Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarde ASL foundation Certificaat voor HBO student?

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik studeer nu Bedrijfskundige Informatica en we hebben op school de vakken ITIL en ASL. Vorige periode hadden we ITIL en ik heb daarvoor via Exin een officieel certificaat gehaald omdat ik wel dacht dat ITIL een goede toevoeging had voor mij: mooie algemene basis.

Nu hebben we voor ASL eenzelfde optie: voor 70 euro kan ik een officieel Exin ASL foundation certificaat halen. Op zich zou me dat wel lukken omdat ik voldoende voor geleerd heb, alleen 70 euro is imo toch wel aardig wat geld zonder dat ik eigenlijk weet of het wel enigzins nuttig is.

Dus mijn vraag eigenlijk is.. is ASL nu net zo, of even belangrijk/waardevol als een ITIL-foundation certificaat? Of kijken de meeste bedrijven daar niet echt naar om?

Wat zouden jullie doen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Het kan je net de edge geven om een functie te krijgen. Hoe breder hoe beter, toch?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Idd, het geeft je een streepje voor op de rest.. Echter staat daar tegenover dat de arbeidsmarkt behoorlijk aan het aantrekken is en met een HBO-opleiding kom je (met of zonder certificaten) toch wel aan de bak. Het onderhandelen zou echter makkelijker gaan aangezien je sterker staat. Voor beide valt iets te zeggen en het hangt meer af van welke richting jij op wilt. Vraag jezelf het volgende: Zie jij jezelf later in de ITIL werken? Indien ja dan zou ik het zeker doen, anders zou ik het nog eens goed overwegen.

En 70 euro voor een certicaat is een mooi prijsje waar normaal gesproken iets van 170 euro voor staat.. toch?

Ik had het denk ik wel gedaan.. zie het als een investering in jezelf.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb me ITIL al, en dat staat ook bekend als een certificaat die eigenlijk wel als pré op je CV staat. Maar over ASL heb ik zo me twijfels of het wel zoveel toevoegd.

normale prijs voor een foundation examen is 140 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Frenkpie op 15-01-2007 19:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou het gewoon doen. De prijs is peanuts, en staat mooi op je CV :)
Heb zelf via mijn huidige werkgever ITIL Foundation mogen halen. Dat was peanuts, aangezien ik al de stof al tijdens mijn HBO gehad had. Laatst had ik een gesprek met een potentiele nieuwe werkgever: ITIL was een van de eerste dingen die hem opviel.
Voor ASL geldt iets soortgelijks. Bovendien: het toont eigen inzet en wil bij een potentiele werkgever als je zoiets al tijdens je studie gehaald hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:11

_Arthur

blub

Gewoon doen. Weer een mooi 'dingetje' op je CV. Helpt je straks alleen maar sneller aan een leuke baan.

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Helemaal mee eens.
ALs je slim bent doe BISL en PRINCE2 foundations er ook bij dan ben je breed inzetbaar en helpt je ook nog eens aan de onderhandelingstafel :)

Mous XP

Verwijderd

Pas op voor het "papieren tijger" effect. Ik vind al die certificaten prachtig, maar ik zou liever iemand aannemen die ergens passie voor heeft en ver wil komen op dat gebied dan iemand die zich afvraagt of 70 Euro voor een examen / certificaat een goede investering is, en bezig is zoveel mogelijk certificaatjes bij elkaar te krijgen.

Dus: als beheer jou oprecht interesseert: doen, want applicatiebeheer zal alleen maar belangrijker worden en om die 70 Euro zal je over een paar jaar helemaal scheel lachen. Als je er later niets mee wil doen, ga dan ook niet zo'n papiertje halen en concentreer je op goed worden in datgene wat je wel wil gaan doen. Investeer in jezelf, niet in papietjes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:53:
Pas op voor het "papieren tijger" effect. Ik vind al die certificaten prachtig, maar ik zou liever iemand aannemen die ergens passie voor heeft en ver wil komen op dat gebied dan iemand die zich afvraagt of 70 Euro voor een examen / certificaat een goede investering is, en bezig is zoveel mogelijk certificaatjes bij elkaar te krijgen.

Dus: als beheer jou oprecht interesseert: doen, want applicatiebeheer zal alleen maar belangrijker worden en om die 70 Euro zal je over een paar jaar helemaal scheel lachen. Als je er later niets mee wil doen, ga dan ook niet zo'n papiertje halen en concentreer je op goed worden in datgene wat je wel wil gaan doen. Investeer in jezelf, niet in papietjes.
Volledig mee eens, een papiertje zegt iets over wat je gedaan hebt en niet iets over wat je kunt.
Echter, zeg nou zelf, wat zou je als werkgever belangrijker vinden: gecertificeerde of ongecertificeerde ervaring? Als hij het papiertje al haalt tijdens zijn studie heeft ie iig al een goede basis en getuigt het ook van interesse en eigen inzet. Zeker als starter zijnde is dat ontzettend belangrijk. Pas na een aantal jaren wordt dat minder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik zou het zeker doen.
Veel Nederlandse werkgevers geilen nu eenmaal op papiertjes, lekker verzamelen dus die dingen. Dat is in een land als Belgie bijvoorbeeld veel minder.

Verwijderd

Ik begin ook de indruk te krijgen dat er in NL veel meer gekeken wordt naar certificaten dan in BE.
Bij de advertenties die ik zie (vacature en stepstone) staat meestal gewoon bij welk diploma er vereist is (bachelor of master), maar aan certificaten hechten ze hier niet echt veel belang (en terecht, want imnsho bewijst het helemaal niks).

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
naja, ik heb het examen gedaan en gehaald met 7 fout van de 40 :)

het bestuderen van de stof uit een boek is niet zo boeiend, maar wanneer je zoiets tegenkomt in de praktijk of er over gaat praten met medestudenten is het wel fijn dat je er wat kennis over hebt. (geldt hetzelfde voor ITIL)

Verwijderd

BiSL, ASL en ITIL worden in de markt als goed drieluik gezien, zeker een aanrader dus.
Pagina: 1