Toon posts:

upgraden van een dimension 8300

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dimension 8300 (800hz) 2.6hgz processor met 1 gig geheugen en een ati radeon 9800 pro 128 mb videokaart en 250w voeding

nu is het probleem dat die te warm word
ik weet ondertussen zeker dat op me videokaart geen tempratuur meter maar op de dimension 8300 kan ik ook geen tempratuur meter op vinden dus ik weet niet wat er te warm word, na een 1-1.5 uur gamen begint die te haparen en als ik hem dan een uurtje laat staan dan doet die het weerk een poos zonder

punt 2
ik wil hem dus ook graag upgraden met deze videokaart : http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

dit is een pci-e en ik doe het nog met agp
dus is het een moederbord waar mijn computer op kan worden aangesloten met een pci-e slot want die videokaarten zijn toch gewoon sneller

en ik ben bang dat me voeding het dan niet meer trekt dus is dit dan eventueel een goede vervanger: http://www.azerty.nl/prod...control-350-watt-oem.html

owja
dat moederbord mag het lieft niet duurder zijn dan 70 euro het beste is nog lager

dus de vraag is dit mogelijk ??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 19:00 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Nee, want jij hebt Socket 478 en dus kan je niet upgraden. Er bestond destijds een mobo van Asus voorzien van S478 én AGP, maar deze is uit de handel.

Kun je de videokaart niet van nieuwe koelpasta voorzien? Af en toe wil de huidige pasta uitdrogen en geleidt deze pasta niet meer zo efficiënt de warmte als voorheen.

Heb je kast en alle aanwezige coolers al stofvrij gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
alles is stof vrij gemaakt jah
maar ik moet dus gewoon gaan voor een agp kaart met een nieuwe voeding en als ik dan eventueel
want ik heb al wel gehoord dat mijn voeding dat waarschijnlijk niet trekt
een vakantie baantje krijg dan maar wat nieuws kopen(gewoon alles behalve harde schijf) :P

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
DaMarcus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:13:
Nee, want jij hebt Socket 478 en dus kan je niet upgraden. Er bestond destijds een mobo van Asus voorzien van S478 én AGP PCI-express, maar deze is uit de handel.

Kun je de videokaart niet van nieuwe koelpasta voorzien? Af en toe wil de huidige pasta uitdrogen en geleidt deze pasta niet meer zo efficiënt de warmte als voorheen.

Heb je kast en alle aanwezige coolers al stofvrij gemaakt?

_@/'

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 12:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

kickje,

Als je wil weten welk onderdeel te warm wordt kun je misschien toch de temps meten.

Ik zocht naar info over de Dell Poweredge 400SC. Dit is een server van Dell uit hetzelfde tijdperk. Het schijnt dat de 8300 en de 400SC hetzelfde mobo hebben.

Bij de 400SC kun je de temps meten door in MBM te kiezen voor het moederbord genaamd: Intel D875PBZ

Misschien kun je dat eens proberen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl