Beste mensen op dit forum.
Ik heb sinds een paar dagen een klein servertje van iemand gekregen.
Ik heb daar netjes Windows server 2000 op geïnstalleerd.
Het servertje is bedoeld om er bestanden op te kunnen zetten en als er problemen zijn dat ik er vanaf thuis op kan.
Ik zal even de situatie uitleggen...
Ik heb het volgende:
eerst komt mijn kabel internet binnen naar een modem, dan naar een asus router.
Dan gaat er 1 kabel naar een computer en 1 naar een swtich
Vanaf de switch gaan er 3 kabels weg, 2 naar 2 computers en 1 naar nog een switch.
Van die switch gaat er 1 kabel naar de server toe.
Die laatste switch zit daar omdat er nog een pc. moet komen..
We hebben zoveel switches omdat het gebouw heel erg lang is en daarom kan ik niet alles naar 1 kant toe leggen...
Nu heb ik een paar vraagjes over die server..
Ik heb het programma remote administrator overal op geïnstalleerd zowel server als client.. de server draait altijd op elke pc.
Nu zit ik met een probleem dat ik van de server naar geen enkele pc kan maar van 1pc wel naar de server. wat kan ik gebruiken dat het wel kan want snap niet waar het probleem kan zijn alles zit aan elkaar en de router houdt niks tegen omdat het intern is...
Ook heb ik een printer aan de server gekoppeld zodat mensen in het netwerk kunnen printen.
Nu kan er niet geprint worden van uit het netwerk omdat je eerst in de server moet inloggen en dat wil ik niet..
Als ik bijv. op mijn privé map inlog op de server dan kan ik wel printen maar meld ik me niet aan op de server of ga ik niet in een gedeelde map dan kan ik ook niet printen hoe kan ik zorgen dat dat wel kan?
Wie zou mij met deze dingen kunnen helpen?
Gr Erik
Ik heb sinds een paar dagen een klein servertje van iemand gekregen.
Ik heb daar netjes Windows server 2000 op geïnstalleerd.
Het servertje is bedoeld om er bestanden op te kunnen zetten en als er problemen zijn dat ik er vanaf thuis op kan.
Ik zal even de situatie uitleggen...
Ik heb het volgende:
eerst komt mijn kabel internet binnen naar een modem, dan naar een asus router.
Dan gaat er 1 kabel naar een computer en 1 naar een swtich
Vanaf de switch gaan er 3 kabels weg, 2 naar 2 computers en 1 naar nog een switch.
Van die switch gaat er 1 kabel naar de server toe.
Die laatste switch zit daar omdat er nog een pc. moet komen..
We hebben zoveel switches omdat het gebouw heel erg lang is en daarom kan ik niet alles naar 1 kant toe leggen...
Nu heb ik een paar vraagjes over die server..
Ik heb het programma remote administrator overal op geïnstalleerd zowel server als client.. de server draait altijd op elke pc.
Nu zit ik met een probleem dat ik van de server naar geen enkele pc kan maar van 1pc wel naar de server. wat kan ik gebruiken dat het wel kan want snap niet waar het probleem kan zijn alles zit aan elkaar en de router houdt niks tegen omdat het intern is...
Ook heb ik een printer aan de server gekoppeld zodat mensen in het netwerk kunnen printen.
Nu kan er niet geprint worden van uit het netwerk omdat je eerst in de server moet inloggen en dat wil ik niet..
Als ik bijv. op mijn privé map inlog op de server dan kan ik wel printen maar meld ik me niet aan op de server of ga ik niet in een gedeelde map dan kan ik ook niet printen hoe kan ik zorgen dat dat wel kan?
Wie zou mij met deze dingen kunnen helpen?
Gr Erik