frames in ander frame openen

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:32
Ik heb een site met als voorpagina een framepage.
hierin staan in de mainframe allemaal knoppen (gewone afbeeldingen)

de pagina naar waar deze knoppen moeten gaan linken is ook weer een frame site welke bestaat uit een top een menu en een main...
in de main word de info weergegeven aan de hand van het menu
knop A --> info A
knop B --> info B
etc

nu wil ik graag dat als ik op de begin pagina op knop a klik ik op pagina A van de frames kom, dit gaat want dat is standaard..

echter druk ik op knop B wil ik dat de framesite opent met pagina B en niet met de standaard A

hoe geef ik dit mee in mijn code?

ik heb al gezocht op google, maar ik heb geen idee hoe ik mijn probleem kort kan samenvatten.

Verwijderd

Je verhaal is een beetje onduidelijk 8)7. Maar heb je al gekeken naar de "target" van de links

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer even een opzet te maken en geef ook wat concretere voorbeelden... Hoe moeten wij je nou helpen met code als je zelf geen relevante code neerzet...

Met zoveel posts had je makkelijk Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy kunnen lezen, waarna je veel beter je topicstart had kunnen posten... Probeer die alsjeblieft aan te passen; gaat dat niet lukken, dan ben ik genoodzaakt je topic te sluiten. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Je bedoeld <A HREF="linkB.html" TARGET="frameB">TEKST knop B</A> of bedoel je wat anders?

[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 15-01-2007 16:29 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
dan moet je je frameset dus openen met een extra parameter.
Als je PHP of iets dergelijks gebruikt (wat dan weer niet erg /13 is) kan je gewoon een GET variable posten en die in je framesetje uitlezen, mocht het gewoon HTML zijn, dan kun je de query string uitlezen met location.substring.

In beide gevallen kun je dan aan de hand van wat je hebt meegegeven pagina A of pagina B in je tweede frame openen. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelde.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Jackbq
laat ik het anders zeggen...
ik heb een frame pagina..

en in main wordt deel A standaard weergegeven.

door middel van het menu op die site kan je ook nog pagina B tm I bekijken...

echter nu wil ik bij "aankomst" op deze pagina via een link, dus niet pagina A zien (wat standaard ingesteld is) maar een andere pagina

• SWINX
via een link, is dat een link uit het menu.. ?
als het niet mijn bovenstaande antwoord was, ben ik je ook even kwijt

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Jackbq
Ja dat is vanuit een menu, maar dat menu staat op een andere pagina die ook in frames is opgebouwd..
dus ga maar uit van het volgende uitlegje: :9

Een pagina met frame's heeft een standaard frame die die laat zien bij opening.
We hebben dus een index.htm (frameopbouw) die bestaat uit een topframe top.htm, een menu menu.htm en een venster waarin de informatie getoond wordt main.htm.

Als je nu gewoon naar www.site.nl gaat krijg je dus die index.htm die je opent en daarmee de top, het menu en die main.htm.

Als ik nu in mijn menu op knopje A klik, krijg ik op de plaats van main.htm a.htm
zo werkt dat ook voor bv C, knopje C geeft op de plaats van main.htm C.htm weer.
Prima krijg ik allemaal werkend....

Nu kom ik via een link van een andere site, en wil ik naar die index.htm toe, echter ik wil niet main.htm zien maar bv die C.htm.

Hoe geef ik dat dan in code mee in de link? O+

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SWINX heeft toch al de goede oplossing aangedragen? Alleen begrijp ik dat het nog niet gedetailleerd genoeg voor je is om concreet te kunnen toepassen.

Als je PHP ter beschikking hebt kan je links maken die verwijzen naar bijvoorbeeld www.site.nl/index.php?subpagina=a. In index.php kan je de variabele $subpagina gebruiken om het juiste frame te openen.

Heb je geen PHP dan zal je Javascipt moeten gebruiken. Hiervan heb ik geen kaas gegeten, maar ik vermoed dat de tip van van SWINX, location.substring, je verder zal helpen. Dus gewoon uitlezen wat er verder meegegeven is in de URL en hierop je frame aanpassen.

Hiermee moet je al verder kunnen komen.

Dit is geen signature...

• Jackbq
php heb ik niet, verder heb ik van die location.substring ook geen kaas gegeten.
dus misschien kan swinx dat nog iets beter uitleggen?

Verwijderd

jackel7007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:51:
php heb ik niet, verder heb ik van die location.substring ook geen kaas gegeten.
dus misschien kan swinx dat nog iets beter uitleggen?
Anders kijk je eens hoe marktplaats.nl het doet. Zij gebruiken namelijk de techniek die jij zoekt.

Je kan ook zoeken in google naar de term frame buster

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 09:53 ]

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

ik heb ook wel eens met zoiets lopen knoeien

toevallig onlangs nog iets verzonnen waarbij de site afhankelijk van de url die gebruikt wordt om op dezelfde pagina te komen wel iets anders laat zien.
soort virtual host dus

ik gebruik hiervoor een javascriptje in wat bij jou index.htm zou zijn
if (document.location == "mijn nadere alias voor dezelfde site") {
window.location='een subpagina van de site'; }

dit werkt als je meerdere domeinen gekoppeld hebt aan hetzelfde IP, is niet helemaal wat jij bedoelt denk ik

ipv deze manier zou je ook naar de referrer value kunnen kijken en afhankelijk van die waarde iets anders tonen
zie bv http://www.javascript-page.com/referrer.html

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• SWINX
Ik bedoelde location.search.substring

wellicht kom je met dit stukje alweer wat verder

code:
1
2
3
4
5
6