel: Pak een multimeter en meet de schakelaar door in aan-stand. Sluit 'm dan zo aan dat de beide kabels van de stekker verbinding maken met beide kabels van de psu zelf.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als de stop eruit vliegt, zit je bijna goed, moet je 2 draadjes kruisen:
12
34
naar
13
24

Dan werkt het :)

Uitleg: Op dit moment zitten de fase en nul op dezelfde kant van de schakelaar, als je 2 schuin omdraait weet je zeker (tenzij je een ERG vage schakelaar hebt) dat de fase en nul op andere schakelaars zitten.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Je kan de voeding ook even open halen, en kijken hoe de draden lopen, dit is heel simpel, vooral waneer de voeding ook nog een uitgang heeft voor een monitor oid.
Pagina: 1