Toon posts:

[XP] explorer.exe fout bij openen map*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het forum gekeken, wel een aantal posts geveonden mket een dergelij probleem, maar leverde niks nuttigs voor mij op... (ook gegoogled)

volgende probleem heb ik:

bij het openen van een map, met alleen 10 filmpjes erin (nog geen 5 mb per stuk), verschijnt er na een aantal seconden de fout: In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

verder klikken om de fout te bekijken levert:

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: divxc32.dll
ModVer: 4.1.0.3927 Offset: 0001f76e

en een ontzettend lange inhoud van het fouten rapport...

het ligt denk ik (90 % zeker) aan het bestand, want als ik et kopieer en in de nieuwe map kijk dan krijg ik de volgende fout: In drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

en sluit explorer ook weer opnieuw,, wat me wel opvalt is dat het gebeurt als ik de instelingen op RM>beeld>miniatuurweergave in die map doe dat het alleen dan gebeurt...

ik heb de hele map waarin de map met de bestanden zit al eens geknipt, en de usb stick geformateerd, en dan alles terug zetten, maar dat levert ook niks op...

iemand een idee om dit op te lossen
?? _/-\o_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 12:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op Got!

DivX codec al een opnieuw geinstalleerd?

Lijkt me door een preview te komen namelijk :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.doom9.org/index.html?/codec-faq.htm

Even Googlen op je DLL die de foutmelding geeft en je komt er wel achter dat je je DivX-meuk opnieuw mag/moet installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? We zien die graag terug in je topic titel :)

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
`k heb dit een keer met een grote film gehad (Ice Age).
Zodra ik de map opende crashte explorer.
De map was niet wisbaar en de schijf ook niet meer partitioneerbaar.

Later bleek dat de schijf zelf beschadigd was. :)

- knip -

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb hier ook eens last van gehad. Weet niet precies meer wat het voor mij oploste, maar je kunt sowieso wel even controleren of je Divx en andere codecs helemaal goed geïnstalleerd zijn. Desnoods een herinstallatie er van.

Wat ook wel wil helpen is Thumbs.db verwijderen uit de betreffende map. Dat kun je dan via de dos box doen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
En anders, die windows .avi preview uitzetten. al weet ik niet hoe dat moet.

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
even een paar antwoorden en vragen:
- ik heb windows XP
-ik gebruik K lite mega codec... is dat handig want ik heb het niet zo met VCLplayer die ik al een keer uitgeprobeert heb.. ik blijf vaak bij het originele (gebruik ook geen vuurwolf..)
- hoe krijg ik k lite volledig, grondig gedeinstalleerd.. via software en dan ?
- wat gebeurt er waarneer je thumbs verwijderd, en hoe kan dat via dos box???

(last but not least: wie weet er een goed site voor drivers van een laptop die ik binnen kort opnieuw ga formateren/instaleren? of gewoon bij de originele producenten? , ik ben onbekend met laptops...)

(misschien vervelend, maar toch, is er ook een topic/site waar op staat waar je allemaal aan moet denken en doen bij herinstallatie van pc/laptop met programmas ed.?)

TNX !

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
tip: géén k-lite codec pack meer, maar neem deze: ffdshow (r-muisknop -> save as)

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 15-01-2007 23:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt die zit ook in de k-lite mega codec, maar dan mis ik toch een heleboel codecs??

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:08:
ja klopt die zit ook in de k-lite mega codec, maar dan mis ik toch een heleboel codecs??
ffdshow heeft de belangrijkste er in zitten.
voor realmedia en quicktime .mov files heb je apart prog nodig.

ps, weet iemand waarom de laatste ffdshow van October 12, 2004 is?? ligt het ffdshow project stil?

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 15-01-2007 23:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, ze updaten alleen de project page niet meer. Kijk eens bij http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm waar altijd de laatste versie staat. Degene die ik nu heb is van 20061230. Download zojuist versie 20070108 SSE. Sinds ik FFDShow een keer geprobeerd heb ivm .ogm bestanden gebruik ik niets anders meer. Ik vind het DE ultieme filter pack om alles af te spelen wat er is, je kan zelfs .flv mee afspelen (je weet wel, de extentie van flash video die overal wordt gebruikt tegenwoordig op het web).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
welke ffdshow kan ik het beste nemen?
mn pc net gecheked met CPU ID en hij ondersteunt SSE en MMX....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan neem je de SSE versie. Die ondersteunt namelijk alle technieken die ervoor zijn uitgekomen, ook MMX. Dit kan je altijd aan/uitzetten in de decoder opties onder Info & debug.

Commandline FTW

Pagina: 1