Beeldscherm doet vaag...

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Hallo allemaal,

Vanmiddag nadat ik mijn computer uit de standby stand haalde was het beeld helemaal vervormd.
De pincusion, trapezoid, H-Size, V-size, en al die andere instellingen die je op je beeldscherm kan instellen stonden helemaal verkeerd, het zag er echt niet uit..

Normaal is dit niet zon probleem, maar als ik alles weer terug zet kan ik het met geen mogelijkheid meer zo krijgen zoals het was, alles is schots en scheef, en het beeldscherm is niet helemaal gevuld, terwijl alle instellingen voor groote en zoom op maximaal staan.
Het beeld lijkt ook wat uitgerekt, het ziet er heel vreemd uit.

Ik heb al op verschillende resoluties geprobeerd te draaien, maar bij geen van de resoluties krijg ik het scherm weer helemaal mooi gevuld.
De refresh-rate staat netjes op 85Hz, zoals hij altijd stond, ook andere refresh-rates geprobeerd, maar geen verbetering.

Ik ben bang dat of het beeldscherm of mijn videokaart kapot is, of iig niet naar behoren werkt...
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of weet je een oplossing ?

Mijn specs:
AMD 2400+@2400Mhz
Asus A7N8X-X
1 * 256MB pc2100 Twinmos @3200 geheugen
1 * 256MB pc2700 Twinmos @3200 geheugen
1 * 1 GB pc3200 Crucial geheugen
Leadtek 6600GT 128 MB AGP
AOC 9K+ 19" monitor http://www.aoc-europe.com/monitors_9kplus.html

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Lijkt me eerder dat je monitor de geest heeft gegeven.. Heb het ook meegemaakt die ineens helemaal uitgerekt was en met geen mogelijkheid meer normaal te krijgen was.
Makkelijkst is natuurlijk even een andere monitor proberen als je die ergens tot je beschikking hebt; dan weet je het snel genoeg.

[ Voor 28% gewijzigd door HyperioN op 15-01-2007 17:23 ]

• Xqlusive
HyperioN. schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:23:
Lijkt me eerder dat je monitor de geest heeft gegeven.. Heb het ook meegemaakt die ineens helemaal uitgerekt was en met geen mogelijkheid meer normaal te krijgen was.
Makkelijkst is natuurlijk even een andere monitor proberen als je die ergens tot je beschikking hebt; dan weet je het snel genoeg.
Daar was ik dus ook al bang voor. Ik heb nu niet direct een andere monitor bij de hand, ik zal morgen eens kijken of ik die van de buurman oid even mag lenen ;)

Ik ben nu bezig om de drivers opnieuw te installeren, al ben ik er zelf ook haast zeker van dat het mijn monitor is..

Edit: Nieuwste Nvidia drivers (97.92) geinstalleerd, geen verandering.....

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlusive op 15-01-2007 18:27 ]

• Xqlusive
Ik heb nog niet met een andere monitor kunnen testen, maar het scherm is middenin redelijk goed, maar naar boven en onder toe lijkt het alsof het beeld samengeperst wordt...

Net alsof midden in het beeld lettergroote 12 wordt gebruikt, en bovenin 8, beetje vage uitleg misschien, maar het is dan ook een vaag probleem ;)

Ik begin al meer te denken dat het dus echt aan de monitor ligt, mee eens ?

• Xqlusive
Het wordt wel een beetje een monoloog op deze manier, maar ik wou toch nog even laten weten dat het dus toch de monitor was.
Ik kon niet zo snel een andere monitor vinden, totdat ik op het geniale idee kwam om hem op mijn laptop aan te sluiten :p
Het beeld blijft uitgerekt...
conclusie: monitor kapot
oplossing: Nieuwe monitor kopen (waarschijnlijk een samsung syncmaster 225BW)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Xqlusive schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:09:
Het wordt wel een beetje een monoloog op deze manier, maar ik wou toch nog even laten weten dat het dus toch de monitor was.
Ik kon niet zo snel een andere monitor vinden, totdat ik op het geniale idee kwam om hem op mijn laptop aan te sluiten :p
Het beeld blijft uitgerekt...
conclusie: monitor kapot
oplossing: Nieuwe monitor kopen (waarschijnlijk een samsung syncmaster 225BW)
Ja, leek mij ook t meest waarschijnlijke.
Mooie keuze overigens!
Pagina: 1